Sant Adrià de Besòs

ERC Sant Adrià inaugura el Centre Republicà Adrianenc per impulsar els valors republicans

• Joan Tardà a la inauguració ERC Sant Adrià / Jordi Borràs
  • Carolina Telechea ERC Sant Adrià / Jordi Borràs
  • David Oliver ERC Sant Adrià / Jordi Borràs
  • Rubèn Arenas explica la recuperació del logotip de la República ERC Sant Adrià / Jordi Borràs
La inauguració ha comptat amb la presència de la diputada al Congrés Carolina Telechea, i l’exdiputat Joan Tardà, que han destacat la tasca feta a ciutats com Sant Adrià per impulsar el republicanisme i l’independentisme a l’Àrea metropolitana.

Un centenar de persones van assistir a l'obertura del local, situat al carrer d’Andreu Vidal 15, molt a prop de l’Ateneu, que vol ser més que una seu del partit per convertir-se en un espai que fomenti els valors republicans de la llibertat, la igualtat i la fraternitat.

L’exdiputat al Congrés espanyol, Joan Tardà, ha reclamat aquest diumenge “ser-ne més” per poder dur a terme el projecte de la República Catalana, que s’ha de bastir en tres eixos: la llibertat, la igualtat i la solidaritat entre els pobles. El líder republicà ho ha reclamat en el marc de la inauguració del Centre Republicà Adrianenc, la nova seu que Esquerra Republicana de Catalunya ha inaugurat a Sant Adrià de Besòs.

Per a Tardà, la república ha de servir per millorar la vida de tots els ciutadans, “pensin el que pensin, encara que les seves idees polítiques siguin molt diferents de les nostres”. Tardà ha recordat que la igualtat només s’aconseguirà si tots els ciutadans tenen les mateixes oportunitats, i que aquesta s’assolirà amb una distribució de la riquesa diferent de l’actual.

Per la seva banda, la diputada al Congrés, Carolina Telechea ha recordat que tot i la repressió s’ha de tenir “mirada llarga” i ha defensat el diàleg sense límits com a punt de partida per trobar un desllorigador a la situació política actual.

Telechea ha fet seu el símil de Raül Romeva i el GPS, en què els catalans tenim un destí i una ruta per assolir-lo, i d’igual manera que els GPS, de vegades un camí està tallat i s’ha de buscar una ruta alternativa, i d’altres hi ha retencions i s’hi va més lent, però seguim tenint el mateix objectiu.

Recuperació del Centre Republicà
Per la seva banda, el president d’ERC Sant Adrià, David Oliver, ha volgut destacar “l’honor de presidir aquesta inauguració” amb la qual es vol recuperar l’esperit del Centre Republicà Adrianenc durant la II República.

En aquest sentit s’ha recuperat el nom i el logotip de la que va ser la seu del partit durant els anys previs a la Guerra Civil. Oliver ha volgut agrair la feina de tots els militants que han fet possible convertir ERC en la segona força de la ciutat en les darreres eleccions municipals.