Sant Boi de Llobregat

Totes les notícies

Jaume Sans, nou president d'Esquerra Republicana a Sant Boi

A falta d’un any per unes eleccions municipals que poden validar la majoria parlamentària independentista, Esquerra Sant Boi renova la seva Executiva local per consolidar un grup més fort, més cohesionat i eleva el seu perfil polític amb la presidència de Jaume Sans, que també és regidor al consistori santboià. L'assemblea per elegir el nou president ha tingut lloc a l'emblemàtic espai de l'Ateneu Familiar i en un dia molt especial, 14 d'abril, dia en que la secció local commemorava també el 87è aniversari de la proclamació de la República Catalana. L’Executiva que encapçala Jaume Sans recupera capital polític amb la incorporació de l’antic regidor Enric Garcia després d’un temps allunyat dels càrrecs orgànics a nivell local, a banda de mantenir el nucli de l’executiva sortint per tal de continuar la feina començada al 2015 i que el nou president avala. En aquest sentit, Sans seguirà comptant amb la participació del fins ara president Sergi Purcet, que se centrarà en l’activitat comunicativa de la secció local. L’equip també comptarà amb noves incorporacions i la creació de càrrecs adjunts a les secretaries principals. Segons Jaume Sans “fer un pas endavant en el moment que està vivint el país és molt valent, ens exposem molt, però no ens hem amagat mai ni ho farem ara”. Agraeix així la implicació i predisposició del nou equip que lidera i el suport i confiança de la militància que l’ha avalat en assemblea per àmplia majoria. El nou president té clar que l’objectiu per a les properes municipals ha de ser assolir l’alcaldia de Sant Boi, i les seves línies de treball estaran orientades a aconseguir-ho: “Aquest mandat hem estat la principal oposició al govern municipal, estem preparats per governar i hem de treballar en aquesta línia juntament amb altres partits i entitats de la ciutat”. L’assemblea local va comptar amb la presència del secretari d’organització comarcal Gerard Fernández en representació de la permanent del Baix Llobregat.

Premi Joan Sardà 2018

Aquest 2018 la secció local d'Esquerra Sant Boi atorgarà per dotzena vegada el premi Joan Sardà en memòria de l'històric militant republicà i independentista desaparegut ara fa 16 anys. El premi vol reconèixer la trajectòria de persones, entitats o associacions, locals o no, que contribueixin amb la seva acció a fomentar els valors republicans d'igualtat, fraternitat i llibertat. El guardó s'entrega actualment en dues categories: compromís nacional i compromís social. El 5 d'abril s'inicia el procés participatiu, obert a tota la ciutadania, per triar els guardonats d'enguany. El període de proposta de candidats durarà fins el 30 d'abril i les propostes es podran fer arribar per tres vies: Correu electrònic a santboidellobregat@esquerra.cat Twitter de la secció local: https://twitter.com/esquerrasantboi Esdeveniment de facebook: https://www.facebook.com/events/409055642807785/ La primera setmana de maig s'anunciaran els guanyadors de les dues categories a través dels canals de comunicació del partit i s'entregaran els guardons en el marc de la Festa Major de Sant Boi al teatre de Cal Ninyo. Es poden consultar les bases del certamen en el document adjunt d'aquest mateix article.

ERC, Gent de Sant Boi-CUP i el PDeCAT rebutgen que la Caserna Militar serveixi per acollir els agents de la Policia Nacional i la Guàrdia Civil que van fer les càrregues l'1-O

