Sant Adrià de Besòs

Totes les notícies

Moment de l'assemblea

David Oliver escollit nou president d’Esquerra Republicana a Sant Adrià

En una assemblea celebrada el passat divendres la secció local ha reorganitzat la seva executiva després de l’èxit de les eleccions municipals. La nova executiva d’Esquerra Republicana a Sant Adrià consolida les persones que formaven part i amplia amb noves cares provinents dels barris.   David Oliver, fins ara secretari de política municipal d’ERC Sant Adrià, ha estat escollit aquest divendres, per ampli consens, president de la Secció Local dels republicans. Pol Carrión deixa la presidència després d’assumir l’acta de regidor el passat 15 de juny. Amb aquest canvi. la secció continua la forma de fer d’ERC, de no acumular càrrecs en les mateixes persones, fomentant noves incorporacions i ampliant constantment les estructures del partit a nivell local. A més, amb aquesta decisió, es permet a Carrión centrar-se en la tasca de regidor, deixant pas a noves cares en la presidència local. Carrión, però, no es desvincula de l’executiva ja que acompanyarà Oliver des de la vicepresidència i la secretaria d’Organització. Per David Oliver “Aquest és un gran repte que assumeixo amb orgull i il·lusió. A nivell local tenim una gran responsabilitat amb la ciutat com a segona força municipal, i, a nivell nacional, estem en un moment històric molt greu, amb el nostre president a la presó i diversos companys i companyes empresonats i a l’exili.” Entre les cares noves destaca la de Claudi Villagra, que serà el secretari de nova ciutadania i Martí Oliver que assumirà la secretaria de Xarxes socials, de nova creació. També es crea la secretaria de Moviments Socials, que tindrà a Mercè Curto al capdavant i Cesc Soriano serà el portaveu del Jovent Republicà dins l’executiva. L’executiva es completa amb dues vocalies que recauen en Manel Rubí i Toni Hernández i un responsable del local i material, Andrés Vélez. Una nova etapa després de l’èxit del 26M La renovació respon a la necessitat de reorganitzar-se després dels resultats obtinguts el 26M, que van situar Esquerra Republicana com a segona força municipal amb cinc regidors.

Moment de la manifestació

ERC Sant Adrià demana aturar la tala dels arbres de la Rambleta fins a conèixer el seu estat real

El Grup Municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya a Sant Adrià de Besòs ha presentat aquest divendres una instància en què sol·licita l’elaboració d’un informe preliminar sobre l’estat dels arbres de la Rambleta.    Davant la sorpresa que no s’ha elaborat un informe integral sobre l’arbrat actual i futur de la Rambleta, Esquerra ha sol·licitat aquest divendres que es dugui a terme un informe de tot l’arbrat, el seu estat i el seu destí previst. Reclamen que aquest informe s’enviï per escrit i sigui presentat en comissió informativa a la resta de partits.   Mentrestant, els republicans reclamen que s’aturi qualsevol actuació envers l’arbrat de la Rambleta fins que s’hagi elaborat l’esmentat informe. Igualment exigeixen que es mantingui el reg i les cures bàsiques de l’arbrat per evitar la seva mort.   Els republicans prenen la iniciativa després de no rebre resposta per part de l’equip de govern d’una instància anterior presentada el 13 de juny, en què donen veu a la preocupació veïnal, i en què ja demanaven els informes tècnics que justifiquin la mesura radical de la tala. També han denunciat que no s’estan regant els arbres.    En la instància presentada al·leguen que també han sol·licitat a l’AMB l’existència d’algun informe acurat sobre l’arbrat i que la resposta de l’ens ha estat negativa. L'únic informe existent és el mateix projecte d’execució de la Rambleta, on hi ha un apartat de jardineria.   Una oportunitat de millora ambiental La posició d’Esquerra respecte a l’arbrat no és només la conservació. Existeixen motius tècnics i ambientals que poden recomanar la tala d’arbres, per exemple quan els arbres estan morts o quan el seu creixement és molt deficient.   En aquests casos, es recomana la seva substitució per espècies autòctones i més integrades en l’ecosistema de ribera aprofitant el parc fluvial que tenim al costat i que pot servir de suport pel niament d’aus també autòctones i pròpies del riu Besòs.

