Salt

Totes les notícies

Bon ambient i milers de visitants a la 3a edició de la fira Food Truck Market & co de Salt!

El bon temps ha fet lluir la 3a edició de la fira Food Truck Market & Co de Salt. Les food trucks del Pla de Salt van poder servir  menjar i begudes al llarg dels tres dies de fira, divendres, dissabte i diumenge, del matí a la mitjanit.    A la fira hi havia un total de 23 furgonetes amb diferents ofertes gastronòmiques que va fer que els visitants poguessin degustar tot tipus de menjar. Tot, acompanyat d’activitats infantils que es varen dur a terme al llarg dels dies com el pintacares, els tallers de Jumping Clay, els jocs gegants, el carro de contes i tallers de músiques. Totes elles varen tenir un gran èxit de participació.     La música en viu va ser un dels punts clau també en aquesta nova edició de la Food Truck Market&Co. A l’escenari de la fira van actuar-hi els Kuryous Link la nit de divendres, mentre que els Falciots Ninja i President Xai van pujar-hi el dissabte a la tarda i a la nit. Diumenge va ser el torn del cantautor David Busquets que va animar la tarda amb les seves cançons.    A la fira hi va predominar el bon ambient, la diversió i les ganes dels visitants de passar una bona estona i degustar tot tipus de menjar de les food trucks. Font: infosalt.cat

La candidatura d’Esquerra Republicana a Salt incorpora persones del món cultural, esportiu i associatiu i consolida l’equip d’aquesta legislatura

La candidatura d’Esquerra Republicana a Salt incorpora a noves persones del món cultural esportiu i associatiu de la ciutat, i consolida l’equip d’aquesta legislatura amb regidors com l’Alex Barceló, Isabel Alberch, Toni Vidal i Fermí Cunill. Una combinació que permet afrontar aquestes eleccions municipals amb un equip humà renovat amb perfils molt diferents per asumir els reptes que la ciutat té per endavant durant els pròxims 4 anys. El candidat a l’alcaldia per Esquerra, Jordi Viñas, ha destacat durant l’acte de presentació de la llista celebrat al Museu de l’Aigua, que aquesta és una llista “guanyadora” i que configura “un equip capaç de liderar els reptes que té la ciutat durant els pròxims 4 anys”. “Som una candidatura forta i amb gent molt preparada per governar els pròxims 4 anys i consolidar els projectes que hem desencallat aquesta legislatura després d’assolir una estabilitat financera i social a la ciutat”, ha afegit el candidat republicà. La número 2 de la llista serà així l’actual regidora de Salut i Gent Gran, Isabel Alberch i l’Alex Barceló, actual regidor d’Entorn Urbà i Dinamització econòmica serà el número 3. S’incorporen a la candidatura la Núria Heras (4) i la Cristina (6) Alarcon vinculades al teixit associatiu i cultural, acompanyades pels regidors Toni Vidal, que és el 5, i Min Cunill, que és el número 7. S’han sumat a la candidatura, a més, persones vinculades a la vida social de Salt com la mestra, i exdirectora de l’escola La Farga, Gemma Boix, el coordinador del club Bàsquet Salt, Francesc Reixach, la membre de Marrecs Tània Ribas, o la presidenta de l’Associació de Veïns de Barri Centre, Maria Rosa Frigolé. El Jovent Republicà està representat per en Sergi Quiñones, que és el número 9 de la llista. La candidatura també incorpora en Marc Morales, en el número 15. “Ara podem mirar el futur amb optimisme amb el desenvolupament del sector sud a tocar i amb un pla d’inversions molt ambiciós per millorar els nostres carrers, places i equipaments.

Salt renova l'enllumenat en 10 carrers i places amb sistema Led i incorpora sensors de moviment en alguns parcs

