Sant Boi de Llobregat

Presentació del candidat a l'alcaldia Miquel Salip: "a Sant Boi anem a més".

El 19 de febrer va ser la data escollida per presentar qui ha d’encapçalar la llista d’Esquerra Republicana a Sant Boi a les eleccions municipals: Miquel Salip. L’acte va tenir lloc a Can Massallera i va aplegar més d’un centenar d’assistents. Acompanyaven al candidat la portaveu nacional d’Esquerra Republicana Marta Vilalta i l’Honorable Conseller Chakir El Homrani. Quan falten tres mesos pels comicis que poden canviar el color polític de Sant Boi, la candidatura republicana pren forma i contingut.

La Secretària de les Dones de la secció local d’Esquerra Andrea Martínez va ser l’encarregada de conduir l’acte, amb la col·laboració de la Rosa Mur que va fer la lectura del manifest Compromís Republicà per Sant Boi, les línies mestres que planteja Esquerra per a la ciutat. Les referències als presos i preses polítiques i a les persones exiliades van ser constants, inevitables en uns dies tan durs en que se’ls jutja sense cap garantia per part de tribunals polititzats. Justament, tant el Conseller El Homrani com la portaveu Vilalta van fer una aturada en les seves agendes per poder ser al costat de Miquel Salip en la seva presentació.

En el seu parlament, el Conseller va incidir en la importància de fer xarxa i fer comunitat per teixir aliances a la ciutat i va posar en valor la participació de Miquel Salip en diversos moviments socials i col·lectius. També va deixar clar que per aconseguir sumar, cal arribar on no hem arribat abans “cal sortir de la zona de confort per tal que el canvi, la transformació, sigui possible i es faci realitat. Cal treballar amb aquesta voluntat de canviar dinàmiques”. Per la seva part, Marta Vilalta, que coneix en Miquel Salip de fa molts anys i de moltes lluites compartides, va assegurar que els santboians i santboianes tenim l’oportunitat de transformar la nostra ciutat, i que per aconseguir-ho comptem amb un candidat immillorable, amb un bon equip al darrere, un projecte clar i transparent per a la ciutat amb les persones al centre, i amb uns valors republicans inqüestionables. Va animar a tothom a no deixar passar les oportunitats de votar que tindrem els propers mesos “ha de ser una primavera republicana, després d’una tardor repressiva i un hivern feixista, tindrem l’oportunitat d’exercir el nostre dret a vot sense repressió, que guanyi la democràcia!”.

El candidat Miquel Salip va posar en valor la feina feta per Esquerra Republicana durant els darrers quatre anys de mandat, després d’haver recuperat la representació a l’Ajuntament. Es va reivindicar com a l’oposició més activa al model caduc de qui governa Sant Boi des de fa 40 anys, amb la fiscalització de la seva acció i amb més de 300 propostes posades a disposició de la ciutat, sense oblidar la implicació d’Esquerra en l’eix nacional, molt especialment en el referèndum del primer d’octubre de 2017 i l’aturada general del 3 d’octubre. Però on va incidir especialment va ser en el projecte que la formació republicana té per a Sant Boi: “El nostre municipalisme està impregnat d’aquella idea de la Catalunya-Ciutat, on el País es constitueix en una xarxa de viles i ciutats que connecta idees, capacitats, serveis i projectes”. Va deixar clar que Esquerra té la capacitat d’escoltar i compta amb tothom “volem Fer Sant Boi com la nostra manera de col·laborar a Fer República. Davant d’aquells que apel·len al personalisme amb un clar JO, SANT BOI, nosaltres apel·lem a la construcció d’amplis consensos, a la corresponsabilitat, a partir del FEM SANT BOI” i que per transformar la ciutat realment calen noves energies “plantegem Fer Sant Boi des de la valentia. Des de l’ambició. No deixant que els temes s’enquistin. Apretant les altres administracions encara que qui hi hagi al govern sigui dels nostres”.

El model de ciutat que planteja el candidat d’Esquerra té personalitat pròpia “Cal un govern que no pretengui convertir Sant Boi en el mirall de Cornellà, Gavà, Viladecans o Barcelona, sinó que aposti per un model propi, singular, que faci que els que hi vivim ens en sentim orgullosos i que cridi l’atenció als que no hi viuen per venir a visitar-la i compartir-la amb nosaltres”. Miquel Salip es va mostrar convençut amb el projecte que representa i veu la formació republicana com l’únic motor de canvi polític possible a Sant Boi “una Esquerra Republicana forta és la garantia de que aquesta alternativa es pugui articular, més enllà de posicions maximalistes, més enllà de posicions acomodades” i va exposar el perquè: “Per preparació, per trajectòria, per coneixement de la ciutat i perquè tenim la capacitat de parlar amb tothom. A un costat i a l’altre”. Finalment, el candidat va mostrar l’empenta i ambició que calen per construir el Sant Boi del futur “anem a més. Perquè no en tenim prou ni ens conformem amb el que hem fet fins ara ni amb el lloc que es troba Sant Boi. Volem anar a més i considerem, des de la humilitat, que estem preparats per fer-ho".