Salou

MOCIÓ DE CIU, PSC, ERC I GUANYEM SALOU PER LA COMMEMORACIÓ DEL DIA INTERNACIONAL DE LES DONES I SUPORT A LA VAGA FEMINISTA DEL 8 DE MARÇ.

Una moció que tindria que ser en si mateixa aglutinadora dels diferents grups municipals de l’Ajuntament de Salou, va torna a ser motiu de revenja per part del Partit Popular de Catalunya, que sembla més que vota en contra de tot el que estigui relacionat amb ERC, i l’abstenció de Ciutadans, memorable. en fi, naltros a la feina que no es poca.
 A Salou també volem enfortir les veus de les dones a tots els àmbits, tant en l’esfera pública com en la privada, atès que, massa sovint, les opinions de les dones són silenciades o situades en una posició inferior. Cal respectar les veus de les dones, no silenciar-les i ignorar-les.
Als mitjans de comunicació de Salou les opinions de les dones continuen sent poc visibles. Actualment, les dones només  protagonitzen un tant per cent molt menor de les informacions. La veu autoritzada i pretesament més experta continua sent la masculina.
Com a Administració local i com a societat hem de vetllar perquè els continguts dels mitjans de comunicació públics i privats, enforteixin les veus de les dones: difonent al màxim les seves aportacions, exigint una comunicació amb perspectiva de gènere, eliminant barreres per a l’accés a les TIC, convidant els mitjans a l’establiment de pautes d’autoregulació, elaborant guies de recomanacions de comunicació no sexista, promovent eines i bones pràctiques per garantir la presència paritària, tant a nivell de continguts com de professionals i d’equips directius, ajustant les col·laboracions i els ajuts d’acord amb allò que determina la Llei d’Igualtat efectiva de dones i homes, i oferint suport a les xarxes de periodistes i comunicadores que treballen per una comunicació respectuosa amb  les dones.
 Amb aquesta moció, l’Ajuntament de Salou manifesta el seu compromís per continuar treballant pels drets de les dones, en col·laboració amb les entitats de dones del municipi i rebutjant qualsevol tipus de discriminació.  A més, de continuar treballant amb les empreses del municipi per l’elaboració de plans d’igualtat que facin possible la reducció de la bretxa salarial, la promoció de les dones als càrrecs de decisió; a més de donar suport a les reivindicacions de la vaga internacional de dones realitzada per les feministes de diferents països i convocada a Catalunya pel conjunt del moviment feminista i sindicats majoritaris, entre d’altres.
Aquesta moció ha rebut els vots favorables de CiU (7); PSC (4), ERC (2) i Guanyem (1) i els vots contraris dels dos regidors del PP i l'abstenció dels 4 regidors de C’s.