Arran de la notícia apareguda a alguns mitjans sobre l'enviament de material logístic (llits, cuines i dutxes) a l'aquarterament de Santa Eulàlia de la nostra ciutat, els tres grups de l'oposició municipal favorables al referèndum volem manifestar: - Que  l'arribada de material logístic pot servir per acollir els agents que encara romanen en territori català i que van reprimir a la ciutadania que, pacíficament, volia expressar la seva voluntat al Referèndum de l'1 d'octubre. - Que no hi ha cap raó de seguretat ciutadana -com no n'hi havia abans- que justifiqui la seva presència a casa nostra i que el seu manteniment respon estrictament a motius polítics i de continuïtat de la repressió al nostre País davant els fets que es puguin succeir properament. - Que rebutgem frontalment que acabin venint a Sant Boi perquè se'ls hagi fet marxar d'altres poblacions. - Que exigim la seva retirada de Catalunya i el retorn cap a la seva procedència i les seves funcions. - Que lamentem que es malbaratés l'oportunitat de desfer-nos de la caserna tal i com es va anunciar fa temps, acabant així amb una fractura urbanística i social entre barris. Ja fa anys que l'espai de la caserna hauria d'estar destinat a equipaments per l'ús de la ciutadania en comptes d'esdevenir aquarterament de la repressió policial. - Que traslladarem aquest posicionament a la Junta de Portaveus extraordinària que tindrà lloc el dijous 5 d'octubre a les 17h per tal que l'Ajuntament, com a institució i més enllà de l'equip de govern, fixi un posicionament clar al respecte. - Finalment, emplacem tota la ciutadania de Sant Boi a que aquest fet no alteri el clima de convivència que ha persistit fins al dia d'avui a la nostra ciutat. Sant Boi de Llobregat, 4 d'octubre de 2017

Esquerra Sant Boi rebutja el planejament del govern municipal pels Barris de Muntanya

El moment d’excepció que viu Catalunya, a les portes d’un referèndum d’autodeterminació i amb la maquinària repressiva de l’Estat espanyol funcionant a ple rendiment, ha afectat també a la dinàmica municipal de Sant Boi. El Ple ordinari del mes de setembre ha quedat suspès -a petició d’ERC i altres grups- i s’aplaça el debat de la majoria de punts fins el mes d’octubre. L’equip de govern però, ha convocat un Ple extraordinari amb un únic punt relacionat amb el projecte urbanístic que vol portar a terme als Barris de Muntanya.   La suposada urgència d’aquesta votació respon a un fet administratiu. A finals de mes expira la suspensió de llicències per construir als barris de muntanya, i el govern municipal -que té intenció d’edificar a la zona de les Orioles, Canons i Can Paulet amb un planejament no consensuat amb ningú- argumenta que si no s’inicien els tràmits d’aprovació del seu Pla pot haver-hi denúncies que tinguin un cost molt elevat per a l’administració. Una prova més de la maldestre manera de fer que s’ha tingut amb aquesta proposta de canvi de planejament, ja des dels seus inicis. Les intencions del PSC i els seus socis d’ICV-EUiA-MES xoquen frontalment amb les dels veïns afectats, que s’oposen a qualsevol edificació d’habitatges en els seus barris, i que s’han organitzat en la Plataforma d’Afectats per Cosint els Barris de Muntanya. Des del govern local s’ha iniciat un suposat pla de participació, que és una farsa, per redefinir la proposta inicial, però la Plataforma no accepta cap proposta que no parteixi d’un full en blanc per començar a parlar i negociar.   De la mateixa manera, des d’Esquerra Republicana considerem que el govern municipal, un cop més, presenta una proposta ja cuinada sense haver debatut amb els agents implicats, ni haver-la consensuat amb ningú, valent-se de la seva majoria per imposar els seus criteris. L’experiència ens demostra que la necessitat d’aprovar aquesta modificació implica que, d’altra manera, no podran aplicar el que ja tenien previst, i en actuar d’esquenes a la ciutadania no ens hi trobaran mai.

Esquerra Sant Boi s'ofereix a facilitar l'obertura dels col·legis electorals habituals l'1 d'octubre

