Sant Martí

Totes les notícies

ERC puja fins la 2a posició a Sant Martí

Esquerra Republicana ha aconseguit el suport de 24.783 veïnes i veïns del districte de Sant Martí a les darreres eleccions municipals del 26M. Es tracta d’un resultat històric al districte que no s’havia donat mai en uns comicis municipals a Barcelona des que la ciutat va tornar a convocar-ne el 1979.   ERC ha recollit un 22,4% dels vots al districte, passant a col·locar-se de tercera a segona força i gairebé empatant amb Barcelona en Comú (22,8%). Això significa que la candidatura republicana ha aconseguit més del doble de suports al districte que en els anteriors comicis el 2015. En aquella ocasió, 11.974 persones van escollir la papereta d’ERC. A més, el groc s’ha imposat a tres barris de Sant Martí: el Camp de l’Arpa del Clot, el Poblenou i la Vila Olímpica del Poblenou.   Tots i cadascun d’aquests vots han estat decisius i han contribuït a la victòria republicana a la ciutat, que no hagués estat possible sense aquests gairebé 25.000 vots des de Sant Martí. Si, en les eleccions municipals de fa 88 anys, el triomf d’Esquerra Republicana a Barcelona i les principals ciutats del país va propiciar la coneguda declaració de la República Catalana dins d’una federació de Repúbliques ibèriques per part del president Lluís Companys des del Balcó de la Generalitat, enguany, el vot de les barcelonines i barcelonins ha fet guanyadora de nou la històrica formació, fet que no passava des de l’esmentada República.   Finalment, l’alcaldessa Ada Colau ha estat investida amb els vots del PSOE i C’s. Buscarà formar govern sense la força guanyadora dels comicis, previsiblement en coalició amb el PSC. Tot i així, la primera força a nivell de Barcelona va ser la coalició ERC-Nova. El tàndem format per l’exconseller Ernest Maragall i l’exdiputada Elisenda Alamany va obtenir 10 regidores i regidors i 160.990 vots, 4.833 més que BComú. ERC també ha guanyat les municipals a Catalunya, amb un 23,5% dels vots (seguida pel PSC amb un 21,9%), 3.

26è Congrés de la Federació de Districte d’Esquerra Sant Martí

Benvolgut, benvolguda, Ens plau convocar-te al 26è Congrés de la Federació de Districte d’Esquerra Sant Martí,  que celebrarem el proper dissabte 29 de juny de 2019, a les 11:00 hores a la sala d’actes de Can Felipa carrer Pallars, 277. L’ordre del dia del Congrés serà: Elecció de la Mesa. Aprovació de l’ordre del dia. Lectura i aprovació, si s’escau, de l’acta del 25è Congrés Regional de Sant Martí. Informe de les presidències de les Seccions Locals i del portaveu del Jovent Republicà. Informe de la Presidència de Sant Marti. Elecció de la comissió electoral. Presentació de les i els candidats a consellers de districte de Sant Martí. Elecció de les i els candidats a consellers de districte de Sant Martí. Cloenda.   Us recordem que per poder participar amb dret a vot al 26è congrés de la Federació de Districte d’Esquerra Sant Martí, cal que els i les militants gaudeixin d’una antiguitat mínima de tres mesos abans del congrés, així com estar al corrent de pagament una setmana abans de la data de celebració, en aquest cas el 22 de juny de 2019 i així ha de constar a la llista que la Secretaria Nacional d’Organització posi a disposició de la comissió organitzadora de la jornada. Així mateix per inscriure’s al congrés i exercir el dret a vot, totes les persones interessades hauran de presentar el corresponent carnet d’Esquerra o DNI. Els simpatitzants i amics d’ERC Sant Martí, podran participar amb veu però sense vot, així com els i les militants que no compleixin les condicions descrites anteriorment.   Procediment per la presentació de candidatures a l’elecció de conseller/a de districte de Sant Martí: Les persones que vulguin optar a ser candidates hauran de presentar una carta manifestant la seva voluntat a ser Conseller o Consellera de Districte, el certificat de compliment de la Carta Financera i, a instàncies de l’Executiva Regional de Barcelona, la signatura d’un document de compromís amb les tasques i responsabilitats derivades del càrrec de Conseller o Consellera de Districte.

