Sant Boi de Llobregat

Esquerra Sant Boi presenta al·legacions al Pla de Govern de la ciutat per considerar-lo insuficient, massa genèric i sense concreció, i lamenta la manca d’ambició del govern local.

El passat mes de febrer el Ple de Sant Boi votava l’aprovació inicial del Pla de Govern, el text que ha de regir les actuacions del govern municipal els propers tres anys. El Pla arribava mesos després que els partits de govern haguessin aprovat els pressupostos municipals de manera definitiva, amb la resta de l’oposició en contra. El document inicial  va entrar en fase d’exposició pública durant el mes de març, i Esquerra Republicana va decidir presentar al·legacions a un Pla que considera insuficient.

Les al·legacions les ha dut a terme la secció local del partit a Sant Boi, sota la coordinació de la Secretària de Política Municipal Marta Brik. Segons Brik, que es mostra molt crítica, el document és “massa genèric, ambigu, i sense cap tipus de concreció. No conté calendarització, ni pressupostos, ni terminis d’execució. Simples paraules maques sobre paper mullat”. Tot i reconèixer que podríem estar d’acord en molts dels punts, la republicana considera del tot insuficients algunes de les actuacions previstes: “el govern municipal no mostra cap tipus d’interès pel Parc Agrari o pel benestar animal. En general, considerem que el pla és poc ambiciós pel què fa al desenvolupament econòmic i la generació d'ocupació, que haurien de ser els principals reptes. Està bé donar cobertura social perquè la gent no es quedi enrere, però hem de generar oportunitats perquè la gent pugui tirar endavant".

Marta Brik exposa que en alguns aspectes el govern pretén mostrar-se fort, però que les mesures proposades tenen més d’aparença que d’efectivitat real: “el Pla de Govern conté moltes mesures d’ecologia urbana, cosa que mostra el compromís amb el medi ambient, però al mateix temps és poc contundent respecte a la conservació del nostre entorn natural. També volen excel·lir en transparència, però les propostes no responen a la realitat”, fent referència a la manca de pressupostos participatius o a altres mecanismes de deliberació ciutadana. A destacar que el Pla contempla l’edificació del sector llevant de la Parellada, factor que invalida per si sol una possible conformitat per part d’Esquerra amb el document. Brik confia que moltes de les al·legacions presentades seran acceptades “perquè suposarien realment una millora”.

Finalment, els republicans també s’han mostrat decebuts perquè el Pla de Govern no contempla la continuïtat de les negociacions amb el Ministerio de Defensa per a la recuperació dels espais de la Caserna. Ell portaveu del Grup Municipal Miquel Salip, ha declarat que “cal més ambició, i no obviar elements com aquest en els plans del govern, per més comunicats que es facin al respecte. O no es creuen aquesta lluita, o el Pla no té cap credibilitat. La recuperació dels terrenys de la caserna i la central elèctrica haurien de ser una prioritat per acabar de cosir la ciutat i acabar amb la fractura que suposa entre els barris de Camps Blancs i Casablanca i la resta de la ciutat”.