Sant Adrià de Besòs

En consonància amb el seu compromís d’apropar la gestió a la ciutadania, Esquerra Republicana ha organitzat una assemblea oberta a tota la ciutadania

El futur de les tres xemeneies

Debat públic sobre com s’ha de reurbanitzar i aprofitar l’espai de les tres xemeneies i la parcel·la de l’antiga fàbrica d’Azko Nobel, escoltant les opinions dels assistents per tal de definir la postura final davant d’un tema tan sensible.

En la reunió també es presentarà quines són les grans línies que es defensen des de la formació, que passen pel manteniment de les tres xemeneies amb un ús que les faci sostenibles, així com pel manteniment del poliesportiu Marina Besòs i de la resta d’equipaments existents.

L’assemblea també pretén esvair falsos rumors, per ajudar que els ciutadans puguin decidir quin futur desitgen en aquest espai amb informació acurada.

Finalment, es vol tranquil·litzar els ciutadans partidaris del manteniment de les simbòliques xemeneies, informant-los de la situació actual després de l’inici del procés de declaració de BCIL del conjunt de les tres xemeneies i la sala de turbines, únics elements que queden dempeus després del desmantellament de la planta que ha realitzat ENDESA.

En les darreres setmanes, el debat sobre el futur de les tres xemeneies, situades al front marítim, ha tornat amb força, ja que als projectes existents respecte a la reurbanització del front marítim de Sant Adrià s’hi ha sumat una visita de les alcaldesses de les ciutats veïnes de Barcelona, Badalona, Santa Coloma de Gramenet i Montcada i Reixac, per planificar el desenvolupament del riu Besòs, incloent-hi el tram final, sense termini ni pressupost.