Sant Cebrià de Vallalta

Totes les notícies

Esquerra Sant Cebrià fa primàries per elegir cap de llista pel 2019

Esquerra Republicana a Sant Cebrià celebrarà eleccions primàries per elegir el seu candidat per a les eleccions municipals del 26 de maig de 2019. El partit ha oficialitzat el proper dijous 28 de juny la seva decisió en assemblea. Tancat el període de presentació d’avals hi ha dos candidats, un cop s’hagin confirmat que els avals son correctes per la comissió organitzadora, es procedirà a dir els noms dels dos candidats que hi ha. Esquerra Republicana Sant Cebrià ha aprovat la convocatòria d'eleccions primàries per decidir qui serà el número 1 del partit a Sant Cebrià a les properes eleccions muncipals del 2019.

Contenidors tapant el monument a Lluís Companys

ERC Sant Cebrià presenta instància per retirar els contenidors de davant del monument a Lluís Companys

La instància presentada per el nostre portaveu vol transmetre que no és el lloc més indicat per a posar uns contenidors. S'han col·locat uns contenidors de recollida selectiva just al davant del monument a Lluís Companys i les escales que pugen de l’ambulatori i del col·legi. I aquests no s'han retirat, ni s'han tret de la seva inoportuna ubicació. Veiem que la intenció és mantenir-los al mateix lloc, i no treure'ls del lloc emblemàtic. El nostre portaveu i regidor desitja que es precedeixi, el més aviat possible, a la retirada d’aquests contenidors perquè estan  situats en un lloc de pas i davant d’un monument. Ja és prou estrany i incomprensible que a algú se li acudís de col·locar-los allà on són ara.

La nova executiva sortida de la passada assemblea, del 4 de maig de 2018

Nova executiva local d’ERC Sant Cebrià de Vallalta

Aquest passat divendres dia 4 de maig del 2018 a la sala de plens de l’Ajuntament de Sant Cebrià de Vallalta es va celebrar l’Assemblea de la Secció Local d’ERC. L’Assemblea, a més de revisar quina és la situació del partit i quina ha estat durant els darrers anys, tenia com objectiu l’elecció de presidència i renovació de l’Executiva. Des de la Secció Local valorem molt positivament l’evolució que està tenint Esquerra Republicana de Catalunya tan a nivell nacional com a nivell local, però veiem molt convenient també, adaptar-nos a la nova situació que està vivint el nostre país. Fer créixer el grup amb concordança al paper que està jugant ERC a la resta del territori, és la nostra prioritat. L’adaptació als nous temps ha passat per reassignar els càrrecs i ampliar el grup local incorporant noves persones que ja estan enriquint el grup municipal d’ERC. Aquestes, de diferents edats, experiències, coneixements i formació, fan d’aquest nou grup, un grup potent per poder afrontar els reptes del futur amb força, convicció, valentia i optimisme. Agrair de manera especial el president sortint, l’Eloi Coll, per el seu compromís i per el seu treball incansable que ha fet i que seguirà fent. L’Eloi continua a l’executiva amb la Secretaria de imatge i web. Albert Pla ha estat escollit com a nou president per unanimitat de la mateixa manera que la resta de càrrecs de l’executiva: Presidència i Secretaria d’Organització, Albert Pla. Secretaria de Finances, Josep Deumal. Secretaria de la Igualtat i Comunicació, Anna Basas. Secretaria de Imatge i Web, Eloi Coll. Secretaria d’Estratègia Política i Territorial, Àngel Mondéjar. Secretaria de Política Municipal, Josep Pla. President fundador de la secció Local, Francesc Roig.

Un carril bici vorejara el Montnegre

Esquerra presenta l’Hemeroteca digital amb notícies històriques de Sant Cebrià.

ERC continuarà amb la sèrie de notícies que vàrem recopilar inicialment amb la voluntat de donar a conèixer totes les noticies aparegudes a les webs periodístiques.   Avui us presentem el primer tram de la Hemeroteca digital que va néixer el gener de l’any 2000 fins al desembre de 2014, tot esperant ampliar-la. En aquest moment es poden consultar 300 retalls de premsa.     Es poden trobar tota mena de publicacions: polítiques, esportives, culturals, etc. Per accedir només cal clicar sobre aquest link: http://locals.esquerra.cat/santcebriavallalta/documents/categoria/reculls-de-premsa-de-sant-cebria/pagina/23

PLE DEL 22 DE MARÇ DE 2018

No veiem possible de moment, des d’ ERC, un pacte de govern per fer una moció de censura