El cap de llista, Rubèn Arenas, formalitza l'entrega d'actes

Els regidors d’ERC Sant Adrià de Besòs registren les seves actes a l’ajuntament i conformen el principal grup municipal de l’oposició

Els cinc regidors d’ERC sorgits dels vots de la ciutadania adrianenca el passat 26 de maig, han formalitzat aquest matí el registre de les actes i la conformació del grup municipal d’ERC a l’Ajuntament de Sant Adrià.  Amb cinc regidors, Esquerra liderarà l’oposició d’un govern que, a hores d’ara es perfila com a govern en minoria del PSC en solitari.   Després d’alçar-se com a segona força al municipi en les eleccions municipals del 26 de maig, Esquerra Republicana serà el grup més nombrós només superat per l’equip de govern que n’ha tret 8, tres més que els republicans. Els cinc regidors que conformaran el grup d’ERC són: Rubèn Arenas, Cristina Meseguer, Antoni Vélez, Mercè Curto i Pol Carrión. Líders de l’oposició Els republicans han expressat la seva intenció de ser els líders de l’oposició, després que l’aritmètica del consistori faci inviable majories alternatives. Tot sembla indicar que el PSC governarà en solitari amb els seus 8 regidors, i ERC serà el grup més nombrós amb cinc regidors. La decisió final però, serà debatuda els propers dies en l’Assemblea Local, màxim òrgan local de decisió d’ERC, però res fa indicar que els republicans no acceptin el paper d’alternativa al PSC que la ciutadania els va encomanar en les passades eleccions. Els millors resultats des de la República Els resultats d’aquest 2019 suposen el millor resultat d’Esquerra Republicana des de la restauració de la democràcia. Els republicans no havien aconseguit representació a l’ajuntament de Sant Adrià fins al passat 2015, en què van obtenir dos regidors.  En els comicis celebrats el 26 de maig ERC ha obtingut 2498 vots, força més del doble dels 1094 que va obtenir el 2015. Percentualment ha crescut 10 punts percentuals, passant del 8,69% el 2015 al 18,70 en les presents eleccions.  Primera força a Sant Adrià Nord i la Catalana Els resultats del 26 de maig, posicionen Esquerra Republicana de Catalunya com a segona força a tot el municipi.

Foto de grup a la llera del riu Besòs

Compromís Besòs: l’acord d’alcaldables d’ERC, impulsat per Ernest Maragall, per transformar els barris del riu Besòs

El candidat republicà a l'Ajuntament de Barcelona es troba amb un seguit d'alcaldables d'Esquerra, entre els quals hi ha Rubèn Arenas de Sant Adrià, per presentar el Compromís Besòs, una iniciativa per seguir creant ciutat i noves oportunitats en una de les zones més afectades per la crisi.   Aquest matí, Ernest Maragall s'ha trobat al Parc Fluvial del Besòs amb candidats d'Esquerra a l'Àrea Metropolitana per evidenciar el seu suport al Compromís Besòs, una idea que ja van apuntar els candidats barceloní i adrianenc en l’acte conjunt que van realitzar el passat desembre a la plaça 25 d’Octubre de Sant Adrià de Besòs. En el compromís s’hi recullen un seguit de mesures que contemplen: Acordar un full d'inversions a la zona del Besòs,  Dotar de recursos humans, materials, econòmics  i de governança el Consorci del Besòs (integrat per Barcelona, Sant Adrià, Badalona, Santa Coloma i Montcada, la Generalitat  i l'AMB) Desplegar un Pla d’Actuació integral per a persones en situació de vulnerabilitat residencial, a banda i banda del riu, Impulsar els projectes pendents al territori (l'AVE de la Sagrera, les Tres Xemeneies, la connexió de les dues lleres del riu, reactivar els polígons d'activitat econòmica i integrar les grans infraestructures que travessen el territori com la Ronda, l’R2 i la C-31).  Crear un calendari d’accions per combatre la contaminació, especialment a la zona Fórum,  Impulsar un nou Pla de Transformació del barri de la Mina, millorant la seguretat i donant eines sociolaborals als seus habitants Posar en marxa les mesures necessàries per protegir el Parc Fluvial del Besòs i declarar Zona Humida protegida la desembocadura del Besòs. "La capacitat i l’exigència transformadora de la ciutat que estem assumint com a projecte l’hem vist avui a la llera del Besòs. No estem aquí fent-nos la fotografia perquè estem en campanya, sinó que estem assumint un compromís real, el Compromís Besòs", ha assegurat Maragall, que ha recordat la potència 'no desplegada' de la zona i la importància per crear consciència de l’ús que se li ha de donar: "Al Besòs viuen un milió de persones.

