Santa Cristina d'Aro

Totes les notícies

Lourdes Fuentes, candidata d'ERC a Santa Cristina d'Aro

Ahir vespre es va fer l'acte de presentació de la companya Lourdes Fuentes i Faig per anar de cap de llista a les properes eleccions municipals de Santa Cristina d'Aro.  El conferenciant que acompanyava la presentació va ser en Joan Margall, diputat D'ERC a Madrid i exalcalde de Torroella de Montgrí, amb una molt interessant xerrada sobre els moments que estem vivint. Van venir bastantes persones del municipi, la sala estava plena a vessar, es va oferir un aperitiu a la concurrència. BON CORATGE, SORT, SALUT i REPÚBLICA.

COMMEMORACIÓ DE L'1-OCTUBRE

Aquest diumenge a l'escola Pedralta de la nostra vila, es va celebrar un emotiu acte de la ciutadania per commemorar la diada d'ara fa un any de la votació del referendum d'autodeterminació de Catalunya. Varen fer varis parlaments destacades persones del municipi, com també es llegiren unes magnífiques poesies i es cantaren diverses cançons cloent amb l'himne nacional de Catalunya Els Segadors. Després una "xocolatada" popular va tancar una emotiva celebració entre companys i amics que senpre hi son i  fan pinya quan les circunstàncies ho demanen.                                                                          Manifest Ara fa un any, l’1 d’octubre de 2017, vam viure un dels moments més transcendents de la història del nostre país; una de les expressions d’apoderament ciutadà, de resistència civil no-violenta i d’exercici de la democràcia més importants de la història recent. Ara fa un any vam votar en referèndum la independència de Catalunya, que és la millor manera que té qualsevol poble sobirà per decidir com vol que sigui el seu futur polític. Un referèndum que ho va canviar tot. Ens vam unir per fer-ho possible i vam demostrar que la sobirania del poble sempre podrà fer front a qualsevol intent de reprimir-la. Perquè, malgrat la repressió de l’estat espanyol, els centenars de persones atonyinades, les urnes confiscades, la intimidació de la policia espanyola i les constants i infames amenaces, res no va poder aturar la ferma voluntat d’autoorganitzar-nos per aconseguir la lliure expressió del nostre vot. No va ser un referèndum normal, tranquil i serè, com hauria d’haver estat en un estat que pertany a l’Europa que, suposadament, garanteix els drets civils i polítics dels seus ciutadans i ciutadanes. Va ser un referèndum que va demanar un enorme esforç de molta gent per fer-lo possible. Un esforç que cal reconèixer-nos i agrair-nos. Des de les persones que van organitzar tots els preparatius fins a les que van traslladar i custodiar urnes i paperetes, passant per les que van estar organitzant activitats durant tot el cap de setmana per mantenir i assegurar que els col·legis electorals estiguessin oberts, les que van desenvolupar la plataforma digital i la van defensar dels atacs informàtics, les que van ser membres de les meses electorals, les que van formar part de l’administració electoral, les que van col·laborar voluntàriament durant tota la jornada, les que es van quedar a les portes dels col·legis per defensar les urnes amb els seus cossos quan va ser necessari i, finalment, tota la gent que va exercir lliurement el dret de vot.

Assemblea General per escollir candidat a cap de llista

El passat dia 17 del corrent mes de setembre, a la seu de l'Executiva Local  d'ERC de Santa Cristina d'Aro, es va cel-lebrar una Assemblea General per escollir el candidat a cap de llista per les properes eleccions mucicipals de la primavera del 2019. Es van presentar dues candidatures: Josep Xifre i Deulofeu i Lourdes Fuentes i Faig. Va sortir guanyadora de la votació,  la Sra. Lourdes Fuentes i Faig que queda nomenada com a cap de llista. També, aprofitant la concentració de la militància, per assistir a l'Assemblea es va dur a terme un acte molt entranyable, consistent en destapar una placa situada a la façana amb el nom de la seu, que a partir d'aquest moment diu:SECCIÓ LOCAL ERC - TOMÀS ROSÉS i PIJUAN, com a reconeixament de tots els companys i amics,  per tot el treball fet per aquest mil-litant durant tans anys.¡GRÀCIES TOMÀS, UN EXEMPLE PER TOTS!