Salt ha invertit 50.000 € en la millora de l’enllumenat a 10 punts de la ciutat que han permès la modernització d’equips. La nova lluminària amb tecnologia Led substitueix les làmpades tradicionals. I, a més, s’han incorporat sensors de moviment en determinats espais, per poder optimitzar recursos amb criteris d’eficiència energètica.
 Els punts on s’ha intervingut són al carrer Prat de la Riba, al carrer Tres de Març, A Francesc Macià, parc de la Massana, lateral del passeig dels Països Catalans a l’alçada de l’Estació Jove, plaça Catalunya, Mas Llorenç, Barri Vell, carrer Manuel de Falla i passeig dels Països Catalans.
Al carrer Prat de la Riba, entre Dr. Ferran i Rafel Masó, on s’havia detectat la necessitat de millorar la il·luminació tant a les voreres com a la calçada, s’hi han posat llums led i s’ha augmentat l’alçada de les columnes.
Al carrer Tres de Març les llumeneres havien quedat embolcallades pels arbres. Per solucionar-ho s’han canviat les làmpades i s’ha doblat el nombre de llumeneres dotant- les d’un doble braç que les separara dels arbres.
A Francesc Macià, entre el passeig dels Països Catalans i el carrer Pep Ventura s’han podat també els arbres que tapen la llum i i s’han suplementat les columnes dels fanals amb un braç per allunyar els punts de llums de la vegetació, a més de col·locar una segona llumenera a menys alçada per il·luminar les voreres.
 Per solucionar la manca de llum a l’espai de jocs infantils del parc de la Massana s’han posat columnes més altes amb llums led, que s’activaran amb sensors de moviment.  També s’han canviat els llums a la zona amb videovigilància per millorar la qualitat de les imatges que es graven. I als jocs infantils de la plaça Catalunya, s’ha augmentat el nombre de punts de llum, que s’activaran també amb sensor de moviment.  Al lateral del passeig dels Països Catalans, al costat oposat de l’Estació Jove, s’havia detectat una manca de punts de llum i se n’han posat de nous per millorar la il·luminació.

Èxit del projecte FutbolNet de la Fundació FC Barcelona

Un total de 48 nens i nenes participen en la 7ª edició del programa d'inculsió social Futbol Net de la Fundació Barça Un total de 48 infants i joves d’entre 10 i 18 anys de Salt participen en dues sessions setmanals de FutbolNet de la Fundació Barça des del mes d’octubre del 2018. Aquest programa de la Fundació Barça treballa la inclusió social mitjançant la metodologia FutbolNet i es duu a terme a la població des de fa 3 anys. L’objectiu és crear un espai on nois i noies puguin desenvolupar, tant individual com socialment, els valors necessaris per a la pràctica esportiva i per al dia a dia. Especialment es reforça el respecte i la resolució de conflictes per educar en la identificació i l’expressió dels sentiments. L’alcalde, Jordi Viñas, va dir a tots els participants que “amb valors es pot anar a tot arreu, però sense ells enlloc”. “Valors com el respecte i el treball en equip us serviran per a tota la vida. FutbolNet és un espai d’oportunitats per empoderar-vos d’aquests valors i transmetre’ls“, va afegir l’alcalde. A la trobada de FutbolNet van assistir Ramon Garriga, membre del Patronat de la Fundació; Joaquim Vall·llosera, president de la Federació de Penyes de Girona i la presidenta de la Penya Barcelonista de Salt.

L'Ajuntament de Salt modifica PGOU i inicia els tràmits de requalificació dels terrenys que cedirà a ensenyament

• Es preveu qualificar uns terrenys urbans en sòl per equipaments públics per aconseguir una parcel·la de 7.500 m2 • El consistori preveu obtenir i cedir aquests terrenys a ensenyament per ubicar-hi un nou centre educatiu a la vila que compensi la falta d’equipaments actual. • S'estudiaran millores a la mobilitat per ajustar-les a les noves necessitats. L'Ajuntament de Salt ha aprovat aquest dilluns la requalificació de 7.500m2 de terrenys urbans per convertir-los en equipaments públics i poder posteriorment cedir aquests terrenys al departament d'ensenyament de la Generalitat de Catalunya, i d'aquesta manera poder-hi ubicar un nou centre educatiu a la vila per descongestionar l'actual situació dels centres saltencs que es troben al màxim de la seva capacitat. Després de valorar i buscar altres terrenys que complissin els requisits per poder ubicar un centre educatiu, finalment el consistori s'ha decantat per seguir endavant amb els tràmits urbanístics que permetran que aquest terreny (l'únic de 7.500 m2 d'entre totes les opcions analitzades) pugui ser cedit. Segons declaracions del regidor de Territori, Àlex Barceló “aquesta modificació és imprescindible per poder iniciar els tràmits d’obtenció i posada a disposició dels terrenys a Ensenyament per començar a solucionar el dèficit d’equipaments a la nostra vila», Barceló també ha conclòs que «alhora que reordena els usos en aquell sector on no tenia sentit avui el desenvolupament residencial». El regidor també ha explicat que ja s'està treballant des de l'àrea per buscar solucions a les noves demandes de mobilitat necessàries una vegada definit el projecte definitiu, serà buscar solucions globals. En aquest sentit el consistori ja treballa en diverses alternatives al municipi des de fa temps que caldrà anar seguint a mesura que el nou projecte es defineixi i avanci.

