Sant Andreu

5 valors, 5 raons: Esquerra gent honesta a la política

Xavier Vendrell
El passat dilluns dia 28 de juny, el mateix dia que el Tribunal Constitucional va dictar la sentència sobre l’Estatut d’Autonomia, al Casal de Sant Andreu vam iniciar la primera de les cinc sessions que organitzarem sota el lema “5 valors, 5 raons”.

Aquestes sessions volen ser un espai per al debat, el contrast d’idees cara a cara i el contacte directe entre la militància amb destacades personalitats del partit, sobre les 5 principals raons que demostren que Esquerra continúa essent la millor alternativa política i el millor instrument per a avançar cap a les llibertats individuals i col·lectives d'aquest país.

Així doncs, en un dia especial, extraordinari, marcat pel trasbals de la informació rebuda en relació a la sentència, un bon grapat de militants ens vam reunir per escoltar els arguments que, de manera sintètica i amb el seu èmfasi tant característic, ens va exposar el company Xavier Vendrell en relació al primer dels valors: 'Esquerra, gent honesta a la política'. Ho resumim en aquests 5 punts:

1. Esquerra no accepta rebre, a diferència dels altres partits, donatius anònims. Donatius anònims que si que hipotequen la llibertat d'altrels partits a l'hora de prendre decisions estratègiques en clau de país i que, sovint, estan vinculats a interessos de monopolis regulats que no van precisament a favor de refermar el dret a decidir de la gran majoria de catalnes i catalans (constructores, elèctriques, grans distribuidores comercials, etc).

2. I és que Esquerra no estira més el braç que la màniga, i sempre ha estat moguda per l'austeritat. Abans fem campanyes de proximitat, més austeres però més directes, que condicionar-nos per campanyes electorals milionàries que ens portarien a gastar més del que ens podem permetre.

3. Esquerra ha basat la seva principal font de finançament amb la carta financera i una quota que són de les més altes del mapa polític català. Precisament per dependre únicament del compromís i esforç personal dels seus militants i simpatitzants. Un esforç suplementari que es tradueix també en una major llibertat a l'hora de prendre decisions. Perquè podem estar convençuts que som nosaltres, i ningú altre, qui passarà factura de la feina feta i de l'acompliment dels compromisos de partit.

I per últim, Esquerra ha fixat les bases per a que la política catalana sigui també cada cop més honesta:

4. Impulsant al Congrés dels Diputats una nova Llei de finançament de partits que limita les donacions anònimes. En contra dels interessos de molts que ho entenien com el seu 'modus vivendi' habitual.

5. Impulsant la creació de l'Oficina Antifrau, que de forma sistemàtica i proactiva vetlla per la detecció i erradicació de pràctiques il·lícites a l'entorn de les administracions públiques catalanes, com no ho feia cap altra institució fins el moment.

Després d'un torn obert d'intervencions per part dels militants, l'acte va finalitzar tenint encara la sentència del TC, però sabent que també conscients d'haver refrescat alguns dels arguments que ens han de fer més fàcil la tasca de convèncer que Esquerra és encara la millor opció electoral possible. Una tasca complexa, però que cal ficar-s'hi com més aviat possible. D'arguments ens en sobren, ara tenim el repte de fer-los arribar tant lluny com sigui possible.
Mots clau
: cròniques