Sant Martí

Totes les notícies

Jornada electoral de candidats a les eleccions municipals i posterior Congrés Comarcal de Sant Martí.

Benvolgut, benvolguda, Ens plau convocar-te a la Jornada Electoral d’elecció de la persona cap de llista i de la resta de la llista d’ERC Sant Martí per a les eleccions municipals 2019 a Barcelona. La Jornada i el posterior Congrés es celebraran el proper diumenge 17 de febrer de 2019 en horari ininterromput de 11 a 18 hores a l’Associació de Veïns de Sant Martí de Provençals, carrer d'Andrade, 176. Diumenge 17 de febrer de 2019 Lloc: Associació de Veïns de Sant Martí de Provençals.Adreça: Carrer d'Andrade, 176. Horari Jornada: 11:00 a 18:00h Benvinguda.Presentació dels candidats i candidates. Jornada electoral: La votació se celebrarà ininterrompudament de 11.30 a 18:00 hores. Horari Congrés: 18:15 a 18:30 hores. 25è Congrés de la Federació de Districte d’Esquerra Sant Martí - Proclamació de la persona cap de llista i de la resta de la llista d’ERC Sant Martí.   El cos electoral estarà format per les persones que ostentin la condició de militants o simpatitzants d’ERC o la de militants del Jovent Republicà majors de 16 anys, adscrits a les seccions locals de Sant Martí que s’hagin donat d’alta amb anterioritat (3 mesos abans de la Jornada), i també als amics i amigues d’ERC adscrits al Districte que s’hagin donat d’alta amb anterioritat (6 mesos abans de la Jornada).   Els i les militants i simpatitzants d’ERC, així com els i les militants del Jovent Republicà hauran d’estar al corrent de pagament com a molt tard diumenge 10 de febrer, i així ha de constar a la llista que la Secretaria Nacional d’Organització posi a disposició de la comissió organitzadora de la jornada. Així mateix per exercir el dret a vot, totes les persones interessades hauran de presentar el corresponent carnet d’Esquerra o DNI.     Procediment per la presentació de candidatures: En aquesta Jornada es votaran 5 persones candidates, la primera de les quals serà cap de llista d’Esquerra Sant Martí.   Per presentar-se a cap de llista cal recollir 9 signatures de persones militants, corresponents al 5% de la militància del Districte, cada persona militant només podrà avalar una precandidatura.

Proposició d'ERC pel compromís de Barcelona contra el feixisme

El grup municipal d'ERC ha presentat una proposició contra el feixisme i l'extrema dreta que pretén garantir el compromís de l'Ajuntament de Barcelona davant el rebuig de discursos que fomenten l'odi i posen en perill la convivència a la ciutat. La majoria de partits del consistori a excepció del Partit Popular, han expressat el seu suport a la proposta d'Esquerra per convertir Barcelona en la capital de la llibertat i els drets civils. "Barcelona ha de ser el mur amb què s'estavelli l'extrema dreta. Els hi hem de barrar el pas. Tots junts. A tot arreu", afirmava al ple la regidora d'ERC, Gemma Sendra. D'aquesta manera, l'Ajuntament de Barcelona rebutjarà, a partir d'ara, els discursos d'odi que relativitzen el feixisme, aïllarà l'extrema dreta i instarà els partits a no arribar a acords amb aquestes formacions i entitats ultradretanes, així com denunciarà aquelles formacions que accepten la connivència amb els partits d'extrema dreta i continuarà implementant polítiques en defensa de la diversitat sexual, identitat de gènere, feminismes, interculturalitat, llibertat religiosa i drets de les minories.   El Plenari del Consell Municipal acorda, per tant:   1. Expressar la vocació de la ciutat de Barcelona en la defensa dels drets fonamentals i contra l’extrema dreta, així com mostrar el rebuig de l’Ajuntament vers els discursos que fomenten l’odi, relativitzen el feixisme i posen en perill la convivència.   2. Manifestar el compromís del consistori de denunciar i aïllar l’extrema dreta, instant els partits que el conformen a no arribar a acords amb aquestes formacions i entitats, i comprometent-se no col·laborar ni finançar cap entitat que defensi idees ultradretanes que atemptin contra el sistema de drets i llibertats democràtiques.   3. Denunciar l’actuació d’aquelles formacions polítiques que accepten la connivència amb els partits d’extrema dreta, impregnant-se del seu discurs, normalitzant les seves propostes i arribant a acords polítics que suposen un blanqueig del seu ideari i un atac contra els drets individuals i col·lectius de la ciutadania.