Assemblea General Ordinària a ERC Santa Cristina d'Aro

EXECUTIVA LOCAL d’ERC SANTA CRISTINA d’ARO data: 25/05/2018 El passat dimecres dia 23, vàrem celebrar l’Assemblea General Ordinària, al casal de l’Executiva Local de Santa Cristina d’Aro. L’ORDRE DEL DIA: Punt 1:    VOTACIÓ PEL NOMANAMENT DE L’ALCALDABLE DE LA LLISTA DE LES PROPERES ELECCIONS MUNICIPALS PREVISTES PEL MAIG DEL 2019 A SANTA CRISTINA D’ARO. La militància que va assistir-hi,   va escollir la candidatura presentada per la COMISIÓ ELECTORAL DE LES PRIMÀRIES, que presenta una candidatura única, la  del Sr. Xavier Sala i Congost. A partir d’aquest moment el candidat proposat i els companys de l’Executiva, confeccionaran la llista que s’ha de presentar a les properes eleccions Municipals. Desitgem molt d’encerts i sort als companys en aquesta delicada tasca que  tenim al davant. Salut i República. ¡ENTRE TOTS FEM-HO! TREBALL I TRANSPARÈNCIA

TROBADA SIMPATITZANTS, AMICS, MILITANTS I CÀRRECS ELECTES DE STA. CRISTINA D'ARO

El passat diumenge dia 22 d’abril 2018, vàrem fer una trobada de simpatitzants, amics, militants i càrrecs electes d’ERC de Santa Cristina d’Aro a la plana de Solius. Es va fer un reconegut i emotiu homenatge al nostre estimat company i amic Tomàs Rosés i Pijuan, per la seva dedicació al partit durant tants anys, marcant-nos sempre un criteri polític molt clar i definit, que es un exemple per tants de nosaltres que som al darrera. A partir d’aquest moment la Secció Local d’ERC de Santa Cristina d’Aro portarà incorporat el seu nom en reconeixement en aquest seus mèrits. Un arròs magnífic, una companyonia excel·lent, i per tant una diada molt agradable i reconfortant de tots els participants. Un agraïment i un reconeixement a l’Executiva Local organitzadora d’aquesta trobada.

Assemblea Informativa de la Federació de Girona

Avui, 06 abril 2018, a les 19,30h, s’ha celebrat l’Assemblea Regional Informativa de la Federació de Girona d’ERC, al Teatre Municipal, Espai Ridaura de Santa Cristina d’Aro. L’assistència de militància, càrrecs electes i simpatitzants ha estat molt nombrosa, omplint completament la sala. La coordinació i presentació de l’acte ha anat dirigit per en David Mascort i Subiranas, (President de la Federació Regional d’ERC de Girona), Sergi Sabrià i Benito, (Diputat al Parlament de Catalunya), Pere Aragonès i Garcia, (Adjunt a la Presidència d’ERC per a les Relacions Institucionals), i Teresa Jordà i Roura, Diputada al Parlament de Catalunya per ERC). Les exposicions dels temes per part dels ponents, com no podia ser d’altre manera, s’han referit a la rabiosa actualitat política. Ha intervingut primerament la Sra. Teresa Jordà, una vegada feta la introducció per el Sr. David Mascort, a continuació el Sr. Sergi Sabrià ens ha fet la seva dissertació amb la claredat i agudesa política que ja ens te acostumats. Després ha pres la paraula el Sr. Pere Aragonés que ha fet una llarga i afinada dissecció del moment polític actual i de com emprenem els propers reptes que ens venen daci a pocs dies. S’ha obert un torn de debat als assistents, amb contesta dels ponents, i s’han fet raonaments molt interessants i clarificadors per amb dues parts. (aquests debats els tindríem que fer-los més sovint, ja que ajuden positivament a l’aclariment de dubtes i eviten molts mals entesos, a més defineixen una estratègia comuna de partit) A les 21:45h s’ha donada per acabada l’Assemblea.

Concentració per a protestar contra la repressió i els empresonaments.

Un nombrós grup de ciutadans de Santa Cristina d’Aro, s’han concentrat aquest vespre a les 20:00h, davant de l’Ajuntament per manifestar el seu profund rebuig  i absolut desacord amb  la manera que esta  procedint la justícia espanyola vers els líders polítics independentistes del govern de la Generalitat de Catalunya. S’ha fet una caminada fins a l’Ajuntament vell i s’ha tornat al punt de partida, una vegada retornats s’ha cantat l’himne Nacional de Catalunya, Els Segadors, i s’han cridat proclames en  defensa dels presos polítics. Cada vegada es més nombrosa la ciutadania que es manifesta a cara descoberta, amb un clar sentiment de dolor i tristesa.

