Sant Adrià de Besòs

Totes les notícies

Esquerra Sant Adrià defensa al ple el dret al descans dels veïns en plenes molèsties pels festivals d’estiu

El ple de Sant Adrià ha aprovat per unanimitat una moció d’Esquerra Republicana en què reclama garantir el dret al descans dels veïns i veïnes. Les queixes per les molèsties del recent Barcelona Beach Festival i d’altres festivals que es fan al Fòrum durant l’estiu han fet saltar totes les alarmes. La moció proposa endegar un pla de prevenció dels alts nivells acústics instal·lant sonòmetres a diferents punts de la ciutat. Els republicans demanen que els resultats d’aquestes medicions siguin públics i puguin servir per fer les denúncies pertinents si els festivals que es fan a la ciutat excedeixen els límits legals establerts. La moció va ser defensada per un representant de la plataforma AireNet, i va ser aprovada amb el vot favorable dels 21 regidors que formen el consistori. Per al regidor Rubèn Arenas “El descans és un dret fonamental de les persones, i amb l’arribada de l’estiu i festivals com el Cruïlla o el Primavera Sound, aquest es veu afectat per a les persones no només de Sant Adrià, sinó també de Badalona, Montgat o fins i tot el Masnou”. En el mateix ple ERC també ha presentat una moció per a la municipalització del poliesportiu Marina-Besòs.

Poliesportiu, Marina-Besòs

Esquerra Sant Adrià torna a apostar per la municipalització del poliesportiu Marina-Besòs

El ple de Sant Adrià ha rebutjat, en una votació per punts, bona part d’una moció d’Esquerra Republicana en que demana un estudi per conèixer els costos i quina fórmula legal hauria de tenir una gestió directa de l’Ajuntament del poliesportiu Marina-Besòs.   La moció reclama una també apostar per la municipalització del Marina-Besòs i Garantir, en la mesura del possible, la continuïtat de la plantilla actual de treballadors i treballadores en el futur ens. La moció s’ha votat per punts, dels que només ha prosperat el que demanva la continuïtat dels treballadors. El primer punt (que demanava fer un estudi d’una fórmula legal i costos) ha obtingut nou vots favorables (ERC, SAeC, ICV, MES, i regidora no adscrita), nou vots contraris (PSC, PP, PDeCat) i tres abstencions (CS), finalment el vot de qualitat de l’alcalde ha decantat la balança al no. El segon punt, que demanva apostar per la municipalització ha comptat amb 12 vots contraris (PSC, Cs, PP, PDeCat) i nou favorables (ERC,SAeC, ICV, MES, i regidora no adscrita). El tercer punt, que reclamava el manteniment dels llocs de treball en el futur ens, ha estat aprovat per unanimitat. Pel regidor Antoni Vélez “amb el seu vot contrari ha quedat clar que l'equip de govern aposta per tornar a repetir el model que no va funcionar i que ens ha portat fins aquí, d'empresa privada, pagant abans amb diners públics una posada a punt de la instal·lació”. En l’exposició de motius els republicans al·leguen que “durant la seva història aquesta instal·lació ha estat altament rendible a nivell econòmic per a les empreses que l’han gestionat, sense que l’Ajuntament tingués un retorn d’aquests beneficis”.  Des d’Esquerra denuncien que la provisionalitat actual, amb una empresa de serveis, “ha provocat que no hi hagi una continuïtat en la gestió que permeti una estratègia d’expansió real de la instal·lació, per captar socis, realitzar els canvis necessaris en el seu interior i garantir la seva sostenibilitat econòmica”.

parada autobús, accessibilitat, Sant Adrià,

Esquerra Sant Adrià reclama al ple municipal la millora de l’accessibilitat de les parades d’autobús

