presencia institucional

Oriol Amorós

contacte Contacte

Oriol Amorós

(1970, militant des del 1994) Inicia la seva militància política a l’organització Catalunya Lliure l’any 1989, formació que abandona el 1992. L’any 1994 ingressa a Esquerra Republicana de Catalunya.

La seva trajectòria cívica també és ben àmplia. Ha participat en entitats d’educació en el lleure (1987-1991). Ha estat delegat d’estudiants a la UPC (1988-1990) i també del primer Claustre de la Universitat de Lleida (1991-1993), on formà part de la ponència redactora dels seus estatuts fundacionals. Ha estat membre-fundador del Bloc d’Estudiants Independentistes a la UPC. També ha estat membre de l’Associació Cultural Universitària de Lleida, de la Comissió de Medi Ambient del Col·legi d’Enginyers Tècnics Agrícoles i de l’Associació de Professors de Tecnologia de Catalunya. És membre de diverses associacions com Acció Cultural del País Valencià, Associació de Veïns de Sant Andreu o Intermon-Oxfam, entre d’altres.

Ha estat president del Casal Lluís Companys de Sant Andreu entre el 1997 i el 2000, any en el qual també és secretari d’organització de la Federació de Barcelona d’ERC, de la qual passa al 2003 a ser-ne vice-president i des del 2004 president. Ha co-dirigit totes les campanyes electorals d’ERC a Barcelona des de les eleccions al Parlament del 1999 ençà. És diputat del Parlament de Catalunya des del 2003.

Notícies rss
Agenda rss