Santa Margarida i els Monjos

Totes les notícies

Lourdes Quer, cap de llista d’ERC a SMiMonjos per les municipals

L’advocadessa Lourdes Quer serà la cap de llista per Esquerra Republicana a les properes eleccions municipals, del mes de maig de 2019, a Santa Margarida i els Monjos. Lourdes Quer, es filla del municipi, té 47 anys, és llicenciada en Dret per la Universitat de Barcelona, té un Màster en Mediació i està adscrita al servei de Defensa dels jutjats penedesencs. Té una dilatada experiència professional com advocadessa i en afers notarials. Coneix la gestió municipal ja que per dues legislatures en va ser regidora independent. En ser escollida per l’assemblea d’ERC del passat dimarts dia 16 d’octubre, Lourdes Quer va manifestar el seu agraïment i la seva voluntat per construir un municipi democràtic i obert que trenqui amb les dinàmiques generades al llarg d’aquests darrers quaranta anys de govern monocolor a Santa Margarida i els Monjos. “Un altra model de municipi és possible i imprescindible. Volem un canvi. Volem recuperar i portar el municipi al lloc que l’hi correspon al mapa del Penedès, superant les divisions, els amiguismes i l’electoralisme que han caracteritzat la gestió municipal.”. També ha declarat que està disposada a “treballar amb totes les altres candidatures i els moviments socials per avançar plegats per la llibertat dels presos polítics, el retorn de les exiliades i el camí emprès l’1 d’Octubre”.

El Conseller de Treball, Afers Socials i Famílies visita Santa Margarida i els Monjos

El proper dissabte 22 de setembre, convidat per la secció local d’Esquerra Republicana, visitarà el municipi deSanta Margarida i els Monjos el Conseller de Treball, Afers Socials i Famílies, de la Generalitat de Catalunya,Chakir El Homrani Lesfar. El Conseller, molt interessat per l’important desenvolupament industrial i social del Penedès i en especial de Santa Margarida i els Monjos,  vol conèixer directament les qüestions socials i laborals que afecten la comarca. Amb aquesta finalitat realitzarà una xarrada-col·loqui a les 6 de la tarda a la Sala de Cultura de la Masia de Mas Catarro d’Els Monjos. Chakir El Homrani és llicenciat en Sociologia per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Diputat al Parlament de Catalunya des del 2015. Ha estat portaveu de la Comissió de Treball i relator de la Llei de la Renda Garantida de Ciutadania i l'Agència de Protecció Social de Catalunya. Regidor de l'Ajuntament de Granollers des del 2015. Chakir El Homrani és militant d'Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) i militant de la UGT de Catalunya i d’Avalot, del qual en va ser secretari d'organització i portaveu nacional. Com a portaveu d'Avalot, va participar en el secretariat nacional de la UGT de Catalunya i va ser impulsor de la iniciativa legislativa popular de Mesures urgents per a l'habitatge, de l'Acord de mesures per a l'ocupació juvenil a Catalunya i de la recollida de signatures per a la millora del salari mínim interprofessional.

Carta oberta a l'alcaldessa de Santa Margarida i els Monjos

Sra Alcaldessa de Santa Margarida i els Monjos.- Ens adrecem a vostè responen a la seva proposta de fer un acte municipal l’11 de setembre. Cordialment, des d’Esquerra Republicana, l’hi agraïm el  gest. Degut a l’impossibilitat de contestar des dels mitjans municipals de comunicació ho fem públicament en aquestes pàgines. Tal com ha pogut comprovar, a ERC, hem estat sempre oberts al diàleg i al servei dels veïns i les veïnes del municipi. L’hi suggeríem per l’11-S fer un acte municipal amb la participació de tots els grups, on cada un exposes lliurement el que representa la Diada Nacional, com a mostra d’un sol poble unit en la diversitat. Proposta que va rebutjar amb arguments contraris a  la llibertat d’expressió. Davant aquest despropòsit, un altre grup municipal l’hi va proposar elaborar un manifest unitari llegit per alguna personalitat consensuada entre tot el consistori. La seva resposta deia que vostè era l’única que havia de parlar. Amb aquestes actituds, contraries a la llibertat d’expressió i amb els seus afanys de protagonisme, no ens deixa cap altre alternativa que declinar la seva invitació. Aquest any vostè, amb els diners de tothom, confonent municipi i finca privada, podrà fer un acte festiu/esportiu al municipi en el qual tan sols el seu partit estarà representat. Durant els 40 anys de govern del seu partit a SMiMonjos s’han viscut situacions excepcionals, úniques arreu de Catalunya, com la inhabilitació de l’alcalde i de la secretaria. Amb la seva arribada a l’alcaldia alguns veïns confiaven en una regeneració de la política municipal. Hem de reconèixer que ha decebut i l’actual no és la primera, ni l’única, vegada. S’ha negat a cedir locals municipals pel referèndum de l’1 d’octubre i ha posat tots els obstacles possibles perquè es fes. Ha aparellat el nostre municipi amb l’ajuntament de Pontons (PP) i ha esdevingut un dels dos únics alcaldes que no han signat el document del Consell Comarcal a favor de la democràcia.