El proper 1 d’octubre es votarà per decidir el futur de Catalunya en tots els pobles i ciutats del principat. El Govern de la Generalitat ha disposat tots els mitjans per dur a terme un referèndum d’autodeterminació vinculant i amb totes les garanties democràtiques. Sant Boi no serà una excepció, a la nostra ciutat també es podrà decidir si volem un nou estat en forma de república, o si volem romandre en el regne d’Espanya. Partint d’aquesta premissa, des d’Esquerra Repúblicana de Sant Boi percebem dubtes en la nostra alcaldessa Lluïsa Moret (PSC), no sembla tenir la voluntat de facilitar l’obertura de col·legis electorals perquè els santboians i santboianes puguin votar com sempre i on sempre per tal de fomentar la participació. Tot i que els nostres conciutadans podran votar igualment, considerem de vital importància que no es posin traves a la democràcia i al dret a decidir que totes i tots tenim. És per aquest motiu que els tres regidors d’Esquerra al consistori santboià, Miquel Salip, Rosa Berrio i Jaume Sans, es posen a disposició de la ciutat per tal de signar el decret de suport al referèndum i facilitar l’exercici de la democràcia al conjunt de la ciutadania santboiana, tant als que volen votar Sí, com als que volen votar No. Així ho han comunicat ja a l’alcaldessa Lluïsa Moret. La nostra formació no ha amagat mai la seva defensa a la independència de Catalunya, però per davant de tot som demòcrates i pensem que algunes decisions s’han de prendre col·lectivament i mai posar impediments a la participació ciutadana.

Esquerra Sant Boi referma el seu compromís amb l'Ateneu Santboià

Aquesta setmana han començat les intervencions prèvies a l’enderrocament del teatre de l’Ateneu Santboià, com s’havia conclòs al procés participatiu #NouAteneu i com van acordar l’Ajuntament i el col·lectiu Amics de l’Ateneu per iniciar el procés de recuperació d’aquest espai històric i emblemàtic per a la ciutat. Des d’Esquerra Republicana lamentem profundament la necessitat d’enderrocar el teatre, fruit de la mala gestió, la deixadesa i els anys d’inacció per part de l’Administració, i volem refermar la nostra implicació en aquest projecte que hem seguit des de sempre. Durant anys vam combatre les diferents opcions que pretenien que deixés de ser un espai 100% cultural, i ja l’any 2010, amb Esquerra al Govern Municipal, el nostre portaveu Josep Maria Cervelló va aconseguir el compromís de l’Ajuntament per convertir l’Ateneu en un equipament cultural de referència a la ciutat i d’àmbit metropolità i que s’abandonés qualsevol idea d’especulació amb els terrenys. Aquell compromís contemplava l’adquisició pública de la finca, fins llavors de titularitat privada, elaboració d’un pla sobre usos amb consens ciutadà, desenvolupar un projecte arquitectònic coherent i respectuós amb els elements que fossin rehabilitables i amb les prospeccions arqueològiques amb l’assessorament de la Direcció General de Patrimoni Cultural de la Generalitat de Catalunya, realitzar una planificació úrbanística adaptada al  projecte arquitectònic i projectar un equipament modern i emblemàtic per fomentar la dinamització cultural i recuperar l’esperit i la memòria de l’Ateneu Santboià. Arran d’aquell compromís es va aconseguir la titularitat pública de la finca i de la mà del també regidor d’Esquerra Enric Garcia, la creació d’una comissió ciutadana per elaborar un pla d’usos, la reforma dels jardins i la constitució d’una comissió de programació provisional. Però amb la sortida d’ERC del govern de la ciutat totes les actuacions previstes van quedar aturades.

La Presidenta del Parlament Carme Forcadell i la Secretària Primera Anna Simó reben en nom dels cinc membres notificats de la Mesa del Parlament el XI Premi Joan Sardà al Compromís Nacional

