Sant Andreu de la Barca

Companya de la SL

Avui fa un any del #20S

#20S

Companyes, avui fa un any vaig sentir la clamorosa necessitat d'agafar la meva motoreta i baixar cap a Barcelona. Deixant els compromisos, la feina, i els meus fills sense dinar... Quelcom dins meu em va fer sentir que el que estava passant a la Conselleria era importantíssim i que calia la presència de tots per defensar i donar suport a les nostres entitats i els nostres polítics. No vaig ser l'única, milers i milers de persones es van concentrar al llarg del dia.

Un agost mogut

Divendres 17 d’agost al nostre poble vam patir un episodi d’inundacions que va afectar principalment tot el llarg de la vella carretera N-II afectant als carrers propers com el del Sol o el Josep Pla, i també als carrers que limiten amb la via del tren, com l’Anoia o el Priorat.   Imatges molt impactants van començar a arribar al nostre telèfon mòbil, d’amics, companys o coneguts que les havien enregistrat o rebut.

Jordi Albert i Caballero

I cada cop més a prop de les eleccions municipals

En poc menys d’un any hi haurà de nou eleccions municipals, i veurem obres al carrer que acabin en inauguracions just abans de les eleccions, canvis sensibles, puntuals i poc creïbles de tarannà des del govern municipal i, fins i tot, com canvien alguns missatges de les formacions polítiques. Ara tot es mourà, i ja veurem si serà per acabar on sempre. Per exemple, tenim les obres a la carretera, que són part d’un projecte més ambiciós que ha d’acabar afectant a tota la carretera de Barcelona.

Jordi Albert i Caballero

Persistim en la defensa de l'Institut

Al darrer ple vam veure amb profunda tristor com l’alcalde del nostre poble i el seu grup municipal es van negar a respondre perquè van votar en contra de la moció de la Plataforma 9 del Palau en suport als docents i a les famílies de l’Institut del Palau. Vam votar a favor de la moció els grups municipals del PDeCAT, ICV-EUiA, ERC-AM i Sí es Pot – SAB i la regidora no adscrita Isabel Marcos.

9 d'El Palau

Fa mesos que l’Institut del Palau del meu poble, Sant Andreu de la Barca, viu una situació  insostenible de repressió intel·lectual i lectiva, però ha estat ara que ha ocupat la primera línia mediàtica. A partir de la denúncia de Fiscalia a 9 dels professors i les professores del centre s’ha desfermat tot plegat. Mitjans de comunicació atacant als docents vulnerant el dret a la legítima defensa, polítics afegint llenya al foc i assenyalant impunement als docents i les docents denunciades, persones a les portes de l’Institut insultant a tothom qui entrava al centre, pintades acusant,… una ferotge manifestació d’odi contra un centre escolar que ha tingut una trajectòria impecable durant els més de 25 anys que existeix.

On està la Zona 1?

Fa uns mesos l’alcalde va anunciar a bombo i platerets que a partir de l’1 de gener de 2018 els santandreuencs i les santandreuenques entraríem dins de l’àmbit tarifari del transport públic de la Zona 1, i això comportaria que per anar a Barcelona i altres ciutats o pobles metropolitans pagaríem l’import d’una única zona, per tant, molt menys del que paguem ara.   Des d’Esquerra Republicana a Sant Andreu de la Barca ja vam informar que no seria possible aquest canvi en la data que marcava l’alcalde, era impossible fer-ho en aquest marge de temps tan reduït.

Els pressupostos del 2018

Des del grup municipal d’ERC-AM vam votar en contra de les Ordenances Fiscals per a l’any 2018. Ho vam fer perquè en cap cas el govern municipal ens va obrir la porta al diàleg i no en ens va convocar a cap negociació prèvia, com sempre s’havia fet en anys anteriors. Però també ho vam fer perquè considerem que cal fer una revisió cadastral que acabi amb l’aplicació de l’impost sobre una base irreal.

ERC-SAB

A Sant Andreu votarem, i tant que ho farem!

1-0, votar

A Sant Andreu de la Barca el nostre alcalde ha decidit que no deixarà que els santandreuencs i les santandreuenques votem per l’1 d’octubre. No vol que ho fem al lloc de sempre. El govern amb C’s ja era un missatge clar per al referèndum. L’alcalde podia triar diferents camins, però ha decidit trair al seu poble i no deixar que votem. L’alcalde, escollit democràticament, es nega a donar la veu al nostre poble, i qui no deixa votar no hauria de ser votat.

Maria José Escobedo Navarro

Quina política fem?

Quan una persona es planteja dedicar un temps a la política, especialment a la municipal, de ben segur que és amb les millors intencions. Vol ajudar, donar un cop de ma per millorar el seu entorn i el dels seus conciutadans. I per això el millor que pot fer és escoltar les propostes dels altres, aprendre de la diversitat de visions i opinions i crear diàleg per arribar a acords. Aquesta actitud és la que tenim sempre els regidors i regidores del Grup Municipal d’ERC-AM.