ERC Sant Adrià planteja una taula rodona sobre Sant Adrià i sobre Europa amb Jenn Díaz

La secció local d’Esquerra Republicana de Catalunya de Sant Adrià de Besòs, farà aquest divendres 17 de maig una taula rodona sobre Sant Adrià. El diàleg comptarà amb la participació dels candidats Rubèn Arenas, Antoni Vélez i Cristina Meseguer. L’acte el clourà la diputada al Parlament Jenn Díaz que mostrarà una visió sobre les eleccions europees.   La candidatura d’ERC Sant Adrià a l’ajuntament farà el seu acte central divendres 17 de maig a les 19 hores a la sala d’actes de la biblioteca de Sant Adrià amb la presència de la diputada al Parlament Jenn Díaz. Els republicans organitzaran una taula rodona participada pels dos regidors Rubèn Arenas i Antoni Vélez i la també candidata Cristina Meseguer.    Per al cap de llista Rubèn Arenas “volem fugir del míting habitual  amb un format de taula rodona amb preguntes i respostes sobre Sant Adrià. Un acte més dinàmic i que permet una major interactuació amb el públic”.    Participació de Jenn Díaz, diputada del Parlament L’acte comptarà amb la presència de Jenn Díaz, escriptora i diputada al Parlament de Catalunya per Esquerra Republicana de Catalunya. Díaz incorporarà una visió sobre les eleccions europees que se celebraran el pròxim 26 de maig juntament amb els comicis municipals.

Captura de pantalla del portal de transparència

Esquerra Sant Adrià obre al seu web electoral un portal de transparència

La candidatura republicana pretén donar exemple i presenta els pressupostos de les campanyes electorals i la declaració de béns dels regidors.  Aquest dilluns 13 de maig, ERC - Sant Adrià ha llançat el seu portal de transparència que s’integra al seu complet web de campanya.  Des del principi de la legislatura el grup municipal republicà ha introduït el principi de transparència com un dels seus eixos d’actuació durant aquests quatre anys i ha sigut molt insistent. En aquesta convicció han forçat  l’únic Ple extraordinari impulsat per l’oposició de tota la legislatura, després de la investigació a tres dels sis regidors del govern municipal.   En paraules del regidor Antoni Vélez: “L’única forma d’evitar la corrupció és posant mesures per frenar-la i posar llum on hi ha foscor. La transparència és la forma de garantir que oposició i ciutadania fiscalitzen el que fa l’administració, és el nostre sistema, 88 anys d’història sense cap cas de corrupció ens avalen.” Al portal de transparència del web electoral www.republiquemsab.cat podem trobar el pressupost executat de la campanya electoral del 28 d’abril a Corts generals i també el pressupost per les eleccions en curs, que culminaran a les urnes  el proper 26 de maig, Municipals i al Parlament Europeu. Al portal també s’hi pot trobar les declaracions de béns dels dos regidors.  El candidat a l’alcaldia d’ERC a Sant Adrià, Rubèn Arenas, ha destacat: “Volem un Ajuntament amb parets de vidre i per això en practiquem, donant exemple. Si nosaltres, pràcticament sense recursos, hem pogut fer un portal de transparència, l’Ajuntament també pot. És una qüestió de voluntat.”

Presentació de la candidatura

ERC Sant Adrià presenta la seva candidatura de la mà de’n Joan Tardà

La secció local d’Esquerra Republicana de Catalunya a Sant Adrià de Besòs ha realitzat, aquest diumenge, la presentació de la seva candidatura. Els republicans han explicat com ha sigut la seva configuració, la seva composició i els compromisos amb els que aspiren a ser molts més en el consistori a partir del proper 26 de maig.   L’acte, s’ha desenvolupat a la plaça del Mercat i s’ha omplert a vessar per escoltar les propostes republicanes. Amb aquesta candidatura ERC aspira a fer un salt endavant a les properes eleccions muncipals. L’acte ha comptat amb la intervenció  dels tres primers de la candidatura, on han desenvolupat com és l’equip que han configurat, tota la feina feta durant aquests quatre anys i quin és el projecte de ciutat que presenten als adrianencs i adrianenques. Finalment, en Joan Tardà ha clos l’acte.  Feminisme i joventut L’acte ha començat amb la intervenció de Cristina Meseguer, que ha destacat que “Presentem un projecte guanyador, un projecte de futur per Sant Adrià: una candidatura conformada per un equip de persones compromeses, il·lusionades, treballadores i disposades a deixar-se la pell per fer de Sant Adrià una ciutat millor”. On també ha desgranat les propostes que fan de la candidatura, la millor aposta feminista i jove per la ciutat. Feina feta Tot seguit, el regidor Antoni Vélez ha explicat tota la feina que s’ha fet els quatre anys, resumit en dades, més de cent mocions i més de dues-centes preguntes a Plens. I la dificultat que ha representat fent oposició sent només dos regidors dels vint-i-u del Ple. Per això ha demanat: “Necessitem més força, més vots, més regidors, per superar la feina feta i fer-ne encara més. Més servei públic, més compromís, més republicanisme.”  També ha explicat com la ciutadania que s’ha adreçat al grup municipal “ha pogut comprovar que som un grup gens sectari, que sempre hem ajudat a tothom independentment de les seves idees i que hem fet rótula perquè hem sabut teixir acords amb totes les forces polítiques de la ciutat”.