El passat 23 de maig es van lliurar al teatre de Cal Ninyo de Sant Boi els guardons del XI Premi Joan Sardà, certamen que organitza cada any la secció local d'Esquerra Sant Boi. Enguany els guardonats han estat l'Associació de discapacitats físics de Sant Boi Aramis, en l'apartat de Compromís Social, i els membres notificats de la Mesa del Parlament pel que fa al Compromís Nacional. La cerimònia, presentada per la militant més veterana d'Esquerra Sant Boi Teresa Vives, va comptar amb els parlaments del portaveu del Grup Municipal d'Esquerra a Sant Boi Miquel Salip i la Directora General de Joventut de la Generalitat Marta Vilalta. Per part d'Aramis va recollir el premi Juan Sánchez, el president de l'entitat, que va dedicar unes emotives paraules d'agraïment als assistents. En aquella data no va ser possible l'assistència de cap membre de la Mesa del Parlament per compromisos d'agenda. La Presidenta del Parlament Carme Forcadell va tenir la gentilesa de rebre una delegació d'Esquerra Sant Boi al mateix Parlament per tal de fer-li entrega del merescut guardó que la secció local li ha concedit, juntament amb la resta de membres de la Mesa que mantenen el compromís amb el mandat democràtic del poble de Catalunya i la seva fermesa davant la intimidació de l'Estat espanyol. El lliurament es vadur a terme en data 7 de juny, i hi va assistir també la Secretària Primera de la Mesa Anna Simó. La representació d'Esquerra estava formada pels regidors Miquel Salip i Rosa Berrio, el president de la secció local de Sant Boi Sergi Purcet i la Teresa Vives. Dos membres d'Aramis hi van assistir per tal de reunir els dos guardonats d'aquest 2017, el president de l'entitat Juan Sánchez i el tresorer Juan Gabriel Torres. Les dues membres de la Mesa van agrair el reconeixement, també en nom de Lluís M. Corominas, Joan Josep Nuet i Ramona Barrufet, que se'ls fa des de Sant Boi. Van tenir també l'oportunitat de conversar amb els representants de l'entitat santboiana sobre la seva lluita per la igualtat i per la conscienciació de la població, que aquest any ja compleix 25 anys.

L'Associació Aramis i la Mesa del Parlament, guardonats del XI Premi Joan Sardà

Després del període de propostes, la secció local d'Esquerra Sant Boi ha donat a conèixer els guardonats de la onzena edició del premi Joan Sardà. Com en les darreres edicions, des del desè aniversari de la mort de l'històric militant, el premi s'entrega en dues modalitats: Compromís Social i Compromís Nacional. Amb aquesta distinció, Esquerra Sant Boi vol posar en valor la tasca d'entitats, col·lectius o persones que amb la seva acció han contribuït a fomentar els valors republicans. El premi al Compromís Social d'aquesta edició 2017 és per l'Associació de Persones amb Discapacitat Física de Sant Boi Aramis, que enguany compleix 25 anys i que treballen incansablement per una ciutat més adaptada i accessible, i per la sensibilització de tota la ciutadania. El Compromís Nacional és pels membres de la Mesa del Parlament que han estat notificats i hauran de declarar per desobediència i prevaricació només pel fet de mantenir-se ferms en l'exercici del seu càrrec i permetre el debat al Parlament. Aquesta distinció reconeix a Carme Forcadell, Anna Simó, Lluís M. Corominas, Joan Josep Nuet i Ramona Barrufet el seu compromís amb el procés nacional que viu el nostre país. La cerimònia d'entrega de premis es durà a terme a Cal Ninyo (carrer Major 43), el proper dimarts 23 de maig a les 20h del vespre. L'assistència serà oberta a tota la ciutadania.

Premi Joan Sardà 2017

Aquest 2017 la secció local d'Esquerra Sant Boi atorgarà per onzena vegada el premi Joan Sardà en memòria de l'històric militant republicà i independentista desaparegut ara fa 14 anys. El premi vol reconèixer la trajectòria de persones, entitats o associacions, locals o no, que contribueixin amb la seva acció a fomentar els valors republicans d'igualtat, fraternitat i llibertat. El guardó s'entrega actualment en dues categories: compromís nacional i compromís social. El 8 d'abril s'obre un procés participatiu obert a tota la ciutadania que durarà fins el 30 d'abril. Les propostes es podran fer  arribar per tres vies: Correu electrònic a santboidellobregat@esquerra.cat Twitter de la secció local: https://twitter.com/esquerrasantboi Esdeveniment de facebook: https://www.facebook.com/events/409055642807785/ La setmana de l'1 al 5 de maig s'anunciaran els guanyadors de les dues categories a través dels canals de comunicació del partit i s'entregaran els guardons el dia 23 de maig al teatre de Cal Ninyo. Es poden consultar les bases del certamen en el document adjunt d'aquest mateix article.