La taxa d'atur a Salt consolida la seva tendència a la baixa, a diferència de Girona i Catalunya

La taxa d’atur segueix baixant a Salt i es consolida una tendència a la baixa iniciada els darrers mesos. El descens és encara més significatiu si es té en compte que a Girona i a Catalunya la taxa sí que s’incrementa.  Les dades facilitades per l’Espai Municipal d’Ocupació diuen que la taxa d’atur a Salt en aquest mes de gener s’ha situat en el 14.68%, una mica més baixa que el passat mes de desembre (14.95%) i situant-se a nivells de 2008. En canvi a Catalunya la taxa ha augmentat un 1,4% aquest gener, mentre que a Girona un 1,19%.  En concret, el mes de gener ha finalitzat amb 2.218 aturats registrats, un 1.73% menys que el passat mes de desembre a Salt. Respecte d’un any abans, l’atur municipal registra un descens del 11.17%. L’alcalde Jordi Viñas destaca que, tot i que la taxa d’atur està influenciada pel context econòmic, a nivell municipal s’ha fet un esforç per dinamitzar l’economia local i l’ocupació amb una inversió de 500.000 euros des de 2017.  Consulta totes les dades aquí.

Jordi Viñas: «Tinc tota la il·lusió i la determinació per consolidar el projecte iniciat fa 4 anys»

El candidat d'Esquerra Republicana a Salt destaca que compta «amb un gran equip humà per consolidar el projecte iniciat fa 4 anys, amb humilitat, treball i diàleg». «El nostre és un projecte col·lectiu on necessitem sumar molta més gent. Els projectes tenen sentit si són compartits entre tots» «La reducció del deute en un 64% avala la capacitat de gestió i obre la porta a poder fer per fi les millores necessàries per Salt» Oriol Junqueras afirma en una carta dirigida al candidat que «a Salt hem de saber alçar una força democràtica i republicana, al servei dels seus veïns i de les seves necessitats. Salt és el reflex de Catalunya i la seva pluralitat, d'aquesta diversitat, de treball per la justícia social i llibertat, de la cohesió i la integració» El candidat a l'alcaldia d'Esquerra Republicana a Salt, Jordi Viñas, ha destacat durant la seva presentació a l'auditori de la Coma Cros que es presenta  «amb tota la il·lusió i la determinació per consolidar el projecte iniciat fa 4 anys».    Viñas ha remarcat que compta per fer-ho possible «amb un gran equip humà ».    «Durant aquests quatre anys ho hem donat tot, hem sacsejat Salt des de tots els àmbits,  i tenim la força i la il·lusió de donar encara més,  perquè ens estimem Salt i volem seguir treballant per millorar la qualitat de vida de la seva gent», ha afegit.   El candidat d'Esquerra ha afirmat que la reducció del deute en un 64% avala la capacitat de gestió i obre la porta a poder fer per fi les millores necessàries per Salt: «Ens trobem en un punt d'inflexió després de 4 anys de treball per poder deixar enrere l'herència del deute que arrossegava el consistori. Ara podem mirar al futur amb il·lusió i planificar una ciutat amb una mirada a llarg termini».   El projecte d'Esquerra Republicana a Salt s'ha centrat des del primer moment en estar al costat de les persones, escoltar-les i atendre les seves necessitats. Amb aquesta línia de treball – ha dit Viñas- s'han obert els dos primers locals de barri a la ciutat, s'ha posat en funcionament la nova línia L9 de bus que connecta Salt i la UdG directament i s'ha impulsat una subvenció del 40% a la T-Mes per als joves estudiants.

