Sant Adrià de Besòs

Els voluntaris fan valdre la seva tasca en l'assemblea animalista d'ERC Sant Adrià

Antoni Vélez, Rubèn Arenas, Fabian Mohedano, animalistes
D'esquerra a dreta, Fabian Mohedano, Antoni Vélez i Rubèn Arenas, escolten les peticions una representant dels animalistes
Els voluntaris i voluntàries van ser els protagonistes en l'assemblea oberta de temàtica animalista que va organitzar la secció local d'Esquerra Republicana a Sant Adrià de Besòs. L'acte va servir per posar de manifest la poca implicació real de l'equip de govern.

La llera del riu, un espai on sovint els propietaris de gossos treuen a passejar els seus animals, va ser l'escenari en què es va desenvolupar l'assemblea animalista que ERC va realitzar dissabte passat. Una quarantena de persones, moltes d'elles acompanyades dels seus amics de quatre potes, van escoltar les intervencions dels regidors Rubèn Arenas i Antoni Vélez, i del diputat del Parlament de Catalunya Fabian Mohedano, per posteriorment interpel·lar-los amb les seves peticions.

Una moció animalista al ple de maig
L'acte va servir perquè el regidor d'Esquerra Republicana Rubèn Arenas anunciés que el pròxim 30 de maig presentaran una moció a l'ajuntament en defensa dels animals de companyia i que entre les mesures més destacades hi haurà la d'habilitar un espai mixt per a gossos i persones a una de les dues platges adrianenques. En aquesta moció que en boca d'Arenas "busca el màxim consens, i esperem poder aprovar-la per unanimitat", també es farà valdre la tasca dels voluntaris i voluntàries que cuiden dels animals abandonats, així com la millora de les condicions dels pipicans de la ciutat.

El regidor Antoni Vélez va reclamar als voluntaris assistents que els ajudessin a millorar la moció amb les seves peticions, ja que són ells qui "en el dia a dia veieu les mancances de les associacions per poder desenvolupar la vostra tasca". Vélez es va comprometre a fer d'altaveu de les associacions al consistori, posant la moció al servei dels voluntaris.

Iniciatives al Parlament
D'altra banda el diputat de Junts Pel Sí al Parlament de Catalunya, Fabian Mohedano, va fer un repàs de les iniciatives que han sorgit de la cambra catalana en defensa dels drets dels animals, les quals situen la legislació catalana com una de les legislacions europees capdavanteres en la defensa dels animals. Legislació que compta, entre les mesures més polèmiques, amb la prohibició d'espectacles amb animals salvatges als circs o la prohibició de les corrides de braus.

La veu dels animalistes
La jornada va cloure amb la intervenció dels voluntaris de grups animalistes de la ciutat, que van reclamar major implicació del consistori i van relatar la falta d'ajuts, i que són ells els que s'ocupen —i acaben finançant— el manteniment dels animals sense llar i que a més a més sovint són increpats per fer-ho.

Els voluntaris van posar a disposició de la ciutat el capital humà que conformen, però van demanar a canvi més facilitats per desenvolupar la seva tasca.