Sant Adrià de Besòs

Esquerra Sant Adrià vota favorablement les taxes a canvi d’un compromís per fer-les redistributives

comunicat de premsa
Els republicans també presenten i aproven una moció de transparència on demanen fer públiques les agendes de l’Alcalde, regidors i càrrecs de confiança, així com un altra moció conjunta amb altres partits per convertir l’antic CAP de la Mina en una residència de gent gran i centre de dia.

El ple d’octubre ha estat protagonitzat per la presentació de les taxes, el projecte econòmic -juntament amb els pressupostos- més important de cada exercici i que representa el capítol d’ingressos. ERC-Sant Adrià les ha validat després d’aconseguir que el govern municipal es comprometés a fer-les redistributives.

Vot republicà condicionat a una moció per a unes taxes redistributives

El ple ha començat el capítol de taxes amb la presentació per part d’ERC d’una moció que comprometia el govern a seguir en la línia de fer tot el que la legislació li permeti per tal d’adequar els impostos i taxes als diferents nivells de renda dels ciutadans de Sant Adrià.

Minuts després, el partit republicà ha aprovat les taxes a conseqüència d’haver pactat aquesta moció amb el PSC, ja que creia indispensable un compromís ferm de cara al futur on s’explicités la ferma voluntat de redistribuir les càrregues fiscals.

En paraules del regidor Antoni Vélez: “Hem de propiciar que els que tenen més facin un esforç extra per suplir els que tenen menys i exportar aquest model a tota la fiscalitat, sempre que la legislació ens ho permeti.”

A més a més d’aquesta qüestió, els republicans també han valorat molt positivament el sentit social i continuista dels tributs, així com la incorporació d’una taxa específica per als pisos turístics i una bonificació de l’ICIO per a les obres que introdueixin punts de càrrega per a vehicles elèctrics.

Transparència

L’altre moció que han presentat els republicans  adrianencs, conjuntament amb MES, ha versat sobre un tema recurrent per als republicans: la transparència com a eix fonamental del bon govern.

Per a Rubèn Arenas, portaveu del grup municipal, “cal ser més valents i agosarats, anar més enllà del que marca la llei de Transparència i rendir comptes davant la ciutadania de la feina que fem en el nostre dia a dia i que sovint queda silenciada. Construir un autèntic Ajuntament amb parets de vidre.

En el seus acords la moció demana que es faci pública l’agenda de l’Alcalde, dels regidors del govern i dels càrrecs de confiança però també que permeti que els regidors de l’oposició tinguin a disposició les eines per compartir les seves agendes. La moció ha estat aprovada per unanimitat dels grups representats al Ple.

Un residència de gent gran i un centre de dia

També hi ha hagut temps per a una moció de les que als grups els agrada anomenar ‘de ciutat’, que comptava amb l’adhesió d’inici d’ERC, PSC, SAeC, MES i la regidora no adscrita, a on es demana que s’utilitzi l’antic CAP de la Mina per l’habilitació de places públiques d’una residència de gent gran i un centre de dia, una necessitat que amb l’envelliment de la població anirà en augment. També demana encetar un procés participatiu per tal que els veïns hi diguin la seva.