Sant Andreu de la Barca

Aprovada una moció en favor dels drets de les dones al treball en igualtat d'oportunitats

Dones drets igualtat
Dones amb tots els drets
En el passat ple del dijous 29 de setembre es va aprovar una moció en favor dels drets de les dones al treball en igualtat d'oportunitats, presentada per ERC-AM, amb els vots favorables de Si es pot, ERC-AM, ICV-EUiA i CiU. Els grups municipals del PSC i C's es van abstenir i el del PP va votar en contra.

En aquesta moció es dona suport a la Llei 17/2015 del Parlament de Catalunya i que va ser supesa pel Tribunal Constitucional. També demana que l'Ajuntament compleixi amb l'article 15 de l'esmentada llei, on es demana elaborar, aprovar, executar i avaluar un pla d'igualtat entre homes i dones destinat al personal al seu servei, així com d'un protocol per prevenir i abordar l'assetjament sexual.

Recordem que el grup municipal del PSC ha votat abstenció i que és el mateix grup municipal que governa i que de moment no ens ha respòs sobre una denúncia de pressumpte assetjament laboral per part d'un treballador municipal, molt proper a l'alcalde.