Sant Adrià de Besòs

Artur Junqueras i Sergi Sol inauguren el cicle d’activitats del Centre Republicà Adrianenc

El local del carrer Andreu Vidal 15 ha estat l’escenari de la presentació dels llibres “Contes des de la presó” i “Fins que siguem lliures”

Artur Junqueras, pare d’Oriol Junqueras, i Sergi Sol, periodista, han presentat davant una cinquantena de persones els llibres sobre l’Oriol Junqueras. L’acte ha estat protagonitzat per les anècdotes personals i l’emotivitat.

Esquerra Republicana de Catalunya ha inaugurat el cicle de tertúlies al seu local adrianenc amb un cartell de primer nivell. Artur Junqueras, pare del vicepresident empresonat Oriol Junqueras, i Sergi Sol, cap de comunicació durant la seva època al capdavant del departament d'Economia, han presentat dos llibres sobre l’Oriol Junqueras.

“Contes des de la presó” és un llibre de contes escrit per l’Oriol Junqueras als seus fills Lluc i Joana, des de la presó. D’altra banda “Fins que siguem lliures” analitza i contextualitza el rerefons que va determinar les dures decisions de la tardor catalana.

L’Oriol més personal
La figura d’Oriol Junqueras ha estat present en tot moment en el vessant més humà. El Vicent i el Domingo, dos dels impulsors de la plataforma Free Junqueras, han explicat com l’Oriol historiador va esdevenir alcalde de Sant Vicenç dels Horts gràcies al seu vessant més humà.

Vivències del seu entorn més personal, des de les visites a les associacions de veïns i entitats mentre feien campanya per les municipals, fins al dia previ al seu empresonament, en què els va encarregar de cuidar la seva família.

Republicanisme
Sergi Sol, qui va ser un dels col·laboradors de Junqueras en la seva etapa al capdavant de vicepresidència, també s’ha fixat en la família de l’exconseller, i ha explicat com van ser aquelles primeres trobades a la presó d’Estremera.

Sol ha explicat com la Neus Bramona, el Lluc i la Joana mantenen fermes les conviccions de l’Oriol dins els murs de la presó. Sol ha reconegut el paper de les dones, la duresa de la solitud que viuen la Carme i la Dolors, i la fortalesa de les dones de la resta de presos.

Sol ho ha comparat amb la fortalesa de centenars de milers de dones republicanes que van patir la repressió del franquisme tant o més que els homes que eren cridats a files durant la Guerra Civil Espanyola.

Sol ha lloat el paper del republicanisme d’aquelles dones i com aquells valors segueixen vius avui dia, i els paral·lelismes amb la situació actual.

L’Oriol més curiós
Artur Junqueras, pare de l’Oriol Junqueras, ens ha apropat a l’Oriol de la infància, un Oriol curiós i amb ganes d’aprendre. Des de la seva escolarització fins a la seu interès pels idiomes, i per entendre tot allò que l’envolta.

També ha parlat de la seva afició a la poesia i ha acabat recitant Apel·les Mestre.

Animació a ritme de rumba
L’acte ha estat amenitzat pel Pep Picas, que amb la seva guitarra ha fet cantar els assistents a ritme de rumba.

Al final, tots els assistents han acabat dempeus entonant l’Estaca, en un dels moments més emotius de l’acte.