Sant Adrià de Besòs

Els republicans van aprovar en la mateixa sessió una moció en contra del pla de conca del PP i en suport a l'Ebre

• La Moció va tenir vots favorables d'ERC, CDC i Sant Adrià en Comú; abstenció de MES i vot en contra de la resta
  • La moció va comptar amb el suport de tots els grups tret de Ciutadans, que va abstenir-se, i PP, que hi va votar en contra
  • Sant Adrià dóna suport a les mobilitzacions i accions contra el Pla Hidrològic de la conca de l'Ebre a proposta d'ERC

El ple de Sant Adrià de dilluns passat va tornar a viure una jornada tensa amb un greu enfrontament dialèctic entre els diversos grups que conformen el consistori. Els moments més durs es van viure durant la intervenció del regidor popular Andreu Marín, que va titllar els independentistes de nord-coreans i va acusar-los d'usar tàctiques de Goebbels i de nazi-onalistes.

Les declaracions del regidor popular es van produir durant el debat per la moció presentada juntament per ERC i CDC en suport de la Resolució I/XI del Parlament de Catalunya, més coneguda com a Resolució de desconnexió o d'inici del procés. La moció, que va comptar amb els vots favorables d'ERC, CDC i Sant Adrià en Comú, no va prosperar a causa de l'abstenció de MÉS i l'oposició de la resta de grups.

La presentació, a càrrec d'un representant de l'Assemblea Nacional Catalana, va centrar la seva defensa en la necessitat de "dotar-se de les millors eines" per defensar els drets dels catalans, tals com garantir l'habitatge, l'atenció sanitària, la qualitat educativa, el dret a l'avortament o el pla de xoc social.

En el seu torn de paraula el regidor popular va voler mostrar el seu rebuig descarregant tota l'artilleria dialèctica que ja va mostrar en el ple de setembre, i va arribar a titllar els independentistes d'usar les tàctiques de Goebbels, ministre de propaganda dels nazis. En un moment de la seva intervenció va referir-se als independentistes amb el terme "nazi-onalistes" marcant una pausa evident que deixava entreveure una acusació vetllada de nazisme. La duresa de les seves paraules van despertar l'enuig d'alguns dels ciutadans assistents al ple, i el rebuig de la resta de forces polítiques amb diferents nivells d'èmfasi segons el color del grup.

Els regidors d'ICV van oposar-se a la moció, apel·lant a un referèndum, que en el torn de rèplica el regidor d'ERC Rubèn Arenas va titllar d'impossible. Per la seva part, la regidora de MÉS, Isabel Marcuello, va justificar la seva abstenció excusant que eren una formació municipalista, malgrat que la formació MÉS a escala nacional participa de la candidatura de Junts pel Sí. Sant Adrià en Comú va votar favorablement a la moció, ressaltant l'oportunitat de crear un procés constituent on també hi poguessin trobar cabuda els federalistes i altres sensibilitats no necessàriament independentistes. Ciutadans i PSC van votar contràriament a la moció i van coincidir en discutir les formes del grup popular malgrat hi estiguin d'acord en el fons.

Moció contra el Pla de Conca i en defensa del Delta de l'Ebre
La sessió de dilluns també va servir als republicans per presentar una altra moció que va tenir un suport més ampli dins del consistori. La moció, que va defensar el regidor republicà Antoni Vélez, expressava el suport a les mobilitzacions i accions contra el Pla Hidrològic de la conca de l'Ebre.

Vélez va denunciar la normativa aprovada "amb nocturnitat" per "un govern en funcions" i que posava en perill el cabal ecològic aprovat per la Comissió per la Sosteniblitat de les Terres de l’Ebre. Vélez va defensar la necessitat que una ciutat amb riu com Sant Adrià fos especialment sensible.

La moció va comptar amb el suport de tots els grups tret de Ciutadans, que va abstenir-se, i PP, que hi va votar en contra.