L'Ajuntament subvenciona el 40% de les T-MES als estudiants d’entre 16 i 25 anys per facilitar-los la mobilitat amb transport públic

L’Ajuntament de Salt subvenciona a partir d’aquest 2019 el 40% de les T-MES dels estudiants d’entre 16 i 25 anys de Salt inclòs dins la zona 1 de l’ATM. D’aquesta manera, el preu de la targeta, que és de 46,15 €, passarà a costar als usuaris 27,69 €. La mesura, que cap govern municipal de Salt havia tirat endavant fins ara, té per objectiu facilitar l’accés al transport públic a tots els joves. El termini per demanar la targeta T-MES subvencionada per l’Ajuntament s’ha obert aquest gener. Aquests títols de transport permeten fer un nombre il·limitat de viatges durant 30 dies i s’estima que poden beneficiar a més de 400 estudiants de Salt. L’alcalde, Jordi Viñas, ha ressaltat que la “voluntat del govern de Salt és fomentar l’ús del transport públic entre els d’estudiants de la ciutat i abaratir-ne els costos.” Les persones interessades han de presentar la sol·licitud al Servei d’Atenció a la Ciutadania o bé mitjançant la Seu Electrònica de l’Ajuntament. Els únics requisits que han de complir és tenir entre 16 i 25 anys, estar empadronats a Salt i que facin estudis reglats a la ciutat de Girona i altres municipis de la zona 1 de l’ATM. Per obtenir-la cal presentar la sol·licitud, acompanyada d’una còpia del DNI, de la matrícula dels estudis i una fotografia de carnet.  El regidor de Mobilitat, Toni Vidal ha afegit que la mesura és “un dels objectius que es fixa el Pla Local de Joventut i és també un dels objectius de la legislatura, que passa per fomentar l’ús del transport públic.” Aquesta iniciativa pionera va lligada a d’altres iniciatives de l’àrea de Mobilitat que s’han treballat durant aquest mandat com per exemple, la posada en funcionament de la nova la línia L9. Una línia que comunica directament Salt amb la Universitat de Girona i que permet reduir el temps de viatge de 45 a 25 minuts. Font: www.infosalt.cat

Salt es dota d'un Pla Educatiu com a eina de cohesió social i amb una mirada a llarg termini

Salt com a vila acollidora i educadora es fonamenta en l'educació a temps complet És fruit d'un procés participatiu de tota la comunitat educativa  Durant el ple també s'ha aprovat el ROM i el nou conveni col.lectiu dels treballadors El ple de Salt ha aprovat avui dilluns el Pla Educatiu de Salt, un pla estratègic de les polítiques educatives locals que s'ha elaborat a partir d'un procés participatiu. Es va niciar el 2017 amb una diagnosi de la realitat socioeducativa del municipi de Salt i en el qual hi ha participat tota la comunitat educativa. El Pla Educatiu compta amb cinc eixos, i s'estructura en 11 línies d'actuació, 37 objectius i 111 accions concretes. El desplegament del Pla Educatiu es farà de forma bianual i tindrà vigència fins el 2025 Els tres principis específics del Pla Educatiu es concreten en: - Trencar les lògiques de la segregació escolar i social per assolir l'èxit educatiu per a tothom. - Educació 360 ( Educació a temps complet). - Salt vila acollidora i educadora. Els cinc eixos del Pla Educatiu es concreten en trencar les lògiques de segregació escolar i social per assolir l'èxit educatiu per a tothom, entendre l'educació com una activitat a temps complet -Educació 360º- que es fa al llarg de tota la vida i que ha de permetre la transició al món del treball. El Pla considera a Salt una vila acollidora i educadora i planteja la importància del coneixement, la comunicació, el treball en xarxa i l'avaluació del Pla Educatiu per part de tots els estaments implicats. Les línies d'actuació del Pla Educatiu van dirigides a millorar les condicions d’escolarització de l’alumnat dels centres educatius públics de Salt, a incidir en els criteris d'elecció de centre per part de les famílies, l'ampliació de les oportunitats educatives i la construcció d'itineraris educatius adaptats a les necessitats i interessos d'infants i adolescents, el foment de l'educació a la petita infància i el suport a les famílies, la reducció de l’analfabetisme i l'ampliació de formació de persones adultes, la millora de l'orientació educativa i l'èxit en la transició escola‐treball, promoure l'educació a l'espai públic, la millora del coneixement de les necessitats i l'enfortiment de la comunitat educativa.