Sant Boi de Llobregat

Notícia

Els republicans lamenten les molèsties que ocasionaran les properes fases de les obres a la Parellada, i denuncien els veritables objectius del projecte

  • Proposta d'Esquerra Sant Boi per al sector Parellada feta el 2011
El passat dimecres 21 de gener va tenir lloc a Cal Ninyo una sessió monogràfica del Consell de districte est per tal d’informar els veïns i veïnes sobre l’impacte que les obres de la variant de la Parellada i el pont del riu tindran sobre la ciutat.

En aquesta sessió, la regidora de districte Elena Amat (PSC) va exposar que les properes fases d’execució ocasionaran molèsties i problemes de trànsit, tenint en compte el tancament de la sortida per l’Oasis i el tall de la carretera de Sant Vicenç. Aquesta combinació de factors obligarà a desviar tot el trànsit per l’interior de la ciutat, especialment per la Ronda Sant Ramon i zones escolars molt sensibles.

ERC va lamentar el menyspreu del Ministeri de Foment i la poca capacitat política del govern local pel què fa a aquesta qüestió, denunciant que les obres han estat aturades mentre ha convingut al Ministeri i es reactiven ara per les necessitats polítiques del PP de mostrar alguna activitat en infraestructures a Catalunya, la qual cosa ja li va bé a l’ajuntament de Sant Boi, perquè també pot vincular a les obres unes millores dels accessos a Sant Boi.

Per a Jaume Sans, responsable de Política Territorial i Medi Ambient d’ERC a Sant Boi, “les millores d’alguns accessos són només un efecte col·lateral a les obres, ja que el que es busca és l’enllaç directe entre la ronda Litoral i l’autopista dels túnels del Garraf, conduint el flux de cotxes cap als peatges”. En aquest sentit, Sans ha lamentat “l’oportunitat perduda per part de l’Ajuntament, que abandona la possibilitat de donar una solució eficaç als complicats accessos a la ciutat, integrant espais i evitant més impacte paisatgístic sobre la façana del centre històric”. A la vegada, ha remarcat l’oblit en què viu la pagesia de la zona, que va viure l’inici de les obres “amb expropiacions forçoses que molts dels pagesos encara no han vist compensades” i que en viurà el final “amb l’augment de les dificultats per a circular pel pont del riu, que formarà part de la nova via ràpida de connexió entre la ronda i l’autopista i que, per tant, no permetrà el trànsit de tractors, així com tampoc de bicicletes”.

Els republicans han lamentat el silenci i les imprecisions del govern local en no saber respondre a preguntes importants per a la ciutadania afectada, com per exemple quina alçada tindrà la rotonda elevada de distribució de trànsit prevista davant mateix dels veïns de Can Diví o si les obres milloraran l’accés als camins del riu i a la ciutat pel carrer Marià Girona, entre d’altres.

Per la seva banda, el candidat d’ERC a l’alcaldia, Miquel Salip, s’ha mostrat preocupat davant el fet que la combinació d’aquesta infraestructura amb els nous usos que es volen donar a aquest sector suposin un nou cop a la façana de ciutat, amb les construccions previstes entre la nova autovia i el carrer Bonaventura Calopa. Per Salip, “ens preocupa el fet que s'aprofiti la construcció de la nova variant i l'espai no construït per tornar a un model fallit basat en l'expansió urbana. La construcció de pisos en aquest sector afecta de ple a la façana de ciutat i xoca frontalment amb el nostre model de ciutat.” En aquest sentit, ha assenyalat que “El fet que el PSC segueixi encaparrat en construir la ciutat fins als límits del Parc Agrari i del riu demostra l’esgotament del seu model” i ha contraposat això a la defensa d’aquest espai feta per ERC que “des de fa anys, exposem una proposta absolutament diferent, contrària a l’especulació urbanística en aquest sector i amb la voluntat d’impulsar una façana de ciutat oberta, verda, amb equipaments esportius remodelats i en coherència amb la zona museística”.