Carta oberta a l'alcaldessa de Santa Margarida i els Monjos

11-S

Encara dubteu sobre si anar o no a la manifestació del 11-S? Mitjans de comunicació d'arreu del món es desplaçaràn a Barcelona per donar-li una cobertura especial. Aquesta manifestació és el millor aparador perquè el món torni a veure que som gent pacífica que exigim el dret a la nostra llibertat, que volem República. Som-hi!!  Sortirem amb el tren de les 8.29 des de l'estació d'Els Monjos, al matí vistarem el Parlament acompanyats per la nostra diputada Lluïsa LLop, al mitgdia dinar popular amb els companys de Barcelona i a la tarda assistirem a la manifestació. Som-hi!!

Modificacions dels Pressuposts de Santa Margarida i els Monjos

Sis mesos després d'haver-se aprovat els pressuposts municipals ha calgut ajustar-los en les modificacions que es poden veure i que són una mostra de la gestió comptable de la institució. Partides de 500 € que necessiten una modificació de 10.000 €, d'altres amb increments del 235%. Complements salarials “de no absentisme”, atorgats en funció de la categoria laboral i no linealment  o per rendiment, etc... El quadre adjunt mereix una lectura detallada.

22 DE MARÇ, DIA MUNDIAL DE L'AIGUA. MANIFEST DEL FOIX

MANIFEST D'ERC DE VILAFRANCA, SANTA MARGARIDA I ELS MONJOS, CASTELLVI DE LA MARCA, I CASTELLET I LA GORNAL  El 22 de març és el Dia Mundial de l'Aigua, declarat per resolució de l'Assemblea General de les Nacions Unides l'any 1993. La celebració ha anat adquirint gran importància i l’aigua, com a recurs nuclear, ha començat a esdevenir centre de debat entre les administracions, partits, entitats i veïnat. La bona qualitat de l'aigua és essencial per a la salut humana, el desenvolupament social, econòmic i l'ecosistema. Tanmateix, a mesura que les poblacions creixen i els entorns naturals es degraden, garantir que hi hagi subministraments d'aigua suficients i segur per a tothom és cada vegada més desafiant.  Els recursos hídrics del Penedès cada cop són més escassos i la depuració de l’aigua de mar no es pot assumir econòmicament. Una part important de la solució és produir menys contaminació i millorar la forma de gestionar les aigües residuals. Les pressions socials i ambientals durant els últims anys han conduït a la indústria vers un moviment creixent per a reduir les seves aigües residuals i a tractar-les abans d’abocar-les. Les aigües residuals ara es consideren com un recurs potencial i el seu ús, o el reciclatge després d'un tractament adequat, poden proporcionar beneficis econòmics. Per exemple, utilitzant aigua de procés per a refredament o escalfament, o aigua de pluja a partir de recol·lectors de sostre per rentat de wàter, reg o rentat de vehicles, tal com comencen a fer algunes empreses. A ERC creiem que el creixement de la demanda d'aigua al Penedès requerirà nous enfocaments per a la recollida i gestió de les aigües residuals. Si no es millora la qualitat de la recollida de les aigües residuals de 13 municipis que van a parar a la depuradora de Vilafranca, gestionada per la Mancomunitat Penedès-Garraf, i no es controlen els abocaments, és impossible que millori la qualitat de les aigües del principal riu de l’Alt Penedès, el riu Foix, i de la capa freàtica.

NOU EPISODI DE CONTAMINACIÓ AL FOIX

El passat cap de setmana el riu Foix va patir un nou episodi de contaminació. L’Alt Penedès és una comarca amb pocs recursos hídrics. La conca principal és la del Foix. Un riu estacional que com a principal aportació té la riera de Llitrà, on s’aboquen les residuals que surten de l’estació depuradora de Vilafranca, on es tracten les aigües de 13 municipis. L’Estació depuradora està al límit sud del terme de Vilafranca i al nord de Santa Margarida i els Monjos, essent aquest municipi el que, en primer lloc, pateix totes les pudors i la contaminació del riu, i el pantà de Castellet on es recullen tots els contaminants. La conca del Foix, pateix una pressió demogràfica, industrial i agrícola molt important que fa del Foix el  riu més contaminat de Catalunya. L’estudi que fa anualment la Diputació de Barcelona el defineix com “una conca amb una qualitat ecològica majoritàriament baixa”. A més de la contaminació que el caracteritza, periòdicament, el riu pateix episodis d’abocaments de la depuradora. Episodi, com el que s’ha viscut aquest cap de setmana que ha omplert el riu i la riera d’escuma i pestilència, provocant la intervenció dels agents rurals, de l’Agència Catalana de l’Aigua i dels Mossos d’Esquadra. Situació reiterada especialment en dies que es preveu pluja o que està plovent. El mes de març del 2017 la Mancomunitat Penedès-Garraf, responsable de la depuradora, reconeixent el greu problema existent, va anunciar diferents actuacions en matèria de sanejament i fer les inversions en infraestructures necessàries. L’Agencia Catalana de l’Aigua va fer una aportació econòmica de 15 milions a la Mancomunitat. Obres que duplicaran la capacitat de depuració actual, transformant la instal·lació actual en una macro estació, malgrat que no s’evitaran els abocaments al riu d’aigües residuals en casos de pluges, ja que no hi ha cap projecte per separar les aigües pluvials de les residuals. A dia d’avui les obres no han començat, ni s’han iniciat els tràmits administratius corresponents.