Sant Martí

Totes les notícies

PLENARI 09/07/2020 (COVID-19)

El proper dijous 9 de Juliol és dia de Plenari al Districte de Sant Martí. De nou, degut a la COVID-19, el Ple no serà presencial sinó per via telemàtica. No obstant això, com a cada plenari des d’ERC i per boca dels seus representants, presentem i defensem diverses propostes, preguntes i precs per a millorar els nostres barris i la vida dels seus veïns. En aquesta ocasió presentem una proposició per a abordar la gestió de l’espai i la convivència de veïnat i concerts al Fòrum, també presentem un prec per a fer arribar definitivament l’Àrea Verda d’aparcament a tots els barris. També preguntem per les polítiques d’ocupació juvenil en el context COVID-19. Finalment farem el seguiment de la proposició que vam presentar sobre la difusió online i accessibilitat del plenaris i consells del Districte, presentada el passat desembre.Exposem a continuació les propostes realitzades i un breu explicació de les mateixes.   Proposició per a una millor gestió del Fòrum: El recinte del Fòrum acull espectacles i esdeveniments de forma regular, fet que ocasiona diverses molèsties al veïnat. L’Ajuntament de Barcelona va aprovar la constitució d’una Comissió de Seguiment del Parc del Fòrum amb la participació d’entitats veïnals, però mai ha estat convocada. Recentment s’han programat 70 nits de concerts, “Les Nits del Fòrum” entre juny i setembre, i aquesta programació comporta un tancament parcial del Parc del Fòrum durant un mínim de 70 dies. El malestar sorgit constata la necessitat d’arribar a acords pel que fa a la programació i mesures de convivència entre l’Ajuntament i el veïnat. Amb aquestes consideracions i fets, des d’ERC Sant Martí proposem el següent:   “Instar al regidor del Districte de Sant Martí per tal que dugui a terme les accions suficients i necessàries per a: - Que Convoquin la Comissió de seguiment del Parc Fòrum de forma immediata. - Que mentre no es constitueix i convoca la Comissió, BSM i el Districte de Sant Martí arribin a acords amb el veïnat en relació a l’esdeveniment més proper al calendari, “Nits del Fòrum” amb una programació de 70 concerts entre juny i setembre.

28è Congrés de la Federació de Districte d’Esquerra Sant Martí

Benvolgut, benvolguda, Ens plau convocar-te al 28è Congrés de la Federació de Districte d’Esquerra Sant Martí,  que celebrarem el proper dissabte 11 de juliol de 2020, a les 11:00 hores, previsiblement a la sala d’actes de la Seu Nacional d’Esquerra al carrer Calàbria, 166 de Barcelona.   Proposta de l’ordre del dia del 28è Congrés de SM: 1. Elecció de la Mesa. 2. Aprovació de l’ordre del dia. 3. Lectura i aprovació, si escau, de l’acta del congrés anterior (16.12.2019). 4. Informe de la Presidència comarcal sortint i informe econòmic. 5. Presentació de candidatures a la Presidència i a la Permanent comarcal. 6. Elecció conjunta de la Presidència i la Permanent comarcals. 7. Presentació de candidatures a consellers nacionals. 8. Elecció del conseller o consellera nacional de SM. 9. Torn de paraules. 10. Cloenda del 28è Congrés de la Federació de Districte d’Esquerra Sant Martí. Seguint les indicacions de Seu Nacional i de la Federació Regional de Barcelona, per poder garantir l’aforament, així com totes les mesures de prevenció i seguretat necessàries, cal fer una inscripció prèvia en el següent enllaç: https://creixem.esquerra.cat/civicrm/event/info?reset=1&id=227   Us recordem que per poder participar amb dret a vot al 28è congrés de la Federació de Districte d’Esquerra Sant Martí, cal que els i les militants gaudeixin d’una antiguitat mínima de tres mesos abans del congrés, així com estar al corrent de pagament una setmana abans de la data de celebració, en aquest cas el 4 de juliol de 2020 i així ha de constar a la llista que la Secretaria Nacional d’Organització posi a disposició de la comissió organitzadora del congrés. Així mateix per inscriure’s al congrés i exercir el dret a vot, totes les persones interessades hauran de presentar el corresponent carnet d’Esquerra o DNI. Els simpatitzants i amics d’ERC Sant Martí, podran participar amb veu però sense vot, així com els i les militants que no compleixin les condicions descrites anteriorment.

