Sant Adrià de Besòs

Totes les opinions

Rubèn Arenas, candidat d'ERC Sant Adrià

El dia que vàrem ser sobirans

No és habitual trobar-nos a les 7.45 h davant d’un col·legi amb un somriure posat, amb un silenci còmode que expressa el sentiment de saber-nos protagonistes de la nostra pròpia història però el diumenge 9 de novembre, allà estàvem.  Era aviat, matiners com érem, alguns deixaven anar rialles nervioses i compartíem els primers minuts de companyerisme. Algú ens anunciava que hi havien cues a la porta i amb la primera persona que va entrar al col·legi es van arrencar els primers aplaudiments, les primeres mirades còmplices i els primers trets d’emoció.

Un nou Sant Adrià per un nou país

Després del 9N i de l’acord que ens duu a votar la independència el 27 de Setembre, toca posar-nos de valent a treballar per oferir un projecte per posar a punt la ciutat i engegar la màquinaria perquè el nou ajuntament, que es constitueixi després del 24 de maig, estigui al servei de la ciutadania i del país. A ERC - Sant Adrià ja hi treballem des de fa mesos i a ningú se li escapa que és un repte gegantí, però ens fa molta il·lusió contribuir a un canvi que ha de servir per viure millor i obrir noves oportunitats als nostres ciutadans.

Rubèn Arenas, candidat d'ERC Sant Adrià

Guanyem la independència des de l'Ajuntament

Si algú em preguntés perquè ERC vol ser determinant a l’Ajuntament de Sant Adrià que surti de les urnes del 24 de maig, li contestaria que la raó és que el volem canviar completament. ERC som la garantia del funcionament d’un consistori que desenvolupi la seva activitat en funció de tres valors: justícia social, honestedat i la construcció d’un nou país, la República Catalana. És evident que aquestes eleccions municipals no en són unes eleccions més, són la primera volta de les eleccions plebiscitàries del 27 de setembre.

Rubèn Arenas i Garcia

Tolerància i respecte, valors d'una societat del segle XXI

Em preocupa i molt que la crisi econòmica o les idees d'algunes persones es converteixin en pretext per exercir la violència en base als orígens, a la llengüa que es parla o als trets físics identificats amb una ètnia concreta. En la societat que vull viure el respecte, la tolerància, la solidaritat i la vocació d'integració han de ser eixos rectors.   Qualsevol agressió resulta repugnant i moralment inacceptable.

Ara és l’hora

Ara ,es l'hora

Ha arribat el moment, el definitiu, s’apropa la recta final del procés.   Un procés que va nèixer amb una vocació pacífica, alegre, democràtica i que ha acabat esdevenint un procés didàctic on hem après a esgrimir tots els arguments possibles per fer veure a l’Estat espanyol i al món, que el que demanem neix d’un profund sentiment democràtic i sentit comú: simplement, volem votar.

Rubèn Arenas i Garcia

Un nou país per mantenir-lo net

ERC Sant Adrià de Besòs

Les diferents revelacions dels darrers dies i el serial de casos de corrupció que s’han escampat al llarg i ample del nostre país evidencien que l’etapa autonòmica ha suposat una gestió massa semblant al que ha passat a la resta de l’estat espanyol, s’han perpetuat models de gestió. Models que responen a interessos personals per sobre del bé comú. Aquestes actuacions que no venen d’ara sinó de llarg són éticament reprovables i condemnables.

Antoni Vélez - Secretari de Política Municipal ERC-Sant Adrià

Adéu cinturó vermell, unes eleccions que ho canvien tot

Durant dècades s’ha utilitzat el terme de “cinturó vermell” per fer referència a un conjunt de ciutats al voltant de Barcelona que eren zones profundament distanciades de la realitat política del país, a ciutats com Sant Adrià de Besòs fins i tot se li va anomenar de forma pejorativa “l’altra Catalunya”. Diumenge, en unes eleccions que han canviat el país de cap a peus, es va demostrar que Sant Adrià de Besòs no només no és una “altra Catalunya” sinó que vol estar políticament en el centre del país en les mateixes condicions que qualsevol altre ciutat del Principat.

Sergi Gargallo i Lorente - Secretari d'Organització - ERC Sant Adrià de Besòs

Comprar a Sant Adrià ens ajuda a tots. Defensem el comerç de proximitat.

Recentment parlava amb un botiguer de Sant Adrià sobre com estava anant la campanya de rebaixes, i em va dir que aquest any encara estava sent pitjor que l'any passat. "Amb una ciutat que l'atur segueix augmentant, què vols què  passi?" em va dir amb raó... "no veus que fins i tot les botigues de tota la vida, estan tancant?" I certament a Sant Adrià ara mateix veiem com molts establiments han tancat i els seus locals estan buits.

Rubèn Arenas i Garcia (President ERC - Sant Adrià de Besòs)

Votar és la via

ERC Sant Adrià

Res no hi ha més preuat que el compliment d’un compromís. La majoria de partits representats al Parlament es van presentar a les eleccions amb el compromís de pactar una consulta, fins i tot el PSC. Una consulta, que havia de satisfer els clams populars de la manifestació de l’11 de setembre de 2012 que va posar al centre del debat polític, de manera definitiva, el futur estatus polític que ha de tenir Catalunya.