S´han mantingut converses amb els partits Republicans, l’Alcaldessa i els quatre regidors de l’Agrupació de Veïns de Sant Cebrià. S’ha conclòs que, atesos el curt període de temps que resta per finalitzar el mandat i el malestar que s´ha generat entre l´ Alcaldessa i els exmembres de l’equip de Govern Municipal, no veiem possible un pacte de govern. A més, pensem que han actuat sovint de manera poc transparent i improvisada. Per a nosaltres és vital l’actuació que es faci en aquest any que queda de mandat si volem que la situació canviï per millorar. Vist tot plegat, no entenem una moció de censura, almenys immediata, perquè tampoc tenim plena confiança en els altres membres d’AVSC.   Després de 3 anys de govern s’adonen que no s’avenien? A dia d’avui i després dels 3 anys de govern, l’AVSC no ha sabut canalitzar la confiança que molts cebrianencs i cebrianenques els van donar, creiem que en gran part per la manca d’entesa interna ja que han demostrat que no han aconseguit treballar en equip. El resultat ha estat l’expulsió del Govern de quatre dels seus cinc membres, per part de l’Alcaldessa. La màxima responsabilitat d’aquesta deriva recau en la persona que va ser escollida per portar l’Alcaldia. Tot i així, tal com hem dit a l’inici, no creiem de moment que la solució sigui una imminent moció de censura.   En major o menor mesura, fem responsable de la situació caòtica que vivim en aquests moments a tot el grup anomenat Agrupació de Veïns de Sant Cebrià (AVSC).De moment no donem suport a la moció de censura, però tampoc veiem que sigui beneficiós per al poble facilitar l’Alcaldia a quatre regidors cessats que no han sabut fer la feina, no han estat a l’alçada. No hem de ser els salvadors de tres anys de deficient gestió i improvisacions. Ara com ara ens costa molt fer aquest pas de donar suport a aquests quatre regidors, si no és que la situació esdevé insostenible. Quina és la nostra proposta?   El mandat actual s’acaba d’aquí a un any.

PENJADA DE CARTELLS 21 ERC SANT CEBRIÀ

21D: Vot per Junqueras, que continua a la presó

El nostre cap de llista viurà la campanya de les eleccions del 21 de desembre privat de llibertat, a la presó d’Estremera. Una situació insòlita i excepcional en una cita electoral, i que provoca que part del protagonisme del que és tradicionalment el candidat a la presidència de la Generalitat basculi cap a la nostre número 2, Marta Rovira, que també il·lustra els cartells de campanya d'ERC Sant Cebrià de Vallalta penjats aquesta passada nit. La democràcia sempre guanya és l’eslògan que ERC ha triat per aquesta campanya, que afrontem amb il·lusió tot i les circumstàncies. “La màxima il·lusió possible perquè tenim presos polítics: el nostre cap de llista, els Jordis i el conseller Forn”, relata Eloi Coll, com a president en funcions de la secció local d’ERC de Sant Cebrià de Vallalta. Els republicans reclamem l’alliberament de tots els presos i el retorn dels que són a l’estranger. A Brusel·les, i amb el president Puigdemont, hi ha també Antoni Comín, número 7 d’ERC per Barcelona. Hores abans de l’inici de campanya, ERC va presentar el seu programa electoral en el que fan explícit el seu compromís amb la República Catalana. Com ens ha recordat sovint Oriol Junqueras, som llavor de moltes victòries! La gent ERC Sant Cebrià, a l'inici de campanya 21D, conjurats per guanyar!

PRESOS POLITICS 02102017

Hem de seguir sumant i sumant

En aquests moments tan difícils, us vull fer arribar un missatge de serenitat i d’esperança. Ahir, els nostres companys i amics, el vicepresident Oriol Junqueras i els consellers Dolors Bassa, Carles Mundó i Raül Romeva van ser empresonats injustament per un estat fallit i demofòbic. Amb ells, també altres consellers del Govern legítim de Catalunya, Meritxell Borràs, Jordi Turull, Josep Rull i Joaquim Forn. El seu delicte? Haver obeït el mandat democràtic del poble de Catalunya de fer un país més lliure, més just i més digne. Per ells, pel Jordi Cuixart i el Jordi Sànchez, també empresonats injustament, per les seves famílies i amics, hem d’estar més units i determinats que mai i no defallir en els nostres objectius i conviccions. A Esquerra Republicana som testimonis vius de la repressió d’un estat franquista. Avui –és increïble, però és així–, la història es repeteix. Hem d’interpel·lar amb urgència a tots els demòcrates perquè reaccionin, perquè impedeixin que això passi al cor d’Europa al segle XXI. Per això faig meves les paraules de l’amic Oriol: hem de seguir sumant i sumant, construint una gran força política al servei de la llibertat i la justícia. Que segueixi sent un exemple d'honestedat, de rigor, de bones persones. Les urnes són nostres i no ens les deixarem prendre mai. La nostra és una causa justa que neix del mandat popular de les eleccions amb més participació de la història i que va ser refrendada l’1 d’octubre heroicament malgrat la repressió policial. Sabem que les eleccions del 21-D són il·legítimes, però són el millor camí que tenim ara mateix per defensar la República i respondre democràticament al front del 155. Convertim la ràbia, la indignació i el dolor en la força per vèncer i desempallegar-nos definitivament d’aquest estat fallit.