Santa Cristina d'Aro

Totes les notícies

Assemblea General Ordinària a ERC Santa Cristina d'Aro

EXECUTIVA LOCAL d’ERC SANTA CRISTINA d’ARO data: 25/05/2018 El passat dimecres dia 23, vàrem celebrar l’Assemblea General Ordinària, al casal de l’Executiva Local de Santa Cristina d’Aro. L’ORDRE DEL DIA: Punt 1:    VOTACIÓ PEL NOMANAMENT DE L’ALCALDABLE DE LA LLISTA DE LES PROPERES ELECCIONS MUNICIPALS PREVISTES PEL MAIG DEL 2019 A SANTA CRISTINA D’ARO. La militància que va assistir-hi,   va escollir la candidatura presentada per la COMISIÓ ELECTORAL DE LES PRIMÀRIES, que presenta una candidatura única, la  del Sr. Xavier Sala i Congost. A partir d’aquest moment el candidat proposat i els companys de l’Executiva, confeccionaran la llista que s’ha de presentar a les properes eleccions Municipals. Desitgem molt d’encerts i sort als companys en aquesta delicada tasca que  tenim al davant. Salut i República. ¡ENTRE TOTS FEM-HO! TREBALL I TRANSPARÈNCIA

TROBADA SIMPATITZANTS, AMICS, MILITANTS I CÀRRECS ELECTES DE STA. CRISTINA D'ARO

El passat diumenge dia 22 d’abril 2018, vàrem fer una trobada de simpatitzants, amics, militants i càrrecs electes d’ERC de Santa Cristina d’Aro a la plana de Solius. Es va fer un reconegut i emotiu homenatge al nostre estimat company i amic Tomàs Rosés i Pijuan, per la seva dedicació al partit durant tants anys, marcant-nos sempre un criteri polític molt clar i definit, que es un exemple per tants de nosaltres que som al darrera. A partir d’aquest moment la Secció Local d’ERC de Santa Cristina d’Aro portarà incorporat el seu nom en reconeixement en aquest seus mèrits. Un arròs magnífic, una companyonia excel·lent, i per tant una diada molt agradable i reconfortant de tots els participants. Un agraïment i un reconeixement a l’Executiva Local organitzadora d’aquesta trobada.

Assemblea Informativa de la Federació de Girona

Avui, 06 abril 2018, a les 19,30h, s’ha celebrat l’Assemblea Regional Informativa de la Federació de Girona d’ERC, al Teatre Municipal, Espai Ridaura de Santa Cristina d’Aro. L’assistència de militància, càrrecs electes i simpatitzants ha estat molt nombrosa, omplint completament la sala. La coordinació i presentació de l’acte ha anat dirigit per en David Mascort i Subiranas, (President de la Federació Regional d’ERC de Girona), Sergi Sabrià i Benito, (Diputat al Parlament de Catalunya), Pere Aragonès i Garcia, (Adjunt a la Presidència d’ERC per a les Relacions Institucionals), i Teresa Jordà i Roura, Diputada al Parlament de Catalunya per ERC). Les exposicions dels temes per part dels ponents, com no podia ser d’altre manera, s’han referit a la rabiosa actualitat política. Ha intervingut primerament la Sra. Teresa Jordà, una vegada feta la introducció per el Sr. David Mascort, a continuació el Sr. Sergi Sabrià ens ha fet la seva dissertació amb la claredat i agudesa política que ja ens te acostumats. Després ha pres la paraula el Sr. Pere Aragonés que ha fet una llarga i afinada dissecció del moment polític actual i de com emprenem els propers reptes que ens venen daci a pocs dies. S’ha obert un torn de debat als assistents, amb contesta dels ponents, i s’han fet raonaments molt interessants i clarificadors per amb dues parts. (aquests debats els tindríem que fer-los més sovint, ja que ajuden positivament a l’aclariment de dubtes i eviten molts mals entesos, a més defineixen una estratègia comuna de partit) A les 21:45h s’ha donada per acabada l’Assemblea.

Concentració per a protestar contra la repressió i els empresonaments.

Un nombrós grup de ciutadans de Santa Cristina d’Aro, s’han concentrat aquest vespre a les 20:00h, davant de l’Ajuntament per manifestar el seu profund rebuig  i absolut desacord amb  la manera que esta  procedint la justícia espanyola vers els líders polítics independentistes del govern de la Generalitat de Catalunya. S’ha fet una caminada fins a l’Ajuntament vell i s’ha tornat al punt de partida, una vegada retornats s’ha cantat l’himne Nacional de Catalunya, Els Segadors, i s’han cridat proclames en  defensa dels presos polítics. Cada vegada es més nombrosa la ciutadania que es manifesta a cara descoberta, amb un clar sentiment de dolor i tristesa.

