Sant Adrià de Besòs

El delegat de la Generalitat a Barcelona, Juli Fernàndez, visita Sant Adrià

El delegat del Govern de la Generalitat a Barcelona, Juli Fernàndez, ha fet una visita institucional a l’ajuntament de Sant Adrià de Besòs amb el propòsit de conèixer de primera mà quines són les necessitats de la ciutat i de quina manera el Govern de la Generalitat pot ajudar a desencallar temes pendents i desenvolupar accions que millorin la vida dels adrianencs i les adrianenques.

El delegat de la Generalitat ha pogut copsar les necessitats del municipi en una llarga reunió amb l’alcalde de la ciutat, on han posat sobre la taula temes com ara la cohesió social, la seguretat, els reptes complexos del barri de la Mina o el futur d’un equipament amb ambició metropolitana i de país, com és l’espai de les 3 xemeneies.

A la tarda, reunió amb diferents entitats i el grup municipal d’ERC

Després de la visita institucional, i acompanyat pels dos regidors republicans a la ciutat, Rubèn Arenas i Antoni Vélez, ha visitat els estudis de Ràdio La Mina, l’Arxiu Històric de la Mina i el Camp de la Bota, així com l’edifici Polidor, on ha mantingut una reunió amb la Plataforma per a la Conservació de les 3 Xemeneies.

A la ràdio ha comprovat com avancen les obres del estudi principal, ha pogut conversar amb els seus impulsors i ha enregistrat una entrevista en directe on ha explicat el contingut de la reunió amb l’alcalde, així com de quina manera pot ajudar a desbloquejar aquells reptes de futur de la ciutat en els quals Govern de la Generalitat té incidència.

Juli Fernàndez ha volgut remarcar el seu compromís i el del Govern de la Generalitat amb Sant Adrià, en paraules seves: “Si sóc aquí és per ajudar a resoldre els problemes on la Generalitat pot actuar.”

En la visita a l’Arxiu, a més del seu impulsor Josep Maria Monferrer, ha pogut compartir també reunió amb la Paqui Jiménez i el Paco Hernández, membres de l’Associació de Veïns de la Mina i activistes per l’enderrocament de l’edifici Venus.

En aquesta conversa, ha recollit les inquietuds dels veïns sobre l’execució de l’actual planejament vigent així com de l’efectivitat del Pla de Transformació del barri de la Mina.

També ha volgut remarcar un missatge pel que fa al compromís del govern amb la recuperació de la memòria històrica col·lectiva que representa el Camp de la Bota.

El regidor Antoni Vélez ha volgut reblar la visita explicant: “Esperem que aviat puguem tenir un espai de memòria a l’alçada del que va significar el Camp de la Bota per a Sant Adrià i per al país.”

Finalment, ha escoltat i recollit les reivindicacions de la Plataforma per a la Conservació de les 3 Xemeneies pel que fa al futur no només de l’espai que representa, sinó de les xemeneies i l’edifici de turbines, com a part tractora del projecte que transformarà el litoral adrianenc. Tanmateix, s’ha comentat el procés participatiu engegat i la importància que la ciutadania s’involucri en la transformació d’un espai tan important per a la ciutat de Sant Adrià.

En acabar la visita en Rubèn Arenas, cap de llista de la formació republicana ha resumit: “Estem molt contents de la visita del Delegat del Govern i del compromís de la Generalitat de Catalunya en la millora de la vida dels ciutadans i ciutadanes de Sant Adrià de Besòs.”

En Juli Fernàndez s’ha emplaçat amb totes les entitats i el propi alcalde a mantenir viu el contacte, a fer properes visites amb més temps i s’ha ofert com a receptor de les demandes del territori per elevar-les al Govern i canalitzar-ne les possibles solucions.