Sant Boi de Llobregat

Esquerra Sant Boi s'ofereix a facilitar l'obertura dels col·legis electorals habituals l'1 d'octubre

El proper 1 d’octubre es votarà per decidir el futur de Catalunya en tots els pobles i ciutats del principat. El Govern de la Generalitat ha disposat tots els mitjans per dur a terme un referèndum d’autodeterminació vinculant i amb totes les garanties democràtiques. Sant Boi no serà una excepció, a la nostra ciutat també es podrà decidir si volem un nou estat en forma de república, o si volem romandre en el regne d’Espanya.

Partint d’aquesta premissa, des d’Esquerra Repúblicana de Sant Boi percebem dubtes en la nostra alcaldessa Lluïsa Moret (PSC), no sembla tenir la voluntat de facilitar l’obertura de col·legis electorals perquè els santboians i santboianes puguin votar com sempre i on sempre per tal de fomentar la participació. Tot i que els nostres conciutadans podran votar igualment, considerem de vital importància que no es posin traves a la democràcia i al dret a decidir que totes i tots tenim.

És per aquest motiu que els tres regidors d’Esquerra al consistori santboià, Miquel Salip, Rosa Berrio i Jaume Sans, es posen a disposició de la ciutat per tal de signar el decret de suport al referèndum i facilitar l’exercici de la democràcia al conjunt de la ciutadania santboiana, tant als que volen votar Sí, com als que volen votar No. Així ho han comunicat ja a l’alcaldessa Lluïsa Moret. La nostra formació no ha amagat mai la seva defensa a la independència de Catalunya, però per davant de tot som demòcrates i pensem que algunes decisions s’han de prendre col·lectivament i mai posar impediments a la participació ciutadana.