Sant Adrià de Besòs

ERC Sant Adrià presenta els principals punts del seu programa electoral en una conferència municipal oberta a la ciutadania

Rubèn Arenas durant la seva participació a la Conferència Municipal
Entre les principals mesures hi figuren la neteja, la lluita contra la contaminació, la paralització de la construcció del crematori i l’impuls econòmic de la ciutat. Cada un de la desena de ponents que ha participat ha fet una breu explicació d'una o dues mesures en un format speakers’ corner.

La secció local d’Esquerra Republicana de Catalunya a Sant Adrià de Besòs ha realitzat, aquest dissabte, una conferència municipal en què ha mostrat a la ciutadania els 20 principals punts programàtics amb els quals concorrerà a les eleccions municipals del maig vinent.

L’acte, que s’ha desenvolupat a la plaça del Mercat, ha estat en un format dinàmic en què una decena de persones han sortit a explicar un parell de punts cada una. Les intervencions, de curta durada, explicaven al públic el perquè d’aquelles mesures i com s’aplicaran si els republicans guanyen les properes eleccions a Sant Adrià.

Els vint punts s’han organitzat en diferents eixos, entre els quals destaquen la neteja i la lluita contra la contaminació, l’economia al servei de les persones, la recuperació de la memòria, la sostenibilitat, l’esport o el no deixar ningú enrere a nivell social.

L’acte ha estat presentat pel regidor, Antoni Vélez, que ha destacat l’exercici de transparència: “Hem volgut discutir el nostre programa al carrer per tal que sigui el màxim de transparent possible, amb la participació de tota la ciutadania”.

Tot seguit han anat passant per la taula els diferents ponents que han anat desgranant mesures com: la creació d’un pacte local contra la contaminació; la negociació amb el tanatori per evitar la posada en marxa del crematori; fer una auditoria del servei de neteja; la millora de les condicions de la policia local; la reforma del pont dels Passadors; la regulació dels pisos turístics per zones i barris; l’impuls del polígon Monsolís; la creació d’una autèntica administració electrònica; la dignificació de la memòria històrica; la declaració de zona humida del delta del Besòs; les polítiques de reciclatge i residu zero; la implantació de carrils bici que connectin amb les ciutats veïnes, la remunicipalització dels poliesportius; la creació de beques esportives; la construcció d’un skate park; la creació d’un espai per a gats i una platja per a gossos, i el foment de l’adopció d’animals de companyia; el potenciament d’un programa de voluntariat per acompanyar la gent gran; l’impuls de la formació per combatre l’atur; la transformació de Ràdio la Mina en una ràdio municipal independent....

La clausura ha anat a càrrec del candidat a l’alcaldia Rubèn Arenas, que ha destacat la necessitat de fer de Sant Adrià una ciutat on les coses es facin ben fetes, i amb un govern que posi el ciutadà en el centre de la política: “hem de republicar Sant Adrià, perquè només fent polítiques republicanes de debò, com aquestes que s’han exposat avui, podrem posar Sant Adrià en el mapa del progrés.”