Salt

Totes les notícies

L'Ajunatment finalitza el tancament dels baixos de la plaça Antoni Gaudí on crearà un espai municipal pel barri

Les obres de tancament dels passadissos entre la plaça Antoni Gaudí i el carrer Greco, que els veïns van cedir a l’Ajuntament el juny passat, han finalitzat. Els treballs, amb un cost de 28.000 euros, s’han centrat en el tancament de l’espai i la col·locació de persianes. L’ús futur del local es consensuarà properament amb els veïns i veïnes. Un cop definit quin ús tindrà, l’Ajuntament s’encarregarà de la reforma dels interiors i de l’organització dels espais. L’espai, de prop de 200 m2, el formen dos túnels de pas paral·lels i interconnectats i resol una demanda dels veïns i veïnes del barri. La problemàtica va ser exposada a les reunions que periòdicament l’alcalde fa amb diferents entitats del municipi:  Des d’aleshores s’hi ha treballat intensament per buscar la solució que millor resolgui la problemàtica veïnal.   Font: www.infosalt.cat

Els controls policials permeten detenir a set persones en deu dies

Els diferents controls i patrulles de la Policia local van permetre detenir a tres persones que estaven intentant robar en un domicili del carrer Llevadores, el passat divendres 30 de novembre. La col·laboració ciutadana, una vegada més, va ser clau per poder intervenir amb rapidesa i sorprendre als individus mentre encara estaven intentant entrar i forçar el pany del pis.   Dos dies mes tard la Policia Local va detenir una altra  persona per robatori a l’interior de vehicles al carrer del Rec. En aquest cas, l’avís d’un veí i l’ús de les càmeres de seguretat, van permetre a la policia desplegar un dispositiu per localitzar l’infractor el mateix vespre. La ràpida intervenció va permetre recuperar també els objectes sostrets als vehicles a una zona propera a l’aparcament públic i es van retornar als seus propietaris.  A més, fa una setmana es va detenir també a una persona per tràfic drogues i dues persones més per intent d’ocupació d’un pis que l’Ajuntament havia tapiat prèviament per evitar-ne les ocupacions. Font: www.infosalt.cat

El Mercat de Nadal i l'encesa de llums van omplir de veïns i veïnes el passeig Ciutat de Girona

El Mercat de Nadal i l’encesa de llums, que es va realitzar el passat 1 de desembre, va ser un èxit de participació. Durant tota la jornada els veïns i veïnes van omplir el tram del passeig Ciutat de Girona on hi havia una quarantena de parades, tallers i espectacles familiars. L’acte, organitzat amb la col·laboració de la Federació de Comerciants i de la Federació Unió d’Empresaris de Salt, va concloure amb l’encesa de llums, un cantada de Nadales i una xocolatada per a tothom.  Font: www.infosalt.cat

Salt es bolca un any més amb La Marató de TV3

L’Ajuntament, les entitats esportives i diverses empreses de Salt col·laboraran un any més amb l’organització de diversos actes per recaptar fons per La Marató de TV3 del pròxim 16 de desembre. Els actes, que se celebraran a la zona esportiva de 9 a 13 hores, es realitzaran en nou espais diferents on s’hi celebraran una vintena d’activitats esportives com bàsquet, futbol marxa nòrdica, repte de natació o una exhibició de patinatge artístic entre moltes altres activitats. Pels més petits també hi haurà un espai amb activitats pels nens i les nenes i s’acabarà amb una gran foto de família i una batucada. Sota el lema La investigació dona vida, els diners recaptats d’aquesta edició es destinaran a la lluita contra el càncer. Descarreg’at el programa en PDF. Font: www.infosalt.cat

L'institut Vallvera potencia l'hàbit de la lectura de 400 estudiants amb la col·laboració de l’Obra Social “la Caixa” i l’Ajuntament

