Sant Adrià de Besòs

ERC Sant Adrià demana la dimissió de tots els investigats per irregularitats atesa la manca d’explicacions i responsabilitats

comunicat de premsa
Comunicat de Premsa Sant Adrià
Arran de les darreres novetats aparegudes sobre les presumptes irregularitats a les piscines del Marina-Besòs, en què es cita a declarar dos regidors del govern municipal en qualitat d’investigats (abans imputats), des d’Esquerra Republicana - Sant Adrià de Besòs volem manifestar el següent:

El passat juliol del 2017 des d’ERC vam forçar la celebració d’un ple extraordinari per tal que l’equip de govern pogués donar les explicacions pertinents i en vam sortir greument decebuts. Aquell mateix juliol vam promoure la creació d’una comissió d’investigació que es va tancar en fals. Gran part dels compareixents no hi va concórrer o va acollir-se al seu dret a no declarar. No es va redactar cap informe de conclusions, com vam demanar des d’ERC, ni es van votar al ple municipal.

Respectem la presumpció d’innocència de tots els investigats, però pensem que la ciutadania de Sant Adrià mereix explicacions clares sobre el fet que la meitat del seu govern municipal estigui imputat. Denunciem, a més a més, que el cas d’irregularitats que ara ha ampliat el nombre d’investigats va comportar la pèrdua d’un equipament públic.

Atesa la negativa de l’equip de govern a explicar-se davant de la ciutadania, segons ells per no anar en contra de les seves estratègies de defensa, els republicans creiem que Sant Adrià no es pot permetre aquesta situació de desgovern. Sens dubte, que els servidors públics mostrin aquesta manca d’ètica malmet la imatge de la ciutat.

Per aquest motiu, demanem la dimissió de tots els regidors investigats i de l’alcalde. Aquestes dimissions s’han de produir perquè la ciutat no pot tenir l’alcalde i alguns regidors més preocupats per les seves defenses que no pas pels problemes de la ciutat. Només si es donessin les explicacions pertinents  i hi hagués un compromís amb la transparència, ERC estudiaria altres sortides a la situació actual.

Igualment, exigim respecte a la presumpció d’innocència dels tècnics municipals, funcionaris de carrera, que també han estat investigats en la causa, i que es veuen afectats per aquest cas.

Atès que l’actual composició del ple comporta limitacions greus a l’hora de forçar responsabilitats polítiques a un equip de govern que manté un suport per part d’altres grups polítics, també exhortem la ciutadania que d’aquí a un any, en les propers eleccions municipals, apostin per partits que, com ERC, tenen una trajectòria de més de 86 anys d’història sense un cas de corrupció, i que d’aquesta manera no es tornin a produir situacions de bloqueig com l’actual.

Recordem que a ERC estem compromesos amb la transparència i amb un ajuntament de parets de vidre. La informació és clau per tal de formar un criteri propi, i Esquerra fa del compromís amb la transparència i els valors republicans l’eix central per construir un nou Sant Adrià.