Sant Boi de Llobregat

ERC, Gent de Sant Boi-CUP i el PDeCAT rebutgen que la Caserna Militar serveixi per acollir els agents de la Policia Nacional i la Guàrdia Civil que van fer les càrregues l'1-O

Arran de la notícia apareguda a alguns mitjans sobre l'enviament de material logístic (llits, cuines i dutxes) a l'aquarterament de Santa Eulàlia de la nostra ciutat, els tres grups de l'oposició municipal favorables al referèndum volem manifestar:

- Que  l'arribada de material logístic pot servir per acollir els agents que encara romanen en territori català i que van reprimir a la ciutadania que, pacíficament, volia expressar la seva voluntat al Referèndum de l'1 d'octubre.

- Que no hi ha cap raó de seguretat ciutadana -com no n'hi havia abans- que justifiqui la seva presència a casa nostra i que el seu manteniment respon estrictament a motius polítics i de continuïtat de la repressió al nostre País davant els fets que es puguin succeir properament.

- Que rebutgem frontalment que acabin venint a Sant Boi perquè se'ls hagi fet marxar d'altres poblacions.

- Que exigim la seva retirada de Catalunya i el retorn cap a la seva procedència i les seves funcions.

- Que lamentem que es malbaratés l'oportunitat de desfer-nos de la caserna tal i com es va anunciar fa temps, acabant així amb una fractura urbanística i social entre barris. Ja fa anys que l'espai de la caserna hauria d'estar destinat a equipaments per l'ús de la ciutadania en comptes d'esdevenir aquarterament de la repressió policial.

- Que traslladarem aquest posicionament a la Junta de Portaveus extraordinària que tindrà lloc el dijous 5 d'octubre a les 17h per tal que l'Ajuntament, com a institució i més enllà de l'equip de govern, fixi un posicionament clar al respecte.

- Finalment, emplacem tota la ciutadania de Sant Boi a que aquest fet no alteri el clima de convivència que ha persistit fins al dia d'avui a la nostra ciutat.

Sant Boi de Llobregat, 4 d'octubre de 2017