Salt

Totes les notícies

Esquerra Salt, sempre fent costat als barris.

Com ja és habitual, l’Alcalde de Salt, i candidat a les properes Eleccions Municipals, Jordi Viñas, acompanyat pels Regidors i militants i amics d’Esquerra Salt, som presents en els diferents actes i sopars que organitzen els diferents barris de Salt en motiu de la Festa Major. Així, gaudim de la companyia dels nostres conciutadans i aprofitem per rebre per part seva durant el sopar, i a l’igual que la resta de l’any, les seves inquietuts, propostes i queixes referents al seu barri o al poble en general.

L’educació a Salt, amb una mirada a mig i llarg termini.

El Departament d’Ensenyament s’ha de fer seves diverses de les reivindicacions de Salt.  Jordi Viñas, ALCALDE DE SALT ​.   Des del Departament d’Ensenyament s’indica que posar fi a la segregació escolar està entre les prioritat.   S’apel·la a polítiques de fons i a la complicitat del territori. ​ G.PLADEVEYA-SALT. La diagnosi de Salt en matèria educativa continua el seu curs. És un treball que s’està duent a terme entre l’Ajuntament i diversos dels agents implicats en l’ensenyament a la vila. Certs punts a millorar han obtingut bastant ressò, sobretot arran de la concentració que des de la plataforma ciutadana SalT’Educa i la Coordinadora d’AMPA es va convocar el 7 de maig. Una de les qüestions que es va demanar en l’acte va ser la formulació de polítiques educatives que siguin específiques per Salt atesa les especificitats del municipi, on el percentatge de ciutadans nouvinguts representa aproximadament un 37% de la població. D’entre les situacions a abordar, des del govern català s’indica que posar fi a la segregació escolar a Salt és una de les prioritats del conseller d’Ensenyament de la Generalitat, Josep Bargalló, així com pel Departament que encapçala. S’afegeix que des dels Serveis Territorials d’Educació a Girona es treballarà en aquesta línia per intentar resoldre la problemàtica. Aquest interès per conèixer de primera mà les necessitats del territori es va materialitzar, entre altres, en una reunió que es va celebrar recentment entre el nou director territorial d’Ensenyament, Martí Fonalleras, l’alcalde de Salt, Jordi Viñas i el regidor d’educació, Fermí Cunill. Una trobada que va servir sobretot com una presa de contacte, per analitzar la situació i també els reptes. D’entre les novetats, la dotació de docents als centres educatius de la vila probablement augmentarà de cara aquest curs vinent. “Es van fent passos” Tant des de la comunitat acadèmica com des del consistori s’indica que determinats canvis en l’àmbit educatiu no es poden fer realitat d’un dia per l’altre, sinó que cal un treball profund i polítiques de fons.

Salt se suma al Dia per Alliberament #LGTBI

Avancem cap a una societat on tothom estimi qui vulgui, com vulgui, en llibertat. En aquest context, des d’Esquerra us plantegem 5 raons per participar en el dia de l’Orgull LGTBI:   1. Per denunciar la repressió i la violència que pateixen les persones LGTBI  Tot i que la situació al nostre país a nivell de drets i llibertats de les persones LGTBI és millor que en la d’altres parts del món, l’homofòbia, la lesbofòbia, la bifòbia i la transfòbia són presents a la societat. Aquest col·lectiu continua patint violència i la repressió per la seva orientació sexual o identitat de gènere. De fet, l’homosexualitat és perseguida legalment a gairebé 80 països del món, en alguns fins i tot és castigada amb la pena de mort, i en molts d’altres estats la legislació avala la LGTBIfòbia i encobreix a aquells que la practiquen. Cal denunciar-ho, sempre.   2. Per lluitar contra la discriminació i l’estigma La discriminació de les persones a causa de la seva orientació sexual o identitat de gènere també és una realitat que afecta al nostre país i hem de ser conscients que ens queda molt camí a recórrer en diferents àmbits com el de l’educació, l’esport o els col·lectius més vulnerables davant la discriminació com les persones amb discapacitat funcional, els i les joves, la gent gran o les persones trans. Cal reivindicar una societat garant en l’exercici dels drets i eradicar actituds discriminatòries de qualsevol mena, també vers el col·lectiu LGTBI.   3. Per avançar cap a una República respectuosa amb la diversitat sexual La República catalana ha de ser justa i ha de garantir els mateixos drets i oportunitats per a tothom. Volem una República respectuosa amb la diversitat i llibertat sexual i de gènere, lliure d’homofòbia i transfòbia, i on el dret d’estimar com es vulgui i de constituir una família, sigui quina sigui, formi part del seu ADN.4. Per reclamar els drets dels refugiats LGTBI Aquest any les entitats han posat el focus amb la situació dels refugiats LGTBI, un col·lectiu que es veu obligat a abandonar els seus països d’origen a causa de la seva orientació sexual o identitat de gènere i que continuen sent discriminats quan arriben als països d’acollida.

