Salou

VOT CONTRARI D’ERC AL NOU REGLAMENT MUNICIPAL DE PARTICIPACIÓ CIUTADANA DE SALOU.

Tot i la feina feta per el grup municipal d’ERC a l’ajuntament de Salou amb la regidoria que porta la negociació del reglament, i que ERC entén la participació com una eina bàsica per exercir la governança en l’ampli sentit de la paraula, i per axó una població, ciutat o vila com Salou necessita aquesta eina per a que els convilatatns puguin interpel·lar als qui els governen i participar i sentir-se partícips.
El ple de l’Ajuntament de Salou ha aprovat inicialment el Reglament Municipal de Participació Ciutadana amb un total de 12 vots favorables (els del govern CiU i PSC), i cap favorable per part de l’oposició. Ciudadanos i Guanyem s’han abstingut, i els regidors del Partit Popular de Catalunya i ERC hi ha votat en contra.
L’alcalde, Pere Granados, ha remarcat que “és un reglament que té un objectiu clar, que és impulsar polítiques i espais de participació tot obrint procediments d’informació i participació ciutadana que ens han d’ajudar a la presa de decisions valorant aquells reptes i demandes de la societat”. Afegia que “la voluntat del govern amb aquest reglament és donar mitjans perquè el ciutadà col·labori i sigui més protagonista d’allò que l’Ajuntament tira endavant, i això vol dir donar elevar la qualitat democràtica del municipi”.
Per la seva banda, la regidora de Participació, Júlia Gómez, ha expressat la seva satisfacció “per aquesta eina que servirà per posar en marxa un municipi que dona més veu i valor a la ciutadania”, i ha donat les gràcies a tots els grups municipals de l’oposició que han “col·laborat amb les seves aportacions” (PP, C’s i ERC), malgrat lamentar que aquests finalment no hagin donat el seu vot a favor “havent-hi una quasi unanimitat  i alt grau de consens en tot l’articulat”.
El portaveu d’ERC, Sandro Boquet va manifestar en relació al vot contrari d’ERC al Reglament de Participació Ciutadana, que no és lògic, ni coherent, i coarten que puguem representar a aquells que volen i van decidir que els representem. Som una organització política, que s’ha presentat a les eleccions municipals i em obtingut centenars de suports i regidors que ens representen a l’ajuntament.