Sant Adrià de Besòs

Esquerra Sant Adrià demana el vot com la millor resposta a la sentència amb el conseller Chakir El Homrani

• Chakir El Homrani durant la seva intervenció @ChakirelHomrani
  • Chakir El Homrani conversa amb els assistents @ChakirelHomrani
Chakir El Homrani, conseller de Treball, Afers Socials i Famílies ha visitat Sant Adrià en el marc de la campanya electoral i ha celebrat un acte al Centre Republicà Adrianenc, on ha demanat màxima mobilització el proper 10N per fer que l’independentisme guanyi les eleccions.

Aquest proppassat dimecres, Esquerra Sant Adrià ha dut a terme el seu acte central de campanya al recentment inaugurat Centre Republicà Adrianenc on s’hi han aplegat més d’una cinquantena de persones.

L’acte va començar amb una intervenció del president de la Secció Local, David Oliver, recordant a les persones preses i exiliades, i explicant que la sentència més que una sentència és una venjança contra l’independentisme i va posar en relleu una solució per canalitzar la indignació envers la injustícia: “Contra la sentència del catorze d’octubre, la nostra victòria el deu de novembre.”

Seguidament va agafar la paraula, el conseller Chakir El Homrani que va començar recordant dues de les notícies del dia: “Avui hem vist perplexos com Pedro Sánchez es vantava de la manca de separació de poders i també com el Regne Unit ha desqualificat l’euroordre contra Clara Ponsatí per desproporcionada.” Fent incís en què la pèrdua de drets i llibertats a l’estat espanyol és molt preocupant i que no només afecta l’independentisme, sinó que amb la sentència s’obre la porta a qualificar de sedició altres reivindicacions socials. En paraules del Conseller: “Ara aturar un desnonament per la PAH, també serà sedició?”

Va parlar sobre la importància de cuidar al gairebé 50% de la ciutadania que comparteix l’objectiu de fer una República independent però també d’interpel·lar als espais que ocupen el 70 o el 80% de la població: espais com el que la solució al conflicte ha de passar per les urnes, com el rebuig a la sentència i que aquest percentatge volen una República.

Finalment, va animar als assistents a mobilitzar-se com una resposta més a la sentència, perquè la millor resposta és una victòria de l’independentisme el proper 10N. “El nostre terreny de joc són les urnes. Per això, diumenge hem de tornar a guanyar i fer que el mapa de Catalunya es tenyeixi de groc, perquè el 10N també forma part de la resposta a la sentència.”

L’acte va cloure amb un torn obert de paraula als assistents on es van interessar per l’estat dels presos i preses polítiques i on el conseller en confiança va explicar algunes anècdotes i relats sobre les visites que hi fa, sobretot a Puig de les Basses.