Ernest Maragall sobre la votació del tramvia

Aquest matí, Ernest Maragall, ha valorat la votació del tramvia rodejat de representants del partit a altres ciutats de l'àrea metropolitana: “Avui només hem donat el primer pas. És un impuls essencial però també un impuls crític. No s’han fet les coses bé des del govern de la ciutat. S’havia fet un plantejament escàs, mesquí i electoralista. I ara estem fent un plantejament ambiciós, global i de coresponsabilitat metropolitana.”      Maragall assegura que Esquerra ha aconseguit rectificat absolutament el rumb que s’havia emprès des del govern de la ciutat de Barcelona: "Ho estem orientant en la direcció correcta amb aquesta màxima ambició de servei a l’interès general en els àmbits de la mobilitat i del transport públic.”      "Es tracta de donar solució, donar sortida i fer possible aquest concepte de mobilitat real del conjunt de l’àrea metropolitana que ha de tenir elements com el que avui el tramvia de connexió de totes aquestes ciutats a través de la Diagonal. Però també reclama, amb una certa urgència, una consideració molt més ampla de connexió de les ciutats de l’àrea metropolitana. De concepció no només radial, no només amb el centre de Barcelona, sinó també entre tots els nuclis d’activitat i de residència de tots els municipis”.     Maragall considera que “estem tot just a l’inici d’una projecció global” amb la que ha manifestat “el compromís amb aquesta màxima ambició pel concepte de mobilitat metropolitana i donar-li resposta a partir del 26 de maig”. “Ho farem junts. Ho farem amb els municipis amb els que compartim necessitat, capacitat d’oportunitat i amb els que compartim el concepte de transport públic com una eina central d’aquesta mobilitat metropolitana”.   “Avui es dóna només un primer pas de definició de les condicions amb les que s’han de fer les coses: ben fetes i no simplement per gesticulació d’imatge. Estem posant les bases d’un debat real dels aspectes econòmics, dels aspectes de repercussió en l’interès general de tots els ciutadans de Barcelona i l’àrea metropolitana.

Esquerra Republicana denuncia que el govern Colau no ha prioritzat el lloguer social en els habitatges d'Illa Glòries

Esquerra Republicana del districte de Sant Martí ha denunciat que el govern de Barcelona en Comú ha incomplert l'acord a què es va comprometre per fer pisos de lloguer assequible als 238 habitatges d'Illa Glòries. L'executiu d'Ada Colau va informar a finals de novembre que l'Illa Glòries constarà de quatre edificacions amb 238 habitatges. A pregunta de l'Associació de de Veïns del Clot-Camp de l'Arpa, però, el govern va puntualitzar que només 111 habitatges es destinarien a lloguer social, mentre que la resta es destinarà a dret de compra a preus públics.   Els republicans denuncien que això significa trencar el compromís a què va arribar el govern municipal a principis de mandat, quan el regidor d'habitatge, Josep Maria Muntaner, es va comprometre a destinar un 80% dels habitatges d'Illa Glòries a lloguer assequible. Amb l'anunci que va fer fa unes setmanes el govern de Barcelona en Comú, la xifra total d'habitatges que es posarà a lloguer és només d'un 47%, molt lluny de la xifra que havia promès el govern Colau a l'inici de legislatura.   Esquerra Republicana recorda també el Compromís de Glòries signat per tots els partits ara fa 10 anys, i que apostava per l'opció del lloguer assequible en la seva totalitat.

