Sant Andreu de la Barca

Totes les opinions

Jordi Albert i Caballero

Persistim en la defensa de l'Institut

Al darrer ple vam veure amb profunda tristor com l’alcalde del nostre poble i el seu grup municipal es van negar a respondre perquè van votar en contra de la moció de la Plataforma 9 del Palau en suport als docents i a les famílies de l’Institut del Palau. Vam votar a favor de la moció els grups municipals del PDeCAT, ICV-EUiA, ERC-AM i Sí es Pot – SAB i la regidora no adscrita Isabel Marcos.

9 d'El Palau

Fa mesos que l’Institut del Palau del meu poble, Sant Andreu de la Barca, viu una situació  insostenible de repressió intel·lectual i lectiva, però ha estat ara que ha ocupat la primera línia mediàtica. A partir de la denúncia de Fiscalia a 9 dels professors i les professores del centre s’ha desfermat tot plegat. Mitjans de comunicació atacant als docents vulnerant el dret a la legítima defensa, polítics afegint llenya al foc i assenyalant impunement als docents i les docents denunciades, persones a les portes de l’Institut insultant a tothom qui entrava al centre, pintades acusant,… una ferotge manifestació d’odi contra un centre escolar que ha tingut una trajectòria impecable durant els més de 25 anys que existeix.

On està la Zona 1?

Fa uns mesos l’alcalde va anunciar a bombo i platerets que a partir de l’1 de gener de 2018 els santandreuencs i les santandreuenques entraríem dins de l’àmbit tarifari del transport públic de la Zona 1, i això comportaria que per anar a Barcelona i altres ciutats o pobles metropolitans pagaríem l’import d’una única zona, per tant, molt menys del que paguem ara.   Des d’Esquerra Republicana a Sant Andreu de la Barca ja vam informar que no seria possible aquest canvi en la data que marcava l’alcalde, era impossible fer-ho en aquest marge de temps tan reduït.

Els pressupostos del 2018

Des del grup municipal d’ERC-AM vam votar en contra de les Ordenances Fiscals per a l’any 2018. Ho vam fer perquè en cap cas el govern municipal ens va obrir la porta al diàleg i no en ens va convocar a cap negociació prèvia, com sempre s’havia fet en anys anteriors. Però també ho vam fer perquè considerem que cal fer una revisió cadastral que acabi amb l’aplicació de l’impost sobre una base irreal.

ERC-SAB

A Sant Andreu votarem, i tant que ho farem!

1-0, votar

A Sant Andreu de la Barca el nostre alcalde ha decidit que no deixarà que els santandreuencs i les santandreuenques votem per l’1 d’octubre. No vol que ho fem al lloc de sempre. El govern amb C’s ja era un missatge clar per al referèndum. L’alcalde podia triar diferents camins, però ha decidit trair al seu poble i no deixar que votem. L’alcalde, escollit democràticament, es nega a donar la veu al nostre poble, i qui no deixa votar no hauria de ser votat.

Maria José Escobedo Navarro

Quina política fem?

Quan una persona es planteja dedicar un temps a la política, especialment a la municipal, de ben segur que és amb les millors intencions. Vol ajudar, donar un cop de ma per millorar el seu entorn i el dels seus conciutadans. I per això el millor que pot fer és escoltar les propostes dels altres, aprendre de la diversitat de visions i opinions i crear diàleg per arribar a acords. Aquesta actitud és la que tenim sempre els regidors i regidores del Grup Municipal d’ERC-AM.

Proposta i acord

Barri antic casc transit cohesió social

Des del grup municipal d’ERC-AM presentem dues mocions en el ple de juliol, una relacionada amb l’estat actual de la zona forestal en tot el perímetre del nostre poble, i una relacionada amb el barri del Casc antic: Moció per a la millora de la zona de bosc al nostre terme municipal: demanem una actuació de caràcter urgent en tot el perímetre de bosc del nostre municipi, un estudi per saber amb exactitud l’estat actual dels camins forestals i prendre les mesures pertinents per a la seva neteja i millora integral, un estudi per determinar quins beneficis tan socials com econòmics podríem obtenir de la zona de bosc i una anàlisi de l’estat actual i ubicació dels hidrants i les basses de recollida d’aigua en cas d’incendi.

Autoritarisme

En el darrer ple municipal el grup d’ERC-AM vam marxar de la sala de plens com a protesta per les reiterades manques de respecte de l’alcalde vers el nostre grup i vers allò que representem, no només a les persones que ens van donar suport a les eleccions municipals, sinó a totes les persones que treballen en el seu dia a dia per un projecte polític que sigui una alternativa real a l’actual govern.

Jordi Albert i Caballero

Zona blava? Hi ha altres opcions

En el darrer ple es va aprovar una ampliació de places de la zona blava al nostre poble. Des d’ERC-AM hem manifestat reiteradament que no estem d’acord amb la proposta que ha implementat el govern municipal, perquè considerem que hi ha altres models que poden funcionar i no impliquen cap pagament per a la ciutadania i el cost per a l’ajuntament seria menor. Però a més, quan es pren una decisió en qualsevol àmbit de l’espai públic cal que sigui amb el màxim consens ciutadà.