L’Obra Social “la Caixa”, l’Ajuntament de Salt i l’Institut Vallvera han signat un conveni per potenciar la biblioteca del centre educatiu. L’aportació de l’entitat financera, que serà de 3000 €, es destinarà a ampliar el fons de llibres de la biblioteca i a accions dinamitzadores del Pla Lector de l’institut. L’aportació permetrà dinamitzar el servei de biblioteca, que ja funciona a ple rendiment i que el curs passat va deixar més de 1500 llibres en préstec i reforçar el pla lector, amb una incidència directa sobre 400 alumnes d’ESO. El director del centre, Francesc Simón, ha manifestat que “el paper de la biblioteca és fonamental per crear hàbits de lectura en els alumnes” i que permet “millorar els resultats acadèmics a l’ESO”.“Estem molt contents amb el suport de CaixaBank i esperem que pugui donar continuïtat al projecte del pla lector i la biblioteca al llarg del temps”, ha afegit. L’acord es va començar a gestar durant una de les trobades periòdiques que té l’alcalde, Jordi Viñas, amb els responsables dels centres educatius. “Des de l’Ajuntament treballem també per donar suport a tots els centres educatius i ajudar-los a buscar recursos per millorar les seves instal·lacions i el seu projecte pedagògic. L’educació és un dels pilars del nostre projecte de ciutat i hi estem treballant de forma continua per millorar-la dia a dia”, ha destacat l’alcalde, Jordi Viñas. La signatura la van protagonitzar el director de l’Institut Vallvera, Francesc Simón, Pere Armengol en representació de l’AMPA del centre, la directora de Banca Institucions de CaixaBank a Girona, Gemma Batlle, i lalcalde de Salt, Jordi Viñas. Font: infosalt.cat ​

Salt celebra la III Trobada d’estudiants

Tercera edició de la trobada d’estudiants de la vila  Més d’una desena d’alumnes relaten la seva experiència en el programa Erasmus La Maryam Driouch i la Siham Khrourouch, dues antigues alumnes de l’Institut Salvador Espriu de Salt que actualment estan cursant el grau de dret a la UdG, van ser les encarregades de presentar i conduir ahir un fòrum ple de relats personals, inspiradors i motivacionals, que serveixen a molts de mirall. A les set de la tarda, es va iniciar a Les Bernardes la tercera trobada d’estudiants de Salt. Un esdeveniment que enguany va tenir com a principal eix temàtic els programes de mobilitat internacional, com l’Erasmus. Hi van assistir, entre altres, el regidor d’Educació, Fermí Cunill (ERC), i l’alcalde del municipi, Jordi Viñas (ERC), qui va donar la benvinguda oficial. Va subratllar que aquest esdeveniment era absolutament útil i d’interès per a “tots aquells i aquelles alumnes que busquen experiències més enllà de les aules i volen conèixer món, mitjançant estades a altres països per estudiar, treballar, fer-hi pràctiques o un voluntariat”. “Aquest fòrum projecta una imatge molt potent de Salt, dels èxits dels seus estudiants, dels seus esforços i del treball que duen a terme per aconseguir arribar al més lluny possible; i, alhora, es posa en valor la feina educativa que es fa a la vila”, va afegir. Viñas va felicitar, a més, els organitzadors, especialment els alumnes i els docents que impulsen la jornada, com el professor de filosofia Xavier Serra Besalú. A continuació hi va haver una ponència del periodista i excorresponsal Martí Anglada. Va recordar que “la mobilitat ajuda a obrir els ulls” i que l’Erasmus és “una ocasió d’or”: “La clau és viatjar estudiant i tenir curiositat. Un alumne obert intel·lectualment és un doble Erasmus.” A tots aquells interessats, la Naila Freixes, responsable del servei de mobilitat internacional de joventut al Gironès, els va animar a visitar l’Estació Espai Jove de Girona: “D’opcions n’hi ha moltíssimes.