La selecció d'Handbol de Qatar a Sant Martí genera incomoditat

El handbol Sant Martí Adrianenc afronta avui dimecres un partit en què no es juga només el marcador d’un encontre amistós. La secció que forma part d’ASME (Associació Sant Martí Esport), recentment guardonat amb la Medalla d’Or de la Ciutat de Barcelona, pels seus valors esportius i socials, s’enfrontarà a la selecció Qatar Handball conduïda per Valero Rivera i que ha estat subcampiona del món.   Alguns esportistes i simpatitzants del club han mostrat la seva disconformitat amb l’organització de partits amistosos amb seleccions de països que no respecten els drets de les dones, ni els drets LGTBI, ni la llibertat d’expressió, ni cap dret democràtic o social. El règim de Qatar, que incorpora la pena de mort i el càstig físic al seu codi penal, és considerat una dictadura a tots els efectes per totes les organitzacions internacionals.   ASME va ser el primer club en incorporar un logo a la samarreta en contra de la violència masclista, en redactar un protocol contra els abusos a menors en els clubs esportius i en la defensa dels drets de les dones. És per això que no entenem que tingui lloc aquest partit.   Lamentablement no serà l'únic equip que aquests dies jugarà amb l’esmentada selecció de Qatar, generant una lògica incomoditat en esportistes i aficionats.

Eix Besòs: una proposta Republicana des dels barris

Diumenge 2 de desembre, als límits de Sant Adrià de Besòs amb Barcelona, Ernest Maragall va participar a  l’acte “Eix Besòs: una proposta republicana des dels barris”, organitzat conjuntament per ERC Sant Martí i ERC Sant Adrià de Besòs.   Més d’un centenar de persones varen omplir la plaça 25 d’octubre, un espai ple de simbologia pel que fa a les lluites veïnals. El candidat a l’alcaldia de Barcelona va estar acompanyat pels regidors d’ERC a l’Ajuntament de Sant Adrià de Besòs, Rubèn Arenas i Antoni Vélez així com també per la consellera portaveu del grup municipal d’ERC al districte de Sant Martí, Lourdes Arrando.   En la tanda de parlaments el candidat d’ERC, Ernest Maragall, va desgranar la seva visió de la importància dels barris que configuren l’entorn del Besòs, un entorn certament bandejat de les grans, i també massa sovint, de les petites inversions. Una realitat que  per Maragall necessita “concentrar forces i sumar energies” perquè “l’eix Besòs ha de ser un eix de suma i complicitats”. Un espai on, com en d’altres barris i municipis de la conurbació de Barcelona “els nivells de desigualtat són inadmissibles” per la qual cosa “ho hem de començar a canviar des dels ajuntaments”. En aquest sentit Margall va assenyalar que “República és equitat” i que “el nostre pitjor enemic és la resignació”, per acabar amb una criada a superar aquest entrebanc i afirmar que “la nostra obligació és construir la República”.   El assistents  a més a més varen poder assaborir una xocolata desfeta amb melindros que va anar d’allò més bé per escalfar un matí ben tardoral.

24è congrés de la Federació de Districte d’Esquerra Sant Martí

Benvolgut / benvolguda,   D’acord amb els Estatuts d’ERC, em plau convocar-te al 24è congrés de la Federació de Districte d’Esquerra Sant Martí, que celebrarem el dilluns 17 de desembre a les 19:00 hores a la Sala d’actes de la Formiga Martinenca, Carrer Mallorca, 580.   Amb la següent proposta d’ordre del dia:  Elecció de la Mesa.   Aprovació de l’ordre del dia. Aprovació de les actes anteriors, si s’escau. Informe de la Presidència comarcal de Sant Martí. Informe econòmic 2018, pressupost 2019 i votació. Incorporacions a l’executiva comarcal de Sant Martí i votació. Informe de les Presidències Locals i Jovent Republicà. Informe dels Consellers de Districte. Informe de la Consellera Portaveu de Districte. Aprovació del Programa Municipal 2019 del districte de Sant Martí. Torn de paraula. Cloenda.   Us recordem que per poder participar amb dret a vot al 24è congrés de la Federació de Districte d’Esquerra Sant Martí, cal que estigueu al corrent de pagament una setmana abans de la data de celebració, en aquest cas el 10 de desembre de 2018. Els simpatitzants i amics d’ERC Sant Martí, podran participar amb veu però sense vot.   Ben cordialment, Jordi Rallo i Casanovas President d'Esquerra Sant Martí

