Salt

Traces principals del programa d'Esquerra per Salt del passat 1 d'abril a la Coma Cros de Salt. Compromesos per Salt

Josep Soler, Esquerra Salt, eleccions, municipals, Salt
Josep Soler i Aguilar

Tenim problemes
Salt, diuen, te molts problemes. Jo crec que com molts dels nostres pobles i ciutats. Com el nostre país en el seu conjunt. La greu situació econòmica generalitzada, també diuen, n’és l’origen. I no es que jo ara ho hagi de posar en dubte. Efectivament la crisi econòmica ens està condicionant a tots: ciutadans i administracions. Però aquesta situació no ha esdevingut de manera espontània: ha estat la collita de molts anys d’excessos, d’una certa sensació de que el creixement no s’acabaria mai, que el país podia donar feina a una població il•limitada, que es podrien satisfer totes les demandes de la ciutadania. Malauradament estem comprovant que això no es possible.
Josep Soler Candidat d'ERC a SAlt

Perquè vaig dir que si ?
Quan en Joan Boada i la secció local em varen proposar encapçalar la llista d’ERC al nostre poble em va venir al cap el Quixot lluitant contra els molins: una feina desmesurada, inabastable. Potser que ho faci un altre, vaig pensar. Però al cap de pocs segons, la meva component racional, pràctica, la meva tendència natural a no resistir-me als reptes, em va fer respondre: SI

I vaig dir que si perquè Salt no pot tirar la tovallola, ha de fer front als grandíssims reptes que es plantegen a tots els seus ciutadans. Aquests darrers 4 anys al govern municipal m’han convençut que, una vegada mes, els reptes se superen amb planificació, constància, rigor, honestedat, eficiència, transparència, participació, esforç personal. Aquestes son les qualitats, els valors, que cal aplicar en la gestió de les qüestions municipals, com en qualsevol altra organització, ja sigui una empresa o una administració publica.

Els valors que calen
Aquests son els valors que calen i no altres basats en les promeses vanes, sense contingut. Les alternatives vàlides no son las que ofereixen determinats partits que encara volen rendabilitzar les glòries del passat, mancats d’ideologia, amb discursos demagògics i populistes, oblidant voluntàriament el passat mes immediat on les actuacions de determinats personatges estan encara avui, sota sospita. Ni tampoc les que ofereixen uns altres, basant-se en el discurs d’unes esquerres que han perdut el nord, que s’han deixat arrossegar per la pressió d’allo que en diuen “mercats” i que encara creuen que Madrid arribarà a entendre’ns un dia. O potser la solució als problemes de Salt la donaran aquells que preconitzen l’enfrontament entre saltencs, que barregen immigració, delinqüència, pobresa, en un perillós còctel que amenaça seriosament la pau i la convivència?.

Situació excepcional

Salt, es cert, viu una situació excepcional i li calen solucions excepcionals. Les administracions, totes les administracions, hauran de donar-nos un tracte de discriminació positiva, amb politiques i recursos de llarga durada. Som el mirall per a moltes poblacions del nostre país i pel propi país. Però no solsament som el mirall, sinó també part de la solució als problemes relacionats amb la immigració.

Immigració
Salt s’associa sovint a aquest fenomen. Un fenomen que, per si sol, no es un problema però del que se’n deriven situacions que esdevenen conflictes de convivència. Son col•lectius que han estat colpejats per l’atur, la pobresa, que han visualitzat la part mes punyent de la nostra societat. Però no es l’únic col•lectiu que es troba amb dificultats: les persones grans, els joves, aquells que es troben en risc d’exclusió social, les comunitats de propietaris: primer estadi de la convivència, vertaderes escoles de ciutadania, que han de ser ajudades, acompanyades en el seu funcionament i les seves dificultats, que son moltes.

Futur difícil
Serà un procés molt llarg que segur que ultrapassa aquest i altres propers mandats. Per això, malgrat la situació de dificultats econòmiques, però precisament per això, les nostres prioritats passaran per treballar incansablement per la cohesió social, la creació d’espais comuns, espais cívics, on es genera contacte, identitat, acció, es resol el conflicte, on es fan efectius els valor republicans.

Prioritats
Com també per l’educació, basada en el model català, on la llengua i la cultura nacional és el pal de paller al voltant del qual gira el nostre projecte de país i de poble, tenint en compta i incidint en els tres vèrtexs que la fan possible: l’escola, l’entorn familiar i l’entorn ciutadà.

Per la promoció econòmica de la ciutat, el foment del comerç local de proximitat, els plans d’ocupació, l’urbanisme responsable.

Aquestes son les prioritats bàsiques, sense oblidar la eficiència en la gestió dels serveis públics, els suport a les entitats i als col•lectius mes desafavorits, el foment de la cultura i l’esport com elements integradors, aspectes tots aquests que detallarem en el nostre programa electoral que donarem a conèixer properament.

Treballarem per una imatge amable de Salt on es posin en valor els aspectes positius del nostre poble, que son molts: culturals, mediambientals, esportius, socials, posició geogràfica, comunicacions, etc.

Les persones que calen

A Salt li calen persones arrelades, compromeses, honestes, que pensin en positiu, que lluny de les promeses irrealitzables que segurament faran altres, es creguin que, fins i tot les crisis generen oportunitats que cal aprofitar, que sàpiguen fer anar la imaginació i no les tisores, i sobre tot capaces de gestionar amb eficiència i austeritat els escassos recursos disponibles. Que prioritzin amb claredat, que sàpiguen dir que si però també, si cal, que sàpiguen dir que no, exigint l’assoliment dels drets dels ciutadans i també el compliment de les seves obligacions, persones com les que formen la nostra llista.

Com en Jordi Viñas, en Toni Vidal, l’Albert, l’Eva, la Nuria, l’Alex, l’Angel, en Joel i la resta de companyes i companys que formen la nostra candidatura. Gent que viu a Salt, que vol viure a Salt, que sent el país: gent compromesa amb Salt

Moltes gràcies