Sant Adrià de Besòs

L’Ajuntament de Sant Adrià aprova la moció d’ERC, SAeC, MES i PDeCat per l’alliberament dels presos polítics amb el vot favorable del PSC, EUiA-ICV i No Adscrita

El públic va mostrar cartells demanant la llibertat dels presos polítics
La moció ha prosperat amb el vot favorable de 15 regidors i cinc vots en contra. En el primer punt la moció qualifica de “desproporcionada” la mesura de mantenir en presó els càrrecs electes i líders d’entitats sobiranistes i demana la seva “excarceració”.

Tarda de missatges i trucades per acabar de polir un text que aconseguís sumar el màxim de suports, més enllà dels previsibles vots del “bloc sobiranista”. Al final s’ha arribat a un acord i PSC i EUiA-ICV han donat llum verda a un text que demana l’alliberament dels presos polítics en presó preventiva.

En el text l’Ajuntament de Sant Adrià de Besòs “expressa el seu desacord per desproporcionada la decisió de mantenir en presó preventiva a càrrecs electes i representants d’Ómnium i ANC, tot demanant la seva excarceració.”

Aquesta excarceració ha de servir, diu la moció, “com a pas necessari per evitar agreujar la divisió entre la ciutadania de Catalunya i per afavorir el diàleg”.

El text també fa referència a les darreres ordres de presó per Romeva, Forcadell, Rull, Turull i Bassa, i “mentre aquesta excarceració no es produeixi” l’acord inclou “exigir l’immediat trasllat” “a centres penitenciaris catalans i cessar aquest càstig social afegit que significa l’allunyament penitenciari i que vulnera drets reconeguts pel Dret internacional”.

La moció també té un record per als familiars dels empresonats, amb qui “expressa la seva solidaritat”.

Per als regidors d’Esquerra la moció ha estat una gran tasca conjunta de tots els grups que hi han votat a favor, que han fet aportacions i concessions, per arribar al consens necessari per aconseguir la seva aprovació.