Presència d'ERC a les Festes Majors de El Clot, Sant Martí, Verneda i La Pau

Els darrers dies hem pogut gaudir de les Festes Majors dels barris del Clot i de Sant Martí de Provençals, Verneda i La Pau, una oportunitat per a ser presents al territori, gaudint-ne com a veïns i fent xarxa i visualitzant-nos com a partit. El passat dissabte 10 de novembre el Casal Català Martinenc va organitzar el tradicional dinar de Festa Major a la plaça de la Oca, al Clot. Una vuitantena de persones van poder gaudir de l’àpat i de la presència al dinar i parlament d’Ernest Maragall, candidat a l’alcaldia de Barcelona per ERC. També Trini Capdevila, regidora d’ERC adscrita al Districte i Oriol Puig, president del casal d’ERC Clot-Verneda, van adreçar unes paraules als assistents.   Diumenge va ser el torn de la Fira d’Entitats, estesa a la Rambla Guipúscoa i fins el carrer Cantàbria, on les diferents entitats i associacions dels barris exposen projectes i activitats. Vam comptar, entre d’altres,  amb la presència de la Consellera de Justícia Ester Capella, el president d’Esquerra Sant Marti Jordi Rallo i la consellera portaveu d’ERC al districte Lourdes Arando. Posteriorment es va visitar la Pere Calafell, la lectura del pregó de Festa Major i la jornada castellera a Pl. Valentí Almirall entre d’altres actes del cap de setmana.

1 any d’injustícia, 1 any de perseverança

El passat dia 1 de novembre 15.000 persones convocades per la plataforma Free Junqueras i Esquerra Republicana de Catalunya vàrem emplenar el Pla de Lledoners coincidint amb l’aniversari de l’ingrés a presó de l’Oriol Junqueras i en Quim Forn per homenatjar els presos polítics. L'acte ha estat presentat per Núria Picas i Jordi Margarit. Els primers en pujar a l'escenari han estat Lluís Llach, Feliu Ventura i David Fernàndez, que han cantat junts. Un dels moments més emotius ha estat quan, amb un crit, Junqueras i Forn han tornat als assistents una salutació, que s'ha tancat amb crits de "No esteu sols!". Sota el lema Exigim llibertat, s'han concentrat persones vingudes d'arreu del país, entre d'altres mitjans per un centenar d'autobusos organitzat pel partit. Entre aquests, destaca la presència del vicepresident del Govern, Pere Aragonès, juntament amb altres personalitats polítiques i de l'entorn civil com Marta Rovira, Roger Torrent, Elisenda Alamany, Josep Maria Mainat, Núria Picas, Jordi Margarit, l'exdiputat de la CUP, David Fernàndez, o la dona de Quim Forn, Laura Masvidal.  Oriol Junqueras i Quim Forn han estat presents en l'acte a través de dues cartes (aquí pots llegir íntegra la de Junqueras) que han llegit els seus familiars. Per part de Junqueras, el seu pare, germà i germana han estat els missatgers. "Avui soc immensament més fort que quan vaig entrar. La presó ha reforçat els meus ideals per lluitar per la democràcia", assegura Junqueras a través de la carta. "No m’he mogut ni un mil·límetre en el meu objectiu. La nostra presó serà la seva derrota", ”aquest procés és irreversible i el guanyarem" i que "la presó probablement es el preu de la llibertat". L'esplanada de davant de la presó ha rebut prop d'un centenar d'autobusos que s'han traslladat a l'indret. A primera hora de la tarda ja s'han format llargues cues de cotxes i de gent a peu per arribar-hi. Des dels Casals d’ERC Sant Martí, Poblenou-Besòs, Clot-Verneda, i les joventuts, ens hem desplaçat al Bages per participar-hi.