Maragall: "Anirem a totes i no ens refugiarem en les queixes. Arribarem tan lluny com la ciutat vulgui que anem perquè el bon govern és retornar l’Ajuntament a la ciutat"

El candidat d’Esquerra Republicana creu que és el moment de demostrar la capacitat del seu projecte per dissenyar polítiques reals, generar canvis i tornar a guanyar la complicitat dels sectors implicats i de la pròpia societat.   El candidat d’Esquerra Republicana a les eleccions municipals de Barcelona, Ernest Maragall, ha afirmat aquesta matí que a partir de diumenge governarà la ciutat amb bon govern: "Aquesta definició de bon govern comença per respectar la ciutat en totes les seves dimensions, els professionals, els sindicats, les entitats…  Hem de tenir capacitat de formular objectius, dissenyar polítiques, generar canvis, transformar i guanyar la complicitat dels diferents sectors de la societata" L'alcadable, que s'ha mostrat profundament orgullós del seu equip i projecte, creu que cal recuperar l’Ajuntament per retornar-lo a la ciutat: "Anirem a totes, liderarem, no ens refugiarem en les queixes i anirem tan lluny com la ciutat vol que anem". Maragall també ha reclamat que fan falta ciutats actives, potents, líders a tota Europa: "Crearem la xarxa de ciutats per anar a totes amb les decisions de la UE que avui ens afecten i ens limiten. Hem de tenir un bon govern també a Europa per afrontar els reptes que tenim per davant" La número dos de la llista i candidata per NOVA, Elisenda Alamany, ha assegurat que un bon govern vol dir que les institucions comencin a posar-se al servei dels canvis que passen a la ciutat: "Alguns pensaven que nova política volia dir posar persones noves a les institucions. Nosaltres creiem que calen receptes noves, polítiques noves. Volem garantir que hi hagi una elecció directa dels consellers de districte per donar més protagonisme a les demandes que surten dels barris"   L'economista i número tres de la llista, Miquel Puig, ha volgut destacar tres exemples del bon govern que proposa Esquerra per Barcelona, posar el turisme al servei de la ciutat, liderar la transició energètica i impulsar un nou model de producció: "Al llibre que va publicar Collboni, diu que ens hem de preocupar, sobretot, de què pot fer la cultura pel turisme, doncs és exactament al revés.

Ernest Maragall a la plaça del mercat del Clot

Ahir, la plaça del mercat del Clot es va omplir de gent de Sant Martí, de molta gent. De gent i també d’il·lusió; de gent i d’esperança i de dignitat; de gent per fer costat a la candidatura de l’Ernest Maragall i del seu equip, per donar escalf a una candidatura que es vol guanyadora i que se sap a un no res d’aconseguir una capital republicana per a una Catalunya republicana. La trencada de gel per iniciar l’acte va anar a càrrec de l’Àngel Ruiz que va esbossar alguns dels reptes més importants del districte com ara una connexió del tramvia per la Diagonal que garanteixi el retorn de la inversió pública, la finalització de totes les obres que envolten la plaça de les Glòries i la revisió del pla 22@. Aquesta intervenció va donar pas a les paraules d’Alfred Bosch, conseller d’Acció Exterior, Relacions Institucionals i Transparència, que va recordar el nul compromís del govern Colau amb l’1O i en alertar que és “quan Barcelona i Catalunya van juntes que funcionem i avancem” i que “si guanya Ernest Maragall, guanya Oriol Junqueras. Si guanya la República catalana, guanya Barcelona, guanyem tots”. Al seu torn, Elisenda Alemany, número dos de la llista a Barcelona,  es va mostrar emocionada i agraïda amb Ernest Maragall i del treball en equip: “Crec que Barcelona no es transforma des del jo, es transforma des del nosaltres, i aquesta és la candidatura del nosaltres”. A més va subratllar que “tenim l’oportunitat històrica de fer que Barcelona tingui un alcalde progressista, republicà i independentista”. Maria Buhigas, gran coneixedora tècnica de la ciutat, ha expressat la ingent tasca “gens sexy” a dur a terme però ha conclòs que “no ens fan por els reptes perquè si alguna cosa no li ha fet por a la ciutat és aixecar-se per superar-los” per acanar assenyalant que aquest “és l’orgull de la ciutat”. Finalment Ernest Maragall en una intervenció alhora propera, personal i de llarg abast  s’ha mostrat agraït per l’esforç de l’equip  i de la militància d’ERC, de qui rep energia i vitalitat per arribar amb tota la força al final d’aquesta campanya.