Barcelona situa com a prioritat, a proposta d’ERC, lluitar contra l’infrahabitatge i la sobreocupació a la ciutat

L’Ajuntament de Barcelona ha aprovat avui una proposició d’Esquerra Republicana per tal que el consistori reconegui que la ciutat pateix un problema d’infrahabitatge i sobreocupació d’habitatge, i perquè l’Ajuntament doti de recursos humans, materials i econòmics per, inicialment, detectar l’abast real d’aquesta problemàtica i, després, per oferir una solució habitacional digna a les persones afectades. “Demanem que es posi aquest tema en l’agenda política: que el govern reconegui la problemàtica i l’assumeixi com una de les prioritats del mandat en matèria habitacional”, ha declarat la regidora d’ERC Eva Baró, que ha criticat la manca de dades oficials sobre quants ciutadans de Barcelona es troben en situació d’infrahabitatge o sobreocupació: “algunes fonts com Càritas estimen que al 2019 hi havia unes 10.000 llars en una situació equiparable en el seu àmbit territorial”. La proposició, que ha comptat amb el suport de tots els grups de l’oposició i l’abstenció del govern, assumeix que els problemes d’accés a l’habitatge a Barcelona s’ha agreujat durant la pandèmia i situa lluitar contra la problemàtica de l’infrahabitatge i de la sobreocupació com una prioritat de l’executiu municipal. A més, el text estableix que el govern municipal haurà de dotar dels recursos humans, materials i econòmics suficients per tal de donar una solució habitacional digna a les persones afectades. “Fa 3 anys i mig des d’ERC ja insistíem en aquest tema”, ha recordat Baró, apuntant que al 2017 els republicans ja van presentar una proposició per posar en marxa un pla de xoc per ajudar les famílies en aquestes situacions. “3 anys i mig i una pandèmia després, la situació s’ha agreujat i s’agreujarà i Barcelona segueix sense estar preparada i ni tant sols sap quants dels seus ciutadans es troben en aquesta situació”, ha reblat Baró.

Equitat educativa en l’accés a la xarxa

ERC presenta un pla per combatre la bretxa digital que afecta a 12.000 infants i adolescents en edat escolar de la ciutat de Barcelona, que han tingut dificultats per seguir connectats als centres educatius. Gemma Sendra, regidora d’ERC d’educació, ha presentat el prec sobre polítiques digitals que ERC portarà a la Comissió de Drets Socials. “No hi ha equitat ni igualtat en l’àmbit digital ni polítiques de l’Ajuntament que les garanteixin,  ja que en el món actual i encara més arran de la crisi provocada per la Covid-19, l’accés a qüestions com l’ocupació, les relacions, la cultura o l’educació també passen pel món digital i, per tant, la manca d’accés equitatiu“ accentua les desigualtats”, ha explicat Sendra. La regidora també ha explicat que durant la pandèmia més de 19.000 llars vulnerables a la ciutat no han tingut cap tipus de connexió a la xarxa i en 12.000 d’elles hi conviuen infants i adolescents, per això ha destacat que el pla de polítiques digitals ha de prioritzar l’àmbit educatiu. “Hi ha una cosa prioritària que és el dret a l’educació”, ha sentenciat. Aquesta mesura s’emmarca dins de les mesures que ERC ha presentat a la Taula de ciutat sectorial i que se centren en reduir la bretxa digital i educacional, la segregació escolar, la recuperació de la capacitat cognitiva i del temari educatiu, la reducció de les desigualtats, així com de l’atur i la pèrdua d’oportunitats del jovent.

ERC reclama el tancament immediat dels locals d’oci nocturn del Port Olímpic

El portaveu del Grup Municipal d’Esquerra Republicana a Barcelona, Jordi Coronas, ha anunciat que el seu grup reclamarà el tancament “immediat” dels locals d’oci nocturn del Port Olímpic a la proposició que faran a la Comissió d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat d’aquesta setmana. Coronas considera un “disbarat” que els locals continuïn operant malgrat que la concessió va caducar el passat maig, i ha apuntat que, si encara ho fan, podria ser per un “defecte de forma” de l’Ajuntament a l’hora de comunicar-ho. La mateixa proposició incorpora també la petició de resoldre la concessió de la C-1004 (que va des de l’Institut de Recerca Biomèdica fins l’espigó de Bac de Roda), vençuda el passat juny, per tal que l’Ajuntament pugui gestionar la totalitat de les llicències i estudiar el canvi d’usos. “Tenim el risc de menjar-nos una concentració de locals d’oci nocturn”, ha alertat el portaveu d’ERC, a més de reclamar al govern municipal que “es posi les piles”. “Sempre posaven l’excusa de l’absència d’interlocutor a l’Estat però ara ja no la poden tornar a fer servir”, ha justificat Coronas, que també ha recordat que els executius de Barcelona i d’Espanya comparteixen el mateix color polític.

