Salou

UNA OPOSICIÓ CRÍTICA I ALHORA CONSTRUCTIVA.

La tasca d’oposició que fem des de l’Ajuntament de Salou està sent avalada elecció rere elecció. Així, vam obtenir 703 vots, que representen el 9,32% del total, a les eleccions municipals de l’any 2015 i 1.623 vots, el 14,85% del total, a les darreres eleccions al Parlament. Hem obtingut més del doble de vots en dos anys i mig. D’ençà que ens van constituir com a grup municipal, estem treballant conjuntament amb la secció local d’Esquerra i estem molt actius, amb una clara presència a la ciutat i amb un compromís ferm amb la ciutadania. Tractem els temes locals amb una visió nacional i implementem, en la mesura que el fet d’estar a l’oposició ens permet, els eixos principals del programa electoral: justícia social, reactivació econòmica, ocupació i llibertat nacional. Per això, hem votat en contra dels pressupostos municipals per a l’exercici 2018 i ens hem abstingut en la votació de les ordenances. També hem participat activament en tots els temes de ciutat. Així, per exemple, hem contribuït de manera decisiva a dotar, per fi, l’Ajuntament de Salou del Reglament Orgànic Municipal (ROM) i del Reglament de Participació Ciutadana, àmbits en què mostra poc interès l’equip de govern. Des d’una oposició responsable que aspira a governar, ens alegrem quan algunes de les nostres propostes, encara que sigui per apropiació en lloc de demanar la nostra col·laboració, es porten a la pràctica: les al·legacions i millora del projecte conegut com a Barcelona World, l’interès per la connexió ferroviària, la promoció del poblat de la Cella, la contractació de persones aturades del municipi, l’estudi de percepció turística i el pla estratègic de turisme de Salou o el canvi d’ubicació de les parades de Sant Jordi. A més, hem presentat als plens mocions i altres iniciatives, sovint dictades per l’actualitat, en defensa de la ciutadania i dels nostres representants legítims. Malgrat tot, detectem problemes en la gestió municipal i un continuisme sense cap planificació. Per això, a falta d’un Pla de Ciutat, estem a l’expectativa de veure com es concreten projectes com la nova biblioteca, el Club Nàutic, l’estació de tren, la remodelació del Mercat Central i el sector 04 (la zona hotelera i la ciutat esportiva, comercial i d’oci nocturn). En definitiva, en oposició a aquesta manera de fer política sense rumb, és a dir, sense un marc estratègic clar consensuat, amb pràctiques poc transparents i actituds sovint poc democràtiques, nosaltres hem assolit l’objectiu de posicionar-nos com l’alternativa a l’actual govern municipal.