Salt ajuda les comunitats a rehabilitar blocs de pisos

L’ Ajuntament de Salt aposta per fomentar la rehabilitació dels blocs de pisos plurifamiliars que tenen mancances en espais comuns a causa del manteniment i per l’envelliment dels edificis. En aquest sentit, l’àrea d’Habitatge ha aprovat les bases de les noves subvencions de rehabilitació i adequació dels elements comuns en edificis plurifamiliars. Enguany, l’Ajuntament ha pressupostat 130.000 euros per a ajudes, tal com ja va fer l’any passat. Les comunitats que poden concórrer en aquesta convocatòria d’ajuts són les d’edificis plurifamiliars d’ús residencial i les agrupacions de macrocomunitats de tota la ciutat. Les bases per a les subvencions i la convocatòria es publicaran en el BOP i la previsió és que el termini per poder presentar les sol·licituds s’obri al principi d’agost. El regidor d’Acció Social i Habitatge, Ferran Burch, va destacar la importància de fomentar “polítiques d’habitatge per mantenir els espais comuns en els blocs d’habitatges en les degudes condicions de seguretat i salubritat”. Burch va assenyalar, a més, que un nombre important d’aquestes comunitats, especialment a la zona centre, tenen dificultats per fer front a aquests treballs de manteniment dels espais comuns i les inspeccions tècniques dels edificis. Font: ElPuntAvui.

ERC Salt escull Jordi Viñas com alcaldable per les eleccions municipals de 2019

El candidat vol formar una llista transversal amb gent de diferents àmbits que parteixi de l’equip de govern actual La secció local d’Esquerra a Salt ha escollit aquest dilluns, 11 de juny, Jordi Viñas i Xifra com a candidat per ERC a les eleccions municipals del 26 de Maig de 2019. La candidatura de Jordi Viñas ha estat la única que s´ha presentat i ha estat escollit amb el vot de militants i amics d’Esquerra Republicana a Salt per unanimitat.   L’objectiu del candidat és formar una candidatura transversal que inclogui gent de diferents àmbits i que tingui voluntat de servei als ciutadans i ciutadanes de Salt i formar un equip preparat i compromès a tirar endavant els reptes municipals dels propers quatre anys.   Jordi Viñas ha manifestat sentir-se “orgullós de poder seguir encapçalant la candidatura d'ERC a Salt”. “Durant aquests anys al capdavant de l’alcaldia m’he sentit molt recolzat tant pels regidors com per la gent que forma la secció local”, ha destacat el candidat.   “La voluntat és poder comptar amb la continuïtat de l'equip actual sumant-hi nous perfils per assolir aquesta candidatura transversal i de ciutat. Som un equip que ens coneixem molt bé i ens sentim molt còmodes a l’hora d’afrontar el dia a dia de l’Ajuntament de Salt colze a colze”.   Després dels primers 3 anys com a alcalde de Salt, Viñas ha destacat que s'ha aconseguit desbloquejar i avançar en temes cabdals pel municipi. “Durant la propera legislatura serà el moment de poder avançar amb pas ferm cap a nous reptes partint de la feina ja feta. Hem fet una gran gestió financera per tal de reduir un deute  que ens ofegava i que ara ens permetrà encarar els propers exercicis amb capacitat d'inversió”, ha conclòs el candidat d’ERC Salt, Jordi Viñas.