Maragall presenta les principals mesures d’ERC per reactivar Barcelona a través del pla ‘Impulsem l’endemà’

ERC insisteix al govern municipal que no retalli el pressupost per  i que explori vies per utilitzar els romanens, reclamar inversions directes de l'Estat o endeutar-se El president del Grup Municipal d’Esquerra Republicana a l’Ajuntament de Barcelona, Ernest Maragall, ha presentat aquest dijous els principals eixos d’actuació del programa ‘Impulsem l’endemà’, que ERC ha estat preparant des de que es va declarar l’estat d’alarma, perquè Barcelona pugui sortir de la millor manera de la crisi per la Covid-19 i reactivar la ciutat. Maragall ha defensat que, amb aquest document, ERC deixa clar que l’Ajuntament no s’ha de “limitar” a gestionar la crisi i les seves conseqüències, sinó que “també ha d’impulsar, construir i mirar lluny”, a més de ser “ambiciosos i responsables” amb els reptes que la situació planteja. El document, que ha estat treballat i consensuat pels regidors i consellers de districte d’ERC amb els sectors econòmics i socials, presenta 10 reptes bàsics que el grup municipal ja ha traslladat a la Taula de Ciutat i a les respectives taules sectorials. Entre els eixos, Maragall ha destacat la “reactivació de l’economia” per fer que la ciutat “torni a créixer” a través de diversos mecanismes com ara el canvi del model productiu o la reindustrialització. El mateix text també demana la creació d’un salari mínim de ciutat o la constitució d’un Pacte per l’Equitat a Barcelona per acordar un Nou Contracte Social que doni garanties per a un nou model de sostenibilitat social. Un altre de les principals vies de treblall és la “transformació” de la ciutat, ja que segons ERC no només cal “mantenir” o “recuperar” el que teníem sinó que cal “transformar”, com per exemple en el camp de l’emergència climàtica o l'ampliació d'un 25% de l'espai per al vianant que es va aprovar en el darrer plenari i que s'està treballant amb el tècnics. En aquest sentit, Maragall també ha defensat que cal “canviar les regles” per aconseguir que els Ajuntaments “aspirin a estar en la mitjana europea” pel que fa a l’assumpció de responsabilitats.

Manifest d'Esquerra Republicana en motiu del 17 de maig, dia internacional contra la LGTBIfòbia

Com cada 17 de maig commemorem el Dia Internacional contra la LGTBfòbia, coincidint amb la data en què fa 30 anys l'OMS va retirar l'homosexualitat de la llista de malalties mentals. Una data en què l'orientació sexual de les persones va deixar d'estar patologitzada, tot i que encara no s'ha aconseguit una despatologització absoluta per les persones trans. Durant aquests trenta anys hem aconseguit avenços i èxits significatius. Tanmateix, encara avui hem de fer front a situacions de discriminació, assetjament o humiliació per raó de la nostra orientació i identitat sexual i de gènere. No podem ni volem oblidar que l'homosexualitat segueix sent encara perseguida legalment en una vuitantena de països del món, en alguns casos fins i tot amb la mort, i en molts d'altres s'encobreix, legalment o tàcitament, la LGTBfòbia. Però no cal anar tan lluny. Aquí, a casa nostra, l'homofòbia, la lesbofòbia, la transfòbia i la bifòbia segueixen sent una realitat molt arrelada a la nostra societat. Ens ho trobem a les aules, amb el bullying homòfob i transfob que pateixen molts menors; als centres de treball, on es fa especialment evident la discriminació que pateix el col·lectiu trans; en l'àmbit esportiu; en les dificultats a l'hora d'accedir a l'habitatge; a l'espai públic, en el dia a dia... Discriminacions que no sempre són explícites, a vegades són també omissions i silencis còmplices que agreugen aquestes situacions. No és un tema menor: la LGTBfòbia mata. Queda molt camí a recórrer en diferents àmbits com el de l’educació (per tal de fer dels centres educatius espais segurs i respectuosos amb la diversitat i prevenir l’assetjament escolar per orientació sexual o identitat de gènere) o el de l'esport, així com en els col·lectius més vulnerables davant la discriminació com les persones amb discapacitat funcional, els i les joves, la gent gran o les persones trans. Enguany, a més, vivim aquest 17 de maig en una situació excepcional i anòmala, amb les mesures decretades per lluitar contra la Covid-19, que ha afectat de manera molt dura i directa la nostra societat.