Els veïns, la nostra prioritat

Esquerra Republicana durant aquest mandat ha posat tota la seva energia al servei del nostre veïnat. Tot i tenir un govern que, malgrat declarar-se a favor de la participació i la transparència, ha estat poc assequible i gens dialogant, des d’Esquerra hem intentat i, molt sovint, aconseguit, plantejar-li demandes veïnals i obtenir resultats positius. En aquest sentit vam assolir la compra de l’antiga església de Sant Bernat Calbó i de l’escola Pere Calafell, que la remodelació de la plaça de la Infància i la plaça dels Porxos siguin una realitat, que no es retiri l’autobús 192 o que s’iniciï el projecte de remodelació del Front Marítim, entre d’altres.   Durant tot aquest temps la voluntat d’Esquerra Republicana a Sant Martí ha estat treballar posant els nostres veïns i veïnes en el centre de totes les nostres actuacions. Hem volgut i hem pogut treballar de forma conjunta amb vosaltres temes diversos, educació, cultura, mobilitat, comerç, medi ambient, polítiques socials, civisme, turisme, en aquest darrer punt cal esmentar que gràcies a Esquerra Republicana s’inclou el barri de la Vila Olímpica com a zona de decreixement en el PEUAT.   Tot això ho hem fet de l’única manera en que nosaltres entenem la política, des dels nostres principis republicans, és a dir des de la proximitat, transparència, claredat, compromís, rigor, coneixement, diàleg. És així com seguirem treballant en el proper mandat, en un nou escenari en el que estem segurs que aquests principis tindran una importància cabdal en funció de la responsabilitat que esperem que ens atorgui la nostra ciutadania.

Maragall: “Vull ser l’alcalde de Barcelona i vull ser-ho amb totes les conseqüències. Estic preparat per liderar la Barcelona real, insubmisa i crítica”

El candidat d’Esquerra Republicana es postula per liderar una Barcelona capital de la República catalana i una capital europea de referència   El candidat d’Esquerra Republicana a les eleccions municipals de Barcelona, Ernest Maragall, ha afirmat aquesta tarda en un acte de campanya al Clot davant de 300 persones que “puc dir honestament que avui em sento preparat per al repte que sóc a punt d’assumir. Estic preparat per liderar la Barcelona real, insubmisa i crítica. Jo vull ser l’alcalde de Barcelona i vull ser-ho amb totes les conseqüències”.   El candidat republicà ha remarcat que “en un futur hi veig una ciutat viva i confiada en ella mateixa, reconciliada amb els seus representants i exigent amb els seus governants. Una ciutat on l’educació i la cultura hauran començat a guanyar la batalla dels valors, la dignitat, el civisme, la convivència i la democràcia. Veig una ciutat que haurà après que la diversitat és un actiu i que inclou una potència de creació i d’enriquiment col·lectiu ben explicita. Veig una ciutat dona, feminista i que és conscient de ser-ho, que no és només una retòrica o una manifestació. I veig finalment una ciutat capital d’estat, de la Catalunya estat i veig una ciutat capital europea de referència, una capital de la República catalana en exercici i amb totes les conseqüències”.   Per la seva banda, la número dos de la candidatura, Elisenda Alamany, ha manifestat que “el proper diumenge hem de tenir un govern a l’altura del moment, que entengui que ens estem jugant la capital de Catalunya. I aquest govern que volem té un nom, i es diu Ernest Maragall. Gràcies per la teva generositat i humilitat, per voler compartir tot allò que saps. Crec que Barcelona no es transforma des del jo, es transforma des del nosaltres i aquesta és la candidatura del nosaltres”. Alamany ha volgut posar en valor que “mentre estan jutjant els líders socials i polítics del nostre país, després de la repressió de l’1 d’octubre, després del 155, després de l’amenaça de la dreta i l’extrema dreta, tenim l’oportunitat històrica de fer que Barcelona tingui un alcalde progressista, republicà i independentista”.