L'Ajuntament de Salt començarà la millora del carrer Àngel Guimerà

L'alcalde, Jordi Viñas, i el regidor d'Urbanisme, Àlex Barceló, van exposa el projecte de reforma als veïns/es a la sala de plens per tal de recollir els suggeriments i les opinions del veïnat. Els treballs consistiran en l'ampliació de la vorera nord, eliminant aparcament i instal·lant enllumenat i arbrat. L'Ajuntament de Salt començarà aviat els treballs de millora del carrer Àngel Guimerà, entre el carrer Pacheco i el passeig Marquès de Camps. Dimarts al vespre, l'alcalde, Jordi Viñas, i el regidor de Territori, Àlex Barceló, es van reunir amb els veïns per explicar-los el projecte i recollir opinions. Els treballs consistiran en l'ampliació de la vorera nord del carrer Àngel Guimerà, igualant l'amplada amb la ja existent entre el carrer Francesc Macià i el carrer Pacheco. En aquest tram, s'eliminarà l'aparcament i s'aprofitarà l'ampliació de la vorera per instal·lar enllumenat nou i arbrat. La vorera sud, entre la plaça dels Colors i l'avinguda Marquès de Camps, també s'ampliarà, però conservant les places d'aparcament. A més, es renovarà la xarxa d'aigua potable i l'asfaltatge del carrer. La reforma també suposarà un canvi en la circulació del vehicles, ja que el tram afectat quedarà només de sortida cap a Marquès de Camps i el carrer Joan Miró canviarà de sentit. Amb aquesta actuació es complementa la millora iniciada l'any passat, quan es van fer treballs de millora de la vorera del carrer d'Àngel Guimerà, entre els carrer Pacheco i Picasso. Aquest tram del carrer d'Àngel Guimerà presentava un carril lateral i una mitjana amb dos línies d'aparcament. L'actuació, que va afectar uns 1600 m2, va suposar l'enderroc de la mitjana i l'arrencada de l'asfalt de l'espai a reformar, l'ampliació de la vorera de l'espai sud del carrer i la substitució de l'arbrat i la seva recol·locació a més distància de les façanes. En total, la inversió de l'Ajuntament de Salt al C/ d'Àngel Guimerà els darrers dos anys superarà els 250.

Segona edició de la fira de ‘food trucks’ de Salt.

Salt acollirà la segona edició de la Fira Food Truck Market&Co, que tindrà lloc entre els dies 13 i 15 d’abril. L’esdeveniment té l’objectiu de dinamitzar aquest sector a l’alça i, per ara, és la única fira d’aquestes característiques a Catalunya.  Food truck és un anglicisme per referir-se a les furgoteques, que són les furgonetes i els camions restaurants. Són vehicles equipats per preparar i vendre menjar a la via pública. Ahir es van donar a conèixer els actes previstos per enguany. Van participar en la presentació de la fira l’alcalde de Salt, Jordi Viñas; el regidor de Dinamització Econòmica, Àlex Barceló; el director de La Mirona, Quim Marcè, i el president de l’Associació Girona Food Trucks, Jean-Michel Gallinaro. “Salt va fer una aposta per aquesta fira, que volem que es vagi consolidant i creixent, no tan sols en volum, sinó també en qualitat”, va dir Viñas. Amb tot, més de 30 furgoteques ompliran el Pla de Salt, una xifra superior a les 27 del 2017. Hi haurà un Espai Market per gaudir de l’oferta gastronòmica i un Espai Empresa dedicat als professionals i a les companyies de productes i serveis relacionats amb el sector, així com una jornada tècnica d’interès pels food trucks i per a emprenedors que vulguin impulsar el seu propi negoci. Hi haurà, a més, tallers i jocs. I, a l’Espai Escenari, RGB-La Mirona oferirà una programació especial amb concerts en directe. Entre d’altres, dissabte hi actuaran L’Hora del Joglar, la Girona Big Band i la Moderna, i, diumenge, To Wit i hi haurà un vermut electrònic. ElPuntAvui. http://www.foodtruckmarketsalt.cat/ca/home/

E.P.

La línia de bus entre Salt i la UdG, a partir de l’octubre.