Salt renova la maquinària lleugera amb eines elèctriques

La voluntat és millorar les emissions de gasos d'efecte hivernacle Està previst adquirir una furgoneta elèctrica properament L'Ajuntament de Salt ha adquirit maquinària elèctrica lleugera de jardineria per substituir la vella, que funcionava amb combustibles fòssils. La voluntat és millorar les condicions de treball de la brigada de jardineria, reduir els sorolls dels treballs i ajudar a assolir els objectius PAES (Pla d'Acció per l'Energia Sostenible), per aconseguir millorar la qualitat de vida dels barris a nivell ambiental i conscienciar dels reptes ambientals a nivell local i global. Un dels sectors a incidir segons el PAES és el parc de vehicles municipal. Aquest any 2018 una de les accions que es tiraran endavant és la de la substitució d'alguns dels vehicles municipals per unitats elèctriques. Aquesta mesura forma part d'una acció més amplia de renovació de la maquinària de la brigada de jardineria municipal. En concret properament és previst disposar d'una furgoneta impulsada per electricitat. L'octubre de 2016 el Ple municipal va aprovar el Pla d'Acció per l'Energia Sostenible (PAES) de Salt. El PAES conté tot un conjunt d'accions per tal de reduir les emissions locals de gasos d'efecte hivernacle i augmentar l'estalvi energètic. Es tracta d'accions encaminades a millorar l'eficiència energètica de l'enllumenat, dels edificis públics, a la disminució del consum de combustibles associats al transport i al canvi d'hàbits de la ciutadania per millorar l'eficiència energètica. Font: diaridegirona.cat

L'Ajuntament augmenta els espais verds al Parc de les Deveses amb l'enderroc de dues construccions abandonades

Durant els darrers mesos s’han enderrocat dues construccions abandonades del Parc de les Deveses de Salt, el que permetrà augmentar la qualitat ambiental d’aquest gran espai verd. Les construccions enderrocades corresponen a l’antiga granja Vidal, al camí del Torin i les construccions que encara quedaven de la desapareguda Salva Xumetra a les Guixeres. La granja Vidal es convertirà en una zona recreativa i de pícnic al costat de la Ruta del Carrilet, que estarà a càrrec del Consorci de Vies Verdes a qui es va cedir l’espai el 2017. L’espai ocupat per l’empresa Salva Xumetra, s’integrarà dins de les Deveses de Salt i passarà a augmentar els espais verds del parc. La regidora d’Entorn Natural i Medi Ambient, ha recalcat que “un dels objectius de l’equip de govern actual en matèria de medi ambient és vetllar per un entorn natural que faciliti la cohesió social i l’equilibri ambiental” i destaca que la millora de la qualitat del Parc de les Deveses és clau. En aquest sentit, aquest any s’han millorat els serveis de manteniment dels espais de titularitat pública de les hortes i deveses, amb més recursos que permetran millorar la conservació, millores ambientals i combatre especies invasores com la Vespa velutina.

L'Ajuntament de Salt signa un conveni amb les entitats animalistes per gestionar les colònies de gats

L’Ajuntament ha signat un conveni amb les entitats, Som Amics dels Animals i Entitat Animalista de Salt, pel que aquestes rebran una aportació econòmica i donaran suport a l’administració en la gestió de les colònies de gats del municipi. La signatura del conveni parteix de l’aprovació l’estiu passat de la nova ordenança de tinença d’animals, que recollia el compromís municipal de gestionar els gats de carrer. La regidora de Salut i Sanitat, Isabel Alberch, ha destacat que «s’han sumat esforços entre totes les parts implicades, i després de treballar-hi intensament estem molt contents de poder firmar aquest conveni amb les entitats». L’objectiu del conveni és gestionar les colònies de gats, reduir els riscos sanitaris, millorar la qualitat de vida i garantir el benestar i la protecció dels gats de carrer. Les entitats es comprometen a fer un cens, tenir cura dels gats de carrer, i capturar, esterilitzar i retornar els animals a les colònies i l’Ajuntament dona suport econòmic per l’alimentació dels felins i es farà càrrec de les despeses veterinàries especialment pel que fa a esterilitzacions. El conveni estableix com s’hauran d’identificar les persones que alimentaran els gats de carrer, que hauran de ser membres de les associacions, i quina mena d’alimentació se’ls ha de facilitar. La regidora ha manifestat que «seguim treballant amb totes aquelles entitats i associacions que volen aportar millores al municipi». Font: infosalt.cat