veïns per Sant Joan

Esquerra Sant Adrià suma amb el manifest “Veïns per Sant Joan”

Un grup de veïns i veïnes del barri de Sant Joan Baptista han fet un manifest on donen suport a l’opció republicana com la millor opció per millorar la vida de la ciutadania que resideix al barri.  Aquest dimecres 8 de maig, un grup de veïns i veïnes liderat per en Claudi Villagra han presentat un manifest amb el nom de “Veïns per Sant Joan” en el marc de les properes eleccions municipals amb l’objectiu de sumar amb ERC - Sant Adrià. Opinen que és el partit que representa millor els interessos de la classe treballadora que viu al barri, així com la força política capaç de donar una resposta satisfactòria als principals reptes de Sant Joan Baptista. En paraules del Claudi Villagra: “He decidit incorporar-me, com a independent, a la llista d’ERC - Sant Adrià perquè crec que són els únics que defensen el barri dels especuladors i dels que pensen que tot s’hi val. ERC ha demostrat entendre quins són els reptes del barri i els de la classe treballadora que hi viu i el seu programa és una resposta satisfactòria a allò que necessitem.”  El manifest fa una crida a fer un pas endavant per tornar a recuperar l’orgull de barri que sempre els ha caracteritzat, i deixar de ser el Sant Adrià “de baix”, aïllat de la resta de la ciutat per la muralla que suposa l’autopista.  Compromisos del manifest Al manifest s’hi concreten uns compromisos, que es converteixen en un contracte entre la ciutadania i el partit republicà, en què es concreta: Impulsar totes les accions necessàries per assegurar la viabilitat del poliesportiu Marina-Besòs. Vetllar perquè es modifiqui la ubicació del col·lector de Llevant en el context de la transformació del Front del Litoral. Reformar la font de la Placeta Macià i l’àrea del monument a Lluís Company perquè puguin ser utilitzades pels veïns i veïnes, alhora que se'n mantenen els elements històrics. Augmentar la presència de la policia local al mercat setmanal per tal de dissuadir els delinqüents.

Esquerra Sant Adrià presenta la seva candidatura amb la presència de Joan Tardà

La secció local d’Esquerra Republicana de Catalunya de Sant Adrià de Besòs, farà aquest diumenge 5 de maig la presentació de la seva candidatura a les eleccions municipals del pròxim 26 de maig. El fins ara diputat d’Esquerra Republicana de Catalunya al Congreso, Joan Tardà, acompanyarà els republicans en aquesta presentació.   La candidatura d’ERC Sant Adrià a l’ajuntament farà la seva posada de llarg diumenge 5 de maig a les 18 hores a la plaça del Mercat amb la presència de Joan Tardà. Els republicans presentaran una llista que intenta assimilar-se al màxim a la societat que vol representar. La llista, en format cremallera, alterna homes i dones, aconseguint una paritat del 50% d’ambdós sexes. També incorpora candidats de tots els barris de Sant Adrià.   Per al cap de llista, Rubèn Arenas “aquesta llista és un reflex de la societat adrianenca, la millor base possible per començar a republicar Sant Adrià”.    visita de Joan Tardà, històric del Congreso El que ha estat diputat al Congreso des del 2004, Joan Tardà, acompanyarà els republicans en la seva presentació. Joan Tardà va tancar la llista d’ERC a les passades eleccions del 28 d’abril i no repetirà com a diputat.    ERC va aconseguir 2.593 vots en els comicis efectuats diumenge 28 d’abril, gairebé el doble dels 1.325 del 2016. Al conjunt de Catalunya ERC va aconseguir més d’un milió de vots i va ser la primera força tant en vots com en escons.