Ernest Maragall: “La Sra. Colau ha abdicat de fer de Barcelona la capital de Catalunya. Cada vegada és més explítica la seva proximitat amb el PSC del 155”

El candidat d'Esquerra es lamenta i titlla de "vergonyós' el poc compromís de Podemos i Barcelona en Comú davant la possible suspensió dels diputats presos per part de la mesa del Congrés  Aquest matí en roda de premsa, Ernest Maragall ha afirmat amb rotunditat que "l'abdicació es diu Colau" doncs encara no ha sentit a l'actual alcaldessa dir res sobre la possible suspensió i negació de drets al Congrés a Oriol Junqueras, Josep Rull, Jordi Turull, Jordi Sánchez o Raül Romeva: "El compromís de capitalitat es diu Esquerra Republicana de Catalunya. A  Barcelona, l’única opció avui és l'ambiguitat de Colau o el compromís republicà per la dignitat dels nostres presos polítics i exiliats", ha declarat en resposta als periodistes l'alcaldable republicà. A la roda de premsa, el candidat d'Esquerra a l'Ajuntament de Barcelona ha presentat el seu programa d'Educació i Cultura davant del Centre Cultural Teresa Pàmies i acompanyat de la candidata a les eleccions europees, Diana Riba, la regidora Gemma Sendra, i el membre de la plataforma Ernest + BCN i el director d'Escola 21, Eduard Vallory. "Hi ha d’haver una regidoria d'Educació i Cultura que assumeixi responsabilitats i sigui eficient. El govern de la senyora Colau ha reduït de 83 a 73 euros per persona la despesa en educació i cultura", ha afirmat Maragall, que també ha demanat treure la cultura del reducte de les grans institucions i conquerir la ciutat a través de la posada en marxa d'una sèrie de programes de la seva candidatura.  "Hem de convertir els districtes en líders d’agitació cultural de la ciutat, en connexió amb les bibilioteques, Centres Cívics, escoles, auditoris… i això vol dir més recursos, vol dir descentralitzar i vol dir aconseguir aquesta presència i influència real de l’educació i la cultura a tota la ciutat", ha assegurat el candidat d'Esquerra convençut que cal dignificar el sector dels professionals de la cultura i de que "el combat contra la xenofòbia, contra el racisme, contra l’extrema dreta, contra el rebuig a la diversitat es guanya amb més educació i cultura fins les últimes conseqüències".

Ernest Maragall: "Avui ens comprometem amb el Besòs, per seguir creant ciutat en una zona on hi viuen un milió de persones"