ASSEMBLEA INFORMATIVA A LA BISBAL 02 FEBRER 2018

El passat divendres dia 02 de febrer de 2018, es va celebrar a La Bisbal d’Empordà  la Assemblea Informativa d’ERC de les comarques  de Girona. Feien de ponents, moderadors i dirigien la xerrada-col-loqui els companys Sergi  Sabrià i Benito i David Mascort i Subiranas. Una important assistència de militància i càrrecs electes hi érem presents. El tema principal era explicar a la militància (dins lo possible), on som en aquest moment, “el monotema” que tantes confusions i controvèrsies genera, cap on anem, i el full de ruta que tenim........, si es que el tenim. El “on som”, queda clar que estem en una aturada tècnica, per l’ajornament proclamat pel President del Parlament, M.H. Roger Torrent i Ramió, esperant que JxCat defineixi l’estratègia per investir al M.H. President  Carles Puigdemont i Casamajó novament President de la Generalitat de Catalunya i de manera que aquesta investidura, no comporti incompliment de les lleis existents amb el 155 pel mig, el que comportaria emplenar més les presons de polítics  innocents que no fan altre cosa que complir amb el mandat del seu electorat.   El “full de ruta” es evident que queda absolutament condicionat pel que proposi i demani JxCat per l’envestidura del President M.H. Carles Puigdemont i Casamajó, per tant hem de dir que en aquets moments les negociacions no estan tancades, vol dir que segueixen, fins que no hi hagi un acord dels dos partits guanyadors en escons, de les passades  eleccions del 21 de desembre 2017, no sabrem cap on anem i quins objectius ens proposem assolir. SALUT i REPÚBLICA

ELECCIONS 21-D AL PARLAMENT DE CATALUNYA, GRAN TRIUNF DE LA DEMOCRÀCIA SOBRE EL 155.

Els apoderats d’ERC han donat per bons els resultats oficials de les eleccions de dijous després d’analitzar les dades enviades des de més de set mil dues-centes meses electorals. En una publicació en el compte de Twitter @Apoderats.cat, han assegurat que amb les dades enviades pels apoderats el resultat ‘és exactament el mateix que el resultat oficial’, que, segons ells, certifiquen la clara majoria absoluta dels partits independentistes i la derrota del bloc del 155   Per tot plegat, donem els resultats del 21D  com a bons i certifiquem la clara majoria absoluta de les candidatures a favor de la República, i per tant, i en conseqüència, la derrota del bloc del 155     Les dades del recompta      TOTAL: 81.94% Participació | 99.89% Escrutat     Vots A FAVOR DE LA INDEPENDÈNCIA                                                        47.7%  ·  2.063.361           ALTRES 52.3%  ·  2.262.078   99.89% ESCRUTAT   Meses: 8,247 Participació: 81.94% Cens: 5,328,270 Votants 4,360,843 Vots en blanc: 19,377 (0.44%) Vots nuls: 16,027 (0.37%) Partit Diputats Vots % C's 37 1,102,099 25.37% JUNTSxCAT 34 940,602 21.65% ERC-CatSí 32 929,407 21.39% PSC 17 602,969 13.88% CatComú-Podem 8 323,695 7.45% CUP 4 193,352 4.45% PP 3 184,108 4.24% PACMA 0 38,520 0.89% RECORTES CERO-GRUPO VERDE 0 10,114 0.23% PU M+J 0 573 0.01% DIÀLEG (C. RETIRADA) 0 0 0%       Les dades del recompta      GIRONA: 81.51% Participació | 100% Escrutat Vots A FAVOR DE LA INDEPENDÈNCIA 64%  ·  258.357   ALTRES 36%  ·  145.322     Les dades del recompta      SANTA CRISTINA D’ARO: 100% ESCRUTAT   Meses: 4 Participació: 81.64% Vots A FAVOR DE LA INDEPENDÈNCIA   59.73%  ·  1.636     ALTRES 40.27%  ·  1.103                                                                     Salut i República.