El ple de Sant Adrià ha aprovat  per 20 vots a favor i 1 abstenció una moció d’Esquerra Republicana de Catalunya que reclama la millora de l’accessibilitat a totes les parades d’autobús de Sant Adrià de Besòs.   La moció reclama una solució immediata en el cas concret de la parada de l’Av. Pi i Margall cantonada carrer Ricart. Tanmateix demana establir un conveni amb l’Àrea Metropolitana de Barcelona per instal·lar plataformes que facilitin l’accessibilitat a totes les parades de Sant Adrià on sigui possible. En el seu discurs de defensa de la moció el regidor Rubèn Arenas ha denunciat que “No hem sabut trobar cap compromís ferm per tal de fer un pla integral a totes les parades d’autobús”. ERC, a la seva moció, obre la porta a fer-ho per fases, prioritzant aquelles que tinguin major dificultat d’accés. El portaveu d’ERC ha afirmat que “és una moció de ciutat, que neix d’una necessitat urbanística del segle XXI, però és una moció que ha nascut de la reivindicació veïnal”.  Recentment els republicans han llançat un vídeo al seu canal de Youtube a on denuncien les mancances de la parada de bus de l’avinguda Pi i Margall. En el vídeo ERC proposa dues possibles solucions, traslladar la parada 100 metres més endavant, o la instal·lació de la plataforma per resoldre els problemes d’accessibilitat.  En referència a aquesta parada en concret, la seva situació ha estat un tema recurrent dels darrers anys en el Consell Municipal d'Accessibilitat, ja que és un dels punts negres en accessibilitat de la ciutat. Gràcies en part a la moció, l’equip de govern es va comprometre en el mateix ple a buscar una solució immediata i en un termini de setmanes. Els republicans es mostren satisfets i contents per l’anunci, però expectants que aquest es faci realitat i no quedi al calaix. Denunciar la desproporció en el cas dels joves d’Altsasu En una altra votació ERC Sant Adrià ha aprovat una moció perquè l’ajuntament manifesti “el seu malestar per l’ús desproporcionat de les acusacions de terrorisme que la Fiscalia ha realitzat en el cas dels joves d’Altsasu”, i afirma que “no pot permetre que es pugui aplicar a una discussió de bar que acaba en baralla els qualificatius de terrorisme o notabílissima gravetat”.

Demanem la millora de l'accessibilitat a la parada d’autobús Av. Pi i Margall - C. Ricart

Des de fa temps els veïns i veïnes venen queixant-se de la manca d'accessibilitat de la parada d'autobús que hi ha a l'av. Pi i Maragall amb C. Ricart. Aquesta manca d'accessibilitat suposa un risc de caigudes per les persones que pujen o baixen dels autobusos. Aquests riscos augmenten quan es tracta de persones grans o amb mobilitat reduïda.  Malgrat la xarxa d’autobusos està adaptada en la seva totalitat per a persones amb mobilitat reduïda, existeixen instruments municipals per a millorar l’accessibilitat de les parades d’autobús. Una de les més importants és a través de la instal·lació de plataformes que millorin la pujada i baixada del vehicle de transport. Per facilitar la implantació d'aquestes mesures, existeix un compromís de l’AMB per assumir el 50% del cost d’aquestes plataformes mitjançant la signatura d’un conveni. Demanem doncs que l'ajuntament busqui una sol·lució a la millora d'accessibilitat d'aquesta parada, ja sigui mitjançant la seva reubicació o com a sol·lució millor, la instal·lació d'una plataforma.

comunicat de premsa

ERC Sant Adrià demana la dimissió de tots els investigats per irregularitats atesa la manca d’explicacions i responsabilitats

Arran de les darreres novetats aparegudes sobre les presumptes irregularitats a les piscines del Marina-Besòs, en què es cita a declarar dos regidors del govern municipal en qualitat d’investigats (abans imputats), des d’Esquerra Republicana - Sant Adrià de Besòs volem manifestar el següent: El passat juliol del 2017 des d’ERC vam forçar la celebració d’un ple extraordinari per tal que l’equip de govern pogués donar les explicacions pertinents i en vam sortir greument decebuts. Aquell mateix juliol vam promoure la creació d’una comissió d’investigació que es va tancar en fals. Gran part dels compareixents no hi va concórrer o va acollir-se al seu dret a no declarar. No es va redactar cap informe de conclusions, com vam demanar des d’ERC, ni es van votar al ple municipal.  Respectem la presumpció d’innocència de tots els investigats, però pensem que la ciutadania de Sant Adrià mereix explicacions clares sobre el fet que la meitat del seu govern municipal estigui imputat. Denunciem, a més a més, que el cas d’irregularitats que ara ha ampliat el nombre d’investigats va comportar la pèrdua d’un equipament públic. Atesa la negativa de l’equip de govern a explicar-se davant de la ciutadania, segons ells per no anar en contra de les seves estratègies de defensa, els republicans creiem que Sant Adrià no es pot permetre aquesta situació de desgovern. Sens dubte, que els servidors públics mostrin aquesta manca d’ètica malmet la imatge de la ciutat.  Per aquest motiu, demanem la dimissió de tots els regidors investigats i de l’alcalde. Aquestes dimissions s’han de produir perquè la ciutat no pot tenir l’alcalde i alguns regidors més preocupats per les seves defenses que no pas pels problemes de la ciutat. Només si es donessin les explicacions pertinents  i hi hagués un compromís amb la transparència, ERC estudiaria altres sortides a la situació actual. Igualment, exigim respecte a la presumpció d’innocència dels tècnics municipals, funcionaris de carrera, que també han estat investigats en la causa, i que es veuen afectats per aquest cas.