Resum del Plenari del Districte de Sant Martí (07/05/20)

El passat dijous 7 de maig va ser dia de Plenari al Districte de Sant Martí, com a cada plenari, des d’ERC i per boca dels seus representants es van presentar i defensar diverses propostes, preguntes i precs per a millorar els nostres barris i la vida dels seus veïns. En aquesta ocasió el plenari va ser virtual degut a la COVID-19.   En aquesta ocasió es va presentar una proposició sobre la necessitat d’ajudar el comerç del Districte. També es van fer un prec i una pregunta. El prec orientat a la necessitat d’informar a tota la ciutadania sobre els Serveis Socials disponibles a la ciutat. La pregunta va ser orientada a saber quins contractes es van suspendre a la ciutat, el motiu, i els efectes de la mesura. Podeu trobar el text íntegre de les propostes a: http://locals.esquerra.cat/sant-marti/article/102658/plenari-07052020-covid-19   Exposem a continuació les propostes aprovades:   Proposició sobre comerç: Des d’ERC hem fet la següent proposició: “Promoure la identificació dels comerços en perill de supervivència per tal d’establir les línies d’actuació adequades” Aquesta proposició va ser aprovada amb 19 vots favorables i l’abstenció de Ciutadans.   Prec sobre Serveis Social:  “Fer arribar a la ciutadania informació obre els serveis de que disposen” Aquest prec va ser estimat pel govern municipal, tot i esmenar-ne una part, en no garantir aquest l’enviament d’informació a domicili amb l’argument que els serveis disponibles són en procés de canvi o ampliació.   Podeu trobar altres detalls del Plenari a: https://ajuntament.barcelona.cat/santmarti/ca/noticia/el-consell-de-districte-proposa-pere-guarro-i-lasme-per-ser-distingits-amb-la-medalla-dhonor-de-barcelona-3-2_947035 Aprofitem per recordar-vos que l’assistència al plenari (ara de forma virtual via Youtube sols) és oberta per tothom que hi vulgui assistir i, que qualsevol proposta, dubte o suggeriment que tingueu ens ho podeu fer arribar als consellers i conselleres d’ERC per correu electrònic santmarti@esquerra.

Plenari 07/05/2020 (Covid-19)

El proper dijous 7 de Maig és dia de Plenari al Districte de Sant Martí. Aquest cop, degut a la COVID-19 el Ple no serà presencial sinó per via telemàtica. No obstant això, com a cada plenari des d’ERC i per boca dels seus representants, presentem i defensem diverses propostes, preguntes i precs per a millorar els nostres barris i la vida dels seus veïns. En aquesta ocasió presentem una proposició per a donar suport al comerç de proximitat, també un prec per a fer arribar els Serveis Socials a totes les llars. També preguntem per la suspensió de contractes amb empreses realitzada per l’Ajuntament i els seus efectes. Exposem a continuació les propostes realitzades i un breu explicació de les mateixes. Proposició per a donar suport al comerç de proximitat: El comerç de proximitat és una de les pedres angulars dels barris de la nostra ciutat, i l’emergència sanitària causada per la Covid19 ha posat de manifest el seu paper clau. Alhora aquesta situació ha suposat que molts comerços haguessin d’aturar sobtadament l’activitat i que la seva viabilitat estigui ara en qüestió. D'acord amb el RD 15/2020 de 21 d'abril, s'han de prendre mesures per mantenir el teixit productiu i els llocs de treball i reprendre progressivament l'activitat econòmica amb la finalitat d'anar recuperant la normalitat quan se superi la crisi sanitària. I tot això en un moment en que també s’ha posat en relleu que el comerç electrònic és una opció que cada cop contemplen més persones. Amb aquestes consideracions i fets, des d’ERC Sant Martí proposem el següent:   - “Instar al regidor del Districte de Sant Martí per tal que dugui a terme les accions suficients i necessàries per a que el govern del districte conjuntament amb les regidories competents: 1. Identifiquin i avaluïn, juntament amb les associacions de comerciants, els establiments comercials del districte que veuen amenaçada la seva supervivència per la crisi socioeconòmica derivada de la Covid19.