Salou

APROVADA LA MOCIÓ D’ERC PER A REVERTIR LES RECLAMACIONS DE L’IVA A ENTITATS CULTURALS I MITJANS DE COMUNICACIÓ PÚBLICS.

L’Estat espanyol arrossega una greu crisi de les finances públiques que l’obliga a exprimir tots els mecanismes possibles per a obtenir nous recursos, passant sovint per sobre dels interessos d’altres nivells d’administració i del propi interès general. Ho saben molt bé els propis ajuntaments que han patit un atac sistemàtic a la seva autonomia.
Davant la magnitud del problema i veient les liquidacions que rebien moltes entitats del país, el grup d’Esquerra Republicana al Congrés va presentar una esmena al Projecte de Llei de Contractes del Sector Públic, aprofitant per a introduir una modificació sobre la Llei de l’IVA que deixés clarament sense tributació les subvencions a entitats culturals, empreses de transport i altres serveis públics de caràcter general. L’esmena va ser aprovada i va acabar modificant l’articulat de la Llei de l’IVA, posant fi a una inseguretat jurídica de molts anys.
Entenem que cal fer força des dels municipis, i també des de les administracions d’àmbit supramunicipal, per instar al Govern espanyol i especialment al Ministre Montoro a que aturi l’escanyament exercit sobre el sector cultural i sobre els mitjans de comunicació públics del país. Hem vist com el tracte del Ministeri d’Hisenda ha estat molt diferent quan es tracta d’entitats culturals vinculades a l’Estat i també amb els mitjans públics de comunicació estatals, per això entenem que tècnicament és viable aturar aquestes liquidacions, més encara quan la Llei ja ha estat modificada per evitar la tributació d’aquestes subvencions.
La moció exigeix al ministeri d’hisenda que aturi l’ofec a les institucions culturals catalanes i dels mitjans de comunicació públics, renunciant a aquesta interpretació forçada que obliga a abonar els imports de l’IVA.
A més d’exigir a Montoro que centri els esforços de la hisenda espanyola a lluitar contra el frau; a més d’aixecar la intervenció immediata de les finances de la Generalitat a càrrec del govern espanyol.
 La moció ha rebut el suport d’ERC (2) , CiU (7), PSC (4), Guanyem Salou (1) i els vots contraris de PP (2) i C’s (4).