Salou

ERC Salou demana una fiscalitat progressiva en funció dels ingressos de les persones

Els republicans també proposen oferir transport escolar gratuït per alumnes que visquin més d'1,5 km del centre d'estudi i la baixada de la taxa dels paradistes

El grup municipal d'ERC-AM a l'Ajuntament de Salou ha demanat a l'equip de govern una sèrie de millores en el que fa a les ordenances fiscals que s'han d'aprovar en el ple del pròxim dia 31 d'octubre. Els republicans proposen que es facin unes ordenances tenint en compte la "fiscalitat progressiva", que es pagui en funció dels ingressos de les persones.

ERC ha demanat des del primer dia de legislatura i ja en les ordenances fiscals que es van aprovar per a l'any 2016, que es tingués en compte el concepte de "fiscalitat progressiva". És a dir que es paguin alguns tributs o taxes en funció dels ingressos de les persones. Cal dir que les ordenances fiscals són l'eina que regula els impostos que paguem durant l'exercici. L'IBI, escombraries i residus, escoles bressol, escola de música, etc. Són alguns tipus d'impostos on es pot aplicar el criteri de "fiscalitat progressiva".

El portaveu d'ERC-AM, Alexandre Boquet, ha manifestat que des del primer dia hem rebut "la resposta negativa per part de l'equip de govern (CiU + PSC)" i ho han justificat dient "que porta molta feina (sic)".

Transport escolar gratuït

Per una altra banda, els republicans també han proposat que s'impulsi la gratuïtat del transport escolar per a aquells alumnes que visquin a més d'1,5km del centre escolar, bàsicament per a tots els alumnes de la zona de Cap Salou i rodalia. Des de l'equip de govern també han negat aquesta proposta. El republicà Alexandre Boquet ha explicat que "els alumnes i els pares no tenen cap culpa de la mala planificació i ubicació dels centres escolars a Salou (model de concentració)".

Baixa de les taxes als paradistes

També, l'equip municipal d'ERC Salou ha sol·licitat, i l'equip de govern ho ha rebutjat, la baixada de les taxes per als paradistes del mercadet dels dilluns, per adequar-les a la d'altres municipis de l'entorn i característiques de Salou.

Des del grup d'ERC a l'ajuntament de Salou, no entenem aquesta manca de sensibilitat vers les persones i més quan cada exercici s'està produint un superàvit per recaptació de 5 M. € anuals de mitjana. Boquet ha reclamat que s'expliqui perquè "l'ajuntament té una llibreta d'estalvi amb aproximadament 26 M. €. Per a què els volen? Si no compten amb les persones que no comptin amb el nostre vot."