Salt

Salt se suma al Dia per Alliberament #LGTBI

Avancem cap a una societat on tothom estimi qui vulgui, com vulgui, en llibertat.

En aquest context, des d’Esquerra us plantegem 5 raons per participar en el dia de l’Orgull LGTBI:

• 1. Per denunciar la repressió i la violència que pateixen les persones LGTBI
Tot i que la situació al nostre país a nivell de drets i llibertats de les persones LGTBI és millor que en la d’altres parts del món, l’homofòbia, la lesbofòbia, la bifòbia i la transfòbia són presents a la societat. Aquest col·lectiu continua patint violència i la repressió per la seva orientació sexual o identitat de gènere. De fet, l’homosexualitat és perseguida legalment a gairebé 80 països del món, en alguns fins i tot és castigada amb la pena de mort, i en molts d’altres estats la legislació avala la LGTBIfòbia i encobreix a aquells que la practiquen. Cal denunciar-ho, sempre.

• 2. Per lluitar contra la discriminació i l’estigma
La discriminació de les persones a causa de la seva orientació sexual o identitat de gènere també és una realitat que afecta al nostre país i hem de ser conscients que ens queda molt camí a recórrer en diferents àmbits com el de l’educació, l’esport o els col·lectius més vulnerables davant la discriminació com les persones amb discapacitat funcional, els i les joves, la gent gran o les persones trans. Cal reivindicar una societat garant en l’exercici dels drets i eradicar actituds discriminatòries de qualsevol mena, també vers el col·lectiu LGTBI.

• 3. Per avançar cap a una República respectuosa amb la diversitat sexual
La República catalana ha de ser justa i ha de garantir els mateixos drets i oportunitats per a tothom. Volem una República respectuosa amb la diversitat i llibertat sexual i de gènere, lliure d’homofòbia i transfòbia, i on el dret d’estimar com es vulgui i de constituir una família, sigui quina sigui, formi part del seu ADN.4. Per reclamar els drets dels refugiats LGTBI
Aquest any les entitats han posat el focus amb la situació dels refugiats LGTBI, un col·lectiu que es veu obligat a abandonar els seus països d’origen a causa de la seva orientació sexual o identitat de gènere i que continuen sent discriminats quan arriben als països d’acollida.

• 5. Per contribuir a la visibilitat del col·lectiu LGTBI
El motiu principal per participar del ‘Pride’ és per fer visible el col·lectiu de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals. Cal fer visible la lluita per l’alliberament sexual sempre, però des d’Esquerra Republicana us animem aquesta setmana a participar als actes i mobilitzacions del teixit associatiu LGTBI arreu del país.