La línia de bus entre Salt i la UdG, a partir de l’octubre   S’estudia que presti el servei l’empresa Teisa   Es reduirà el temps del trajecte dels 45 minuts actuals als 25 Fomentar el transport públic entre els joves i facilitar la mobilitat amb Girona, que és on es concentren la majoria de desplaçaments que fan els nois i noies residents a Salt. Són els beneficis que aportarà sobretot als estudiants la nova línia d’autobús L9 que es posarà en marxa a l’octubre, coincidint amb el curs acadèmic 2018/2019. El trajecte permetrà connectar de manera directa la vila de Salt amb el campus de la Universitat de Girona (UdG) i amb l’institut de Montilivi, on a part d’ESO i batxiller, es realitzen cursos formatius de grau mitjà i superior. L’Ajuntament de Salt ha rebut amb satisfacció que finalment es faci realitat el recorregut, després que s’hagi “treballat intensament” els darrers mesos per donar resposta a una demanda històrica dels joves. El regidor de l’àrea de Mobilitat, Toni Vidal, destaca que es tracta d’una “reivindicació justa i necessària”, ja que quasi 300 dels 3.000 nois i noies de Salt d’entre 18 i 25 anys cursen estudis a la UdG, i una setantena més van a l’institut de Montilivi. La línia L9 els permetrà reduir el temps del trajecte fins al campus, que passarà dels 45 minuts actuals a 25. El disseny del seu traçat s’ha treballat entre els consistoris de Salt i Girona, així com amb l’Autoritat Territorial de la Mobilitat (ATM) de Girona, que planifica i coordina el transport públic a la demarcació. S’estudia que sigui l’empresa Teisa la que presti el servei, que passarà pel passeig dels Països Catalans de Salt, pel passeig d’Olot, pel carrer Emili Grahit de Girona i, a partir d’aquí, pujarà cap al campus universitari de la UdG. El regidor de Salt Toni Vidal subratlla que, a més dels estudiants, la línia pot ser d’interès per als barris de l’Eixample de Girona i, alhora, s’intentarà que un dels extrems del recorregut sigui a la zona comercial de l’Espai Gironès de Salt i que es faci parada a l’hospital de Santa Caterina.

Salt redueix el deute al 65% i surt del pla de sanejament.

L’equip de govern, d’ERC i IpS, pacta amb els tres regidors del PDeCAT el pressupost del 2018, que puja a 25,6 milions. Es destinaran 600.000 euros a inversions i més recursos a l’àrea d’Habitatge. L’equip de govern de Salt, format per ERC i IpS-CUP, i els tres regidors no adscrits del PDeCAT van anunciar ahir un acord per aprovar el pressupost municipal del 2018, que serà de 25,6 milions, més d’1 milió més que al 2017. L’alcalde, Jordi Viñas, va destacar la importància de poder tirar endavant un nou pressupost i no haver de prorrogar el de l’any passat, ja que al 2018 per primer cop des del 2010 Salt podrà fer inversió en grans obres gràcies a préstecs. Això és així perquè Salt va tancar el 2017 havent reduït el deute viu fins al 64,95%, i en estar per sota del 75% pot sortir del pla de sanejament que li havia impedit recórrer al préstec els últims set anys. Al 2012 el deute havia arribat a ser del 112,99%. Tres grans eixos L’alcalde va explicar que l’acord assolit entre el govern i els regidors del PDeCAT es basava sobretot en tres grans eixos: el reforç del projecte Juguem, que es duplicarà dels dos patis d’escola actuals a quatre; més recursos a l’àrea d’Habitatge (s’incrementaran les gestions amb propietaris d’habitatges buits per aconseguir més pisos per a la borsa de lloguer i sobretot s’intensificarà el treball bilateral per establir convenis amb grans tenidors), i destinar 600.000 euros a inversions, que s’hauran de concretar els propers mesos de mutu acord entre el govern i el PDeCAT. Viñas va remarcar que és el primer cop que es podrà fer aquest mandat i, a més de la reducció del deute, va destacar que el 2017 s’havia tancat amb un superàvit superior al milió d’euros. L’alcalde va assegurar que l’equip de govern havia “obert” els pressupostos a tots els grups i va dir que espera que el PSC, amb qui havia pactat els anteriors pressupostos, valori el fet que s’hagin mantingut alguns dels punts.