Sant Andreu de la Barca

Hem votat, hem resistit!

1-0, votar
Ahir vam ser un sol poble, davant la repressió injustificada i indiscriminada de la Guardia Civil. Ens sentim emocionats i orgullosos de les veïnes i veïns de Sant Andreu de la Barca, que voluntàriament, cívica i pacíficament van guardar els col·legis electorals. A I'IES El Palau i al Centre d'Atenció Primària (CAP) la força policial va imposar-se. En aquest últim va estar obert molt poques hores, i gràcies a l'astúcia dels organitzadors es van salvar els vots, després de dues actuacions policials. El IES Montserrat Roig va ser el fortí de la democràcia a Sant Andreu. En alguns mitjans de comunicació es lloa la capacitat de resistència d'aquest centre de votació. Centenars de persones van romandre davant del col·legi per evitar l'actuació policial contra la democràcia. Tot i això, un cop més l'astúcia va permetre que salvéssim tots els vots amb la voluntat dels santandreuencs i santandreuenques.
El col·legis electorals a Sant Andreu de la Barca van rebre 4 atacs de la Guardia Civil, i diferents tancaments durant la jornada per seguretat. Per culpa d’això, molts veïns van haver de votar a poblacions veïnes com Corbera, Castellbisbal, Martorell o Castellvi de Rosanes. Tot i les dificultats podem assegurar i constatar que el procés de votació i escrutini va comptar a totes les garanties, com qualsevol altre procés electoral.
ERC Sant Andreu de la Barca vol agrair molt sincerament, i també emocionada al poble de Sant Andreu la seva organització, valentia davant les forces policials, la paciència per votar i la voluntat d'ajudar als organitzadors del Referèndum. Vam desplaçar més de 80 apoderats per tot el municipi, als qui mai tindrem prou gratitud per agrair la feinada que van fer dies abans i durant l'1-O. Tots els que defensem la democràcia i la llibertat vam participar d'una manera o altra.
Hem votat, hem resistit! La obstinació de l'alcalde Llorca per no deixar votar a Sant Andreu unida a la desproporcionalitat del desplegament de Guardia Civil no han aconseguit el seu objectiu.
Que la memòria ens salvi aquest 1 d'octubre de 2017. I tinguem sempre clar, que tant sols el poble salva al poble.

Resultats electorals a Sant Andreu de la Barca:
✅IES Montserrat Roig:
Si: 2025 vots
No: 329 vots
Blanc: 49 vots
Nul: 81 vots
Total:  2484 vots

✅CAP
Si: 336 vots
No: 37 vots
Blanc: 7 vots
Nul: 1 vots
Total:  381 vots

❌IES Palau. La Guardia Civil va requisar les urnes abans d’iniciar la votació.