ASSEMBLEA INFORMATIVA A LA BISBAL 02 FEBRER 2018

El passat divendres dia 02 de febrer de 2018, es va celebrar a La Bisbal d’Empordà  la Assemblea Informativa d’ERC de les comarques  de Girona. Feien de ponents, moderadors i dirigien la xerrada-col-loqui els companys Sergi  Sabrià i Benito i David Mascort i Subiranas. Una important assistència de militància i càrrecs electes hi érem presents. El tema principal era explicar a la militància (dins lo possible), on som en aquest moment, “el monotema” que tantes confusions i controvèrsies genera, cap on anem, i el full de ruta que tenim........, si es que el tenim. El “on som”, queda clar que estem en una aturada tècnica, per l’ajornament proclamat pel President del Parlament, M.H. Roger Torrent i Ramió, esperant que JxCat defineixi l’estratègia per investir al M.H. President  Carles Puigdemont i Casamajó novament President de la Generalitat de Catalunya i de manera que aquesta investidura, no comporti incompliment de les lleis existents amb el 155 pel mig, el que comportaria emplenar més les presons de polítics  innocents que no fan altre cosa que complir amb el mandat del seu electorat.   El “full de ruta” es evident que queda absolutament condicionat pel que proposi i demani JxCat per l’envestidura del President M.H. Carles Puigdemont i Casamajó, per tant hem de dir que en aquets moments les negociacions no estan tancades, vol dir que segueixen, fins que no hi hagi un acord dels dos partits guanyadors en escons, de les passades  eleccions del 21 de desembre 2017, no sabrem cap on anem i quins objectius ens proposem assolir. SALUT i REPÚBLICA

ELECCIONS 21-D AL PARLAMENT DE CATALUNYA, GRAN TRIUNF DE LA DEMOCRÀCIA SOBRE EL 155.

Els apoderats d’ERC han donat per bons els resultats oficials de les eleccions de dijous després d’analitzar les dades enviades des de més de set mil dues-centes meses electorals. En una publicació en el compte de Twitter @Apoderats.cat, han assegurat que amb les dades enviades pels apoderats el resultat ‘és exactament el mateix que el resultat oficial’, que, segons ells, certifiquen la clara majoria absoluta dels partits independentistes i la derrota del bloc del 155   Per tot plegat, donem els resultats del 21D  com a bons i certifiquem la clara majoria absoluta de les candidatures a favor de la República, i per tant, i en conseqüència, la derrota del bloc del 155     Les dades del recompta      TOTAL: 81.94% Participació | 99.89% Escrutat     Vots A FAVOR DE LA INDEPENDÈNCIA                                                        47.7%  ·  2.063.361           ALTRES 52.3%  ·  2.262.078   99.89% ESCRUTAT   Meses: 8,247 Participació: 81.94% Cens: 5,328,270 Votants 4,360,843 Vots en blanc: 19,377 (0.44%) Vots nuls: 16,027 (0.37%) Partit Diputats Vots % C's 37 1,102,099 25.37% JUNTSxCAT 34 940,602 21.65% ERC-CatSí 32 929,407 21.39% PSC 17 602,969 13.88% CatComú-Podem 8 323,695 7.45% CUP 4 193,352 4.45% PP 3 184,108 4.24% PACMA 0 38,520 0.89% RECORTES CERO-GRUPO VERDE 0 10,114 0.23% PU M+J 0 573 0.01% DIÀLEG (C. RETIRADA) 0 0 0%       Les dades del recompta      GIRONA: 81.51% Participació | 100% Escrutat Vots A FAVOR DE LA INDEPENDÈNCIA 64%  ·  258.357   ALTRES 36%  ·  145.322     Les dades del recompta      SANTA CRISTINA D’ARO: 100% ESCRUTAT   Meses: 4 Participació: 81.64% Vots A FAVOR DE LA INDEPENDÈNCIA   59.73%  ·  1.636     ALTRES 40.27%  ·  1.103                                                                     Salut i República.

Xerrada a la sala de plens de l’Ajuntament de la Nostra Vila. 14/12/17

S’ha fet una xerrada - col·loqui el passat dia 14 d’aquest mes, a la sala de plens de l’Ajuntament de Santa Cristina d’Aro, promoguda per l’Executiva Local d’ERC amb el suport de la Comarcal.  La sala de Plens estava totalment plena, una bona assistència de públic i els ponents, (Elisenda Pérez – senadora d’ERC per Girona, Silvia Romero – candidata d’ERC per Girona, Joan Figueras – candidat d’ERC per Girona) varen  fer unes exposicions molt interessants i aclaridores. Es el que fa falta en aquets moments que vivim i a pocs dies abans de depositar els nostres vots a les urnes el proper dia 21 de Desembre.  Rovira: “El 21D guanyarem perquè Esquerra som garantia de República i de govern fort”

Referèndum d'autodeterminació de Catalunya

Diumenge es va celebrar el Referèndum d'autodeterminació de Catalunya i a Santa Cristina d'Aro es va poder votar, com sempre, a les quatre meses del col·legi electoral de l'Escola Pedralta. 2222 persones van anar a votar d'un cens de 3372 amb una clara victòria del SÍ que s'imposà amb 2034 vots respecte al NO amb només 131 vots. De totes maneres, ateses la configuració de cens universal i la mobilització de les persones des de col·legis electorals tancats, no s'utilitzaran percentatges de participació a nivell local. Santa Cristina d'Aro va tenir la sort de no rebre la visita dels cossos policials de l'Estat i, per tant, no hi va haver ni un sol aldarull, però volem donar el nostre escalf als més de 800 ferits per la violència i la repressió de la Guardia Civil i la Policia Nacional. El grup municipal d'Esquerra Republicana celebrem els resultats i treballarem fermament per defensar-los i aplicar-los. Podeu consultar els resultats fent clic aquí.

solius 22/05/2017

Poemes Xavier Montsalvatge segona edició.Aprofitant la festa major de Solius i el 50e aniversari de l'arribada de la comunitat cisternenca al Monestir.