Sant Adrià de Besòs

ERC Sant Adrià demana 2 milions d’euros per al Camp de la Bota en una esmena als pressupostos de l’Estat

Bernat Picornell visita el Camp de la Bota
El senador Bernat Picornell ha visitat Sant Adrià per conèixer l’espai. Amb aquesta esmena els republicans pretenen que es recuperi la memòria i es dignifiqui l’espai on durant el franquisme es van afusellar més de 1.700 persones.

El grup municipal d’Esquerra Republicana a Sant Adrià ha presentat una esmena als pressupostos generals de l’estat, a través del grup d’Esquerra a les corts, en què reclama una inversió de dos milions d’euros per a la dignificació del Camp de la Bota.

El passat divendres el senador Bernat Picornell va visitar la zona del Camp de la Bota per conèixer de primera mà l’estat lamentable de conservació de l’espai on des del 1937 i fins al 1952 van ser assassinades pel franquisme més de 1.700 persones. En la seva visita el senador ha dedicat uns minuts a visitar l’arxiu històric del Camp de la Bota i la Mina, per conèixer la realitat del barri i com va desenvolupar-se la repressió franquista.

Aquesta esmena està dins de les accions que els republicans estan duent a terme en el darrer any, amb l’objectiu de centrar l’atenció de la ciutadania en aquest espai. El portaveu municipal Rubèn Arenas, va comentar al respecte que “aquesta esmena no és una flor en un desert, és part d’una feina silenciosa de formiguetes que estem duent a terme el republicans per tal d’aconseguir que aquest espai no passi a l’oblit. Si bé la moció que vam presentar al ple i es va aprovar fou el punt fort, no volem que aquesta quedi en l’oblit, continuarem batallant fins que aquest espai sigui un digne testimoni del que va passar”.

Un cop davant la placa del Memorial Democràtic que recorda els fets, els dos regidors d’ERC a Sant Adrià i el senador han reclamat la recuperació de l’espai com a via per rescabalar la memòria de les víctimes. “No es tracta només de recuperar un espai totalment abandonat, que també, sinó que volem que amb l’espai és faci un esforç de rememoració i explicació de les execucions, per tal que els ciutadans de Sant Adrià tinguin consciència que es troben davant d’un espai de primer nivell en la pàgina més fosca de la nostra història recent” ha dit el regidor republicà Antoni Vélez.

El senador Bernat Picornell ha volgut destacar que “Esquerra Republicana batallarà fins a l’últim minut que formem part de l’Estat espanyol per reclamar fins a l’últim cèntim que ens correspon” i que al Camp de la Bota “hi ha un deute pendent amb les víctimes i les seves famílies pels fets tan execrables que van succeir aquí”.