Nota de premsa, Sant Adrià, Sant Adrià de Besòs

Sant Adrià aprova un pla local de residu zero a instàncies d'Esquerra Republicana de Catalunya

Amb aquesta moció, aprovada per unanimitat, la ciutat haurà de crear un Pla Local per al Residu Zero i adherir-se a la Xarxa de Municipis de l’Estratègia Catalana de Residu Zero.   El ple de Sant Adrià va aprovar per unanimitat una moció que pretén que la ciutat vagi més enllà de la separació de residus i avanci “cap a la reducció i reaprofitament progressiu dels residus com a recursos”. Segons el regidor Rubèn Arenas “volem una ciutat que sigui capdavantera en polítiques de reducció de residus, perquè el millor residu no és aquell que es recicla, sinó aquell que no es genera. La nostra ciutat té un greu problema de civisme i netedat als carrers, no n’hi ha prou a canviar els contenidors, cal fer pedagogia entre la ciutadania i anar més enllà”. Un dels acords que van suscitar més debat durant el ple va ser la responsabilitat de TERSA en les emissions que es produeixen en l’actualitat, i la necessitat d’involucrar-la en aquest pla. Recentment una auditoria de l’ajuntament de Barcelona ha servit com a base perquè s’hagi presentat una denúncia a la fiscalia per mala praxi d’aquest gestor de residus. TERSA és una empresa pública participada per l’ajuntament de Barcelona i l’Àrea Metropolitana de Barcelona.  Estratègia global La moció també demana participar de l’Estratègia Catalana Residu Zero, que procura tancar el cicle dels materials per transformar-los en matèria primera. L’objectiu d’aquí al 2020 és que el residu per persona sigui inferior a 1 kg/habitant/dia. També es vol que el mateix 2020 com a mínim el 70% dels residus generats siguin recuperats. Accions locals La moció també proposa accions locals, com el desenvolupament d’accions informatives que conscienciïn la ciutadania sobre la necessitat de reduir i reaprofitar. “Es tracta d’evitar el màxim d’abocaments i incineracions, i per aconseguir-ho hem d’augmentar la cultura de l’aprofitament i la reutilització” ha comentat Arenas.

Rubèn Arenas en un moment del seu discurs

Esquerra Sant Adrià proclama Rubèn Arenas cap de llista per a les eleccions municipals del 2019

Rubèn Arenas i Garcia ha estat reelegit aquest dissabte 19 de maig com a candidat d’Esquerra Republicana Sant Adrià per a les eleccions municipals que se celebraran el maig del 2019, per 32 vots a favor i cap vot en blanc.   La unitat de la secció local al voltant del candidat va ser indiscutible, i els militants i amics ha premiat la seva tasca com a portaveu tornant-lo a escollir com a alcaldable per a les futures eleccions municipals. En el seu discurs de presentació Arenas ha reclamat l’orgull de ser adrianenc: “Vull que Sant Adrià sigui la ciutat de les oportunitats, de l’aposta en la recerca i en la instal·lació d’empreses d’energia verda, la ciutat del memorial del Camp de la Bota, una ciutat amb futur”, i ha carregat contra la manca de lideratge de l’equip de govern actual: “Sant Adrià ha de creure en les seves possibilitats, ara no les veiem perquè tenim un Equip de govern que no té projecte de ciutat i un alcalde que no té prou lideratge per enfrontar-se als enormes reptes d’aquesta ciutat”.   En el seu discurs, el ja alcaldable, també ha destacat el projecte inclusiu d’ERC, en un moment en que els partits del 155 acusen l’independentisme de supremacista. “Som un partit que mai pregunta quina llengua parles a casa, ni on has nascut, som una casa on hi cabem tots. No som nacionalistes, som republicans i tothom que vulgui caminar cap a la República, en definitiva cap a majors quotes de llibertat i justicia social té un espai al nostre vagó”. Dinar de germanor La jornada va finalitzar amb un dinar de germanor entre els assistents a l’assemblea i les persones que van fer d’apoderades a les passades eleccions del 21 de desembre, en què Esquerra Republicana va aconseguir uns resultats històrics a Sant Adrià, erigint-se com a tercera força política a la ciutat i segona força a la majoria de barris.

Can Serra

Procés d'elecció de cap de llista a les eleccions municipals del 2019

El proper dissabte 19 de maig del 2018 a les 11.30 h al Museu d’història de la immigració de Catalunya (Carretera de Mataró, 124) celerarem  l’Assemblea Local d’ERC - Sant Adrià de Besòs. En aquesta assemblea escollirem la persona que haurà d'encapçalar la llista electoral a les municipals del 2019. El procés de presentació de candidatures està oberta i qualsevol persona que desitgi presentar-se com a precandidata haurà de lliurar a la Comissió Organitzadora, com a mínim vint-i-quatre (24) hores abans de l’Assemblea, el formulari adjunt amb els avals de com a mínim un 20% de la militància al corrent de pagament (6 signatures).