Sant Adrià de Besòs

Mil espelmes per recordar l’1-O

El proppassat ú d’octubre d’enguany, la secció local d’ERC va organitzar un acte unitari amb la participació de les entitats i partits sobiranistes per commemorar el primer d’octubre català. L’acte va comptar amb el suport de l’Assemblea Nacional de Catalunya, Òmnium Cultural, Súmate, Sant Adrià en Comú, Iniciativa per Catalunya, Esquerra Unida i Alternativa, Moviment d’Esquerres i el propi partit que l’organitzava, Esquerra Republicana de Catalunya.

L’acte va començar amb l’encesa de mil espelmes a la plaça de la Vila de la ciutat, davant del consistori. Un dels moments més emotius de l’acte va ser, quan ja cremaven les espelmes, la posada en escena d’una urna del referèndum que es va realitzar l’any passat. Seguidament, van prendre la paraula totes i cadascuna de les entitats que van llegir un manifest consensuat per tots els actors titulat “Un Sant Adrià compromès amb les llibertats i la democràcia”. La seva lectura va tenir un punt àlgid quan es van recordar un a un els noms dels presos polítics i exiliats.

Un Sant Adrià compromès amb les llibertats i la democràcia

El manifest va posar en valor l’esforç col·lectiu de l’1 d’octubre de l’any passat, quan institucions, entitats i ciutadania van aconseguir, gràcies a un treball conjunt, que es posessin les urnes i que es dugués a terme un referèndum. També va incloure una clara repulsa a la situació dels presos polítics, exiliats i represaliats per haver fet aquest referèndum i, va lamentar que l’Estat espanyol hagi optat per la repressió en lloc de pel diàleg per solucionar un problema polític com és el català.

El text també va remarcar la República com a objectiu per garantir unes condicions de vida millors per a la ciutadania i una reivindicació del dret inalienable de Catalunya a l’autoderminació com a solució política al conflicte, sense abandonar cap via que pugui dur el país, tant aviat com sigui possible, a la consecució de la República per fer efectives aquestes millores que necessita.

L’acte va concloure amb un sonor aplaudiment i amb l’entonació de l’himne de Catalunya, no sense abans reivindicar la importància de Sant Adrià en el procés d’emancipació nacional, i de ressaltar la importància que durant l’1 d’octubre del 2017 hi hagués quatre punts de votació en el referèndum.