Sant Adrià de Besòs

ERC Sant Adrià aprova una moció en suport del Banc d’ADN per a identificar els desapareguts de la Guerra Civil

Mocions
Roger Heredia, Banc ADN, Rubèn Arenas, Antoni Vélez,
Roger Heredia en un moment de la defensa de la moció durant el ple, al fons els regidors d'ERC Antoni Vélez i Rubèn Arenas.
El Grup Municipal d’Esquerra Republicana a Sant Adrià ha aprovat aquest dilluns, amb els vots favorables de la majoria de grups, una moció en suport al Banc d’ADN. La moció ha estat defensada en el ple per Roger Heredia, impulsor del Banc d’ADN.

El Banc d’ADN és un projecte per a la recuperació de la dignitat i la memòria històrica que va néixer com a iniciativa per a identificar els desapareguts durant la guerra. Es tracta de recollir l’ADN pur dels familiars dels desapareguts per tal que, quan s’obrin les fosses comunes relacionades amb la Guerra Civil i la postguerra (1936-1977) i es facin les exhumacions dels cossos, puguin ser identificats de forma ràpida i fiable.

La moció pretén donar suport institucional al Banc d’ADN i fer-ne difusió, facilitant que familiars de víctimes desaparegudes puguin fer-se la prova d’ADN que ha de servir per identificar els cossos de les fosses.

La moció ha prosperat amb els vots favorables de tots els grups del consistori llevat de l’abstenció de C’s.

El regidor Rubèn Arenas ha expressat la seva satisfacció per l’aprovació d’aquesta moció que “permetrà donar a conèixer la iniciativa entre la població i fer-ne créixer el banc de dades genètiques, facilitant que familiars de desapareguts puguin arribar a recuperar els cossos dels seus en un futur”.

ERC celebra l’acord de municipalització del Marina-Besòs
D’altra banda, el ple va viure un altre moment important quan just després va aprovar una moció que insta a traspassar la gestió del poliesportiu Marina-Besòs a una empresa municipal.

Des d’ERC han votat favorablement la mateixa i celebren que el ple hagi aprovat allò que ja va demanar Esquerra Republicana fa un any i que va ser rebutjat.

Els republicans celebren el canvi de parer dels partits, que han optat per la gestió pública i per realitzar una auditoria dels comptes, tal com va demanar ERC des d’un principi en el ple del 5 de novembre de 2015.

El regidor Antoni Vélez ha denunciat, però, que “aquestes mesures arriben tard, quan el Marina-Besòs ja ha deixat de prestar servei, deixant en terra de ningú als treballadors, i perdent la majoria d’abonats. No podem tornar a donar la gestió a una empresa privada que s’emporti beneficis i deixi els deutes a pagar pels ciutadans”. Per a Vélez aquesta moció potser ja no era necessària, i més pensant en que arriba el moment de decidir les inversions en el Pla Director d’Esports.

Per al regidor “la gestió del Marina la podria fer directament el servei d’esports amb els treballadors del Marina. Són ells els que tenen experiència gestionant i coordinant equipaments, i per tant, si ja tenim aquestes eines i aquest personal no entenem per què hem de crear més estructures i més burocràcia”.

• Moció de suport al Banc d'ADN