El candidat republicà a l'Ajuntament de Barcelona es troba amb un seguit d'alcaldables d'Esquerra per presentar el Compromís Besòs, una iniciativa per seguir creant ciutat i noves oportunitats en una de les zones més afectades per la crisi.  Aquest matí, Ernest Maragall s'ha trobat al Parc Fluvial del Besòs amb candidats d'Esquerra a l'Àrea Metropolitana per evidenciar el seu suport al Compromís Besòs, un seguit de mesures que contemplen acordar un full d'inversions a la zona del Besòs, dotar de recursos humans, materials, econòmics  i de governança el Consorci del Besòs (integrat per Barcelona, Sant Adrià, Badalona, Santa Coloma i Montcada, la Generalitat  i l'AMB), desplegar un Pla d’Actuació integral per a persones en situació de vulnerabilitat residencial, a banda i banda del riu, així com impulsar els projectes pendents al territori (L'AVE de la Sagrera, les Tres xemeneies, la connexió de les dues lleres del riu, reactivar els polígons d'activitat econòmica i integrar les grans infraestructures que travessen el territori com la Ronda, la R2 i la C-31). La iniciativa també preveu crer un calendari d’accions per combatre la contaminació especialment a la zona Fórum, impulsar un nou Pla de Transformació del barri de la Mina, millorant la seguretat i donant eines sociolaborals als seus habitants i posar en marxa les mesures necessàries per protegir el Parc Fluvial del Besòs i declarant Zona Humida protegida la desembocadura del Besòs. "La capacitat i l’exigència transformadora de la ciutat que estem assumint com a projecte l’hem vist avui a la llera del Besòs. No estem aquí fent-nos la fotografia perquè estem en campanya, sinó que estem assumint un compromís real, el Compromís Besòs", ha assegurat Maragall que ha recordat la potència 'no desplegada' de la zona i la importància per crear consciència de l’ús que se li ha de donar: "Al Besòs viuen un milió de persones. Tenim aquí una realitat que mereix ser contemplada com a tal des del punt de vista de creació de ciutat" En la roda de premsa posterior, celebrada al terrat de la Nau Bostik amb vistes a la transformació de La Sagrera, la diputada i número 6 de la llista, Eva Baró ha volgut destacar la  situació d’emergència habitacional en la que es troba la ciutat, 4 anys després que Colau arribés al govern municipal: "El 40% de les famílies han de dedicar més del 40% dels seus ingressos a l’habitatge.

Alamany: "Les dones hem vingut per quedar-nos. Només així farem una societat més justa pels homes i les dones"

La candidata d'Esquerra Republicana a les eleccions municipals reclama una Barcelona més justa, igualitària i equitativa La número 2 de la candidatura d'Esquerra Republicana per a les eleccions municipals, Elisenda Alamany, ha fet un clam al protagonisme de les dones en la construcció d'una Barcelona més justa i equitativa. "Hem vingut per quedar-nos. Només així farem una societat més justa pels homes i les dones", ha defensat. La també líder de Nova ha demanat que no hi hagi fronteres per a les dones i que puguin somiar amb allò que volen ser: "Científiques, astronautes, futbolistes i també polítiques. No podem permetre que no tinguem referents, que rebaixem els nostres somnis". En clau barcelonina, ha posat sobre la taula la dada que un terç de la pobresa té rostre de dona: "Un terç de la població està en risc d'exclusió social, i d'aquest, més de la meitat són dones. Per això les polítiques s'han de fer amb perspectiva de dona". I ha aprofitat per celebrar l'aprovació del decret-llei que ha de limitar el preu del lloguer, del qual ha dit que és "el decret de Capella, que té nom de dona, de progrés". Precisament la perspectiva feminista és el que ha reivindicat Marta Rovira des de Ginebra: "Volem representar tota la societat i, per fer-ho, calen més dones. Les dones volem ser-hi per fer polítiques que incorporin la mirada de les dones". Per la seva banda, la consellera de justícia, Ester Capella, ha situat Barcelona com el motor de transformació al país: "Catalunya necessita el lideratge de la seva capital. Quan Barcelona tira, el país tira". "A partir de les polítiques de transformació, Esquerra Republicana encapçalarà la veu de l'1 d'octubre a la ciutat i al país". Barcelona amb mirada feminista Construir la ciutat des de la perspectiva feminista és un dels reptes que vol entomar la candidatura republicana. "Patim el desgovern de la ciutat en matèries esportives, culturals, educatives, socials... Les patim més que ningú perquè qui les fa no té en compte la mirada de les dones", ha lamentat la número 4 de la llista municipal, Montse Benedí.