Sant Cebrià de Vallalta

Totes les notícies

MARC BOSCH I JOSEP PLA

NO ESTEU SOLS!

Aquests passat dijous 8 de novembre de 2018 ERC Sant Cebrià va acompanyar, l’alcalde de Dosrius Marc Bosch i quatre persones més del municipi a declarar davant els jutjats de Mataró en relació a l’1 d’octubre del 2017. Abans d’entrar a declarar l’actual portaveu municipal i regidor Josep Pla li va donar l’escalf i tot el suport en la causa. Sant Cebrià a l'igual que Dosrius va patir un brutal atac el dia 1 d’octubre de 2017 per part de la policia espanyola i és per això que avui hi havíem de ser.

PLE DEL PASSAT 18 D'OCTUBRE DE 2018

L'Alcaldessa no deixa preguntar

Des d´ERC volem expressar la nostra màxima indignació per la situació, que una vegada més, s´ha pogut viure en el nostre Consistori. El passat dijous va quedar patent el desgovern que viu Sant Cebrià. Esquerra no vol entrar en les picabaralles individuals que tenen els membres de l´Agrupació i per tant no repetirem el que vam comunicar mesos enrere: No veiem possible un pacte de govern per fer una moció de censura.   Ara bé, és impossible que un grup polític es quedi de braços creuats sense poder expressar el què vam viure en l´últim ple, on l´alcadessa va convertir el que havia de ser un ple ordinari en extraordinari sense possibilitat de preguntes i mocions. En tota la història del nostre municipi no s´havia vist res semblant.  S´han vetat els principis democràtics dels regidors i dels votants, que és l´eina que té el poble per poder expressar la seva opinió. Una vegada més ens trobem davant d´un absolutisme que fa que el poble cada vegada estigui més dividit i crispat. Malauradament hi havia certs punts de l´ordre del dia que en una situació normal s´ haurien aprovat, però que davant de la falta de diàleg, concens i sobretot la falta d´informació i transperència, van fer que gran part de l´oposició acordés votar que no a tot. Però volem recordar a l´alcaldessa que ella és l´única responsable de que no s´aprovés cap punt. Com a cap del Consistori s´està comportant d´una manera totalment irresponsable envers els treballadors i a tot el poble. Vilatans/es, paciència, queden poc més de 200 dies.

Lluís Companys

Enguany es commemora el 78è aniversari del seu assassinat

La secció local d'Esquerra de Sant Cebrià de Vallalta commemora el proper 15 d'octubre de 2018, un homenatge al President Lluís Companys, assassinat enguany fa 78 anys. L'acte se celebrarà a 2/4 de 9 del vespre davant el monument situat a l’Avda. Maresme, (Davant del Restaurant Martri). El 15 d'octubre de 1940 va ser afusellat a dos quarts de set de la matinada, al fossar de Santa Eulàlia del castell de Montjuïc. Tenia 58 anys. L'últim que va cridar va ser "Per Catalunya!" La trobada de la gent d'ERC és a les 8 del vespre, davant el cartell del primer local de la secció local d’ERC (costat Sala K&V), per anar fins al monument fer l'ofrena i l'homenatge. Us animem a acompanyar-nos-hi!

Un record a l´U d´octubre del 2017

El passat diumenge dia 30, Sant Cebrià va viure una jornada de record i emoció, es van rememorar els fets de l’u d’octubre. Orgull, valentia, esforç, dedicació, companyerisme, agermanament, són alguns dels sentiments que es van poder respirar en l’ambient.   La diada va començar amb un “mur del record” on cada un dels assistents va poder plasmar les seves sensacions viscudes aquell dia, una recull de fotografies ens van fer reviure emocions molt diverses. Les mares de l’u d’octubre van fer el que de ben segur ja serà una tradició de cada commemoració, la deliciosa xocolata. Tot seguit ja es van posar les urnes, les nostres urnes, les que no van trobar. I la gent va poder començar a votar. El moment clau de la jornada va ser l’arribada del MOTARDS INDEPENDENTISTES més de 250 motoristes van venir al nostre poble a agrair l’actuació heroica de les cebrienenques i cebrianencs el passat 1 d’octubre. Cap a les 12:00h el carrer on vam rebre la repressió de l’estat estava ple de gent, ple d’estelades, i molts sentiments a flor de pell que es van ajuntar amb crits de llibertat. Tot seguit una arrosada popular, una actuació musical i un monòleg feien finalitzar l’acte.   S’ha d’agrair l’esforç i entrega de l’organització d’aquests acte, l’ANC, els CDR juntament amb una pluralitat d’ habitants del poble van ser els encarregats de coordinar aquell meravellós acte.   “Som gent pacífica, només volem votar” va ser la frase més repetida aquell 1o del 2017, finalment simbòlic o no, aquest passat diumenge els habitants de Sant Cebrià de Vallalta vam poder votar. La democràcia sempre guanya, i la llibertat que desitgem també guanyarà.   El dia 1 d’octubre del 2017 Sant Cebrià va estar a l’alçada de les necessitats del País i sobretot va quedar palès que el nostre petit poble és majoritàriament republicà i que la República només s’aconseguirà amb la unió de totes les forces. Donem les gràcies al nostre poble agermanat, Sant Cebrià de Rosselló, que ens va acompanyar una vegada més en un dia tan important pel poble.

Portada cartell festa major 2018

Bona Festa Major!

Demà dijous donàrem el tret de sortida de la Festa Major de Sant Cosme i Sant Damià. És per aquest motiu que la secció local d'Esquerra de Sant Cebrià de Vallalta us desitja que gaudiu al màxim aquests dies. Bona Festa Major! Us adjuntem el programa de festa major.

NO ÉS NO

Campanya de prevenció de la violència sexista coincidint amb la Festa Major de Sant Cebrià de Vallalta, en honor als Sants Metges

L'Albert Pla, president de la secció local conjuntament amb tota la militancia presenta la campanya informativa i de prevenció de les agressions sexuals en els esdeveniments d’oci nocturn amb afluència de públic. ERC a ha editat uns mini cartells amb missatges difonen la necessitat de garantir el consentiment mutu en les relacions sexuals i el fet de no mantenir conductes masclistes que vulnerin les opinions o els desitjos de les dones. Al mateix temps es remarca que cal empoderar l’entorn social i fer veure que tothom és corresponsable que aquestes actituds i comportaments s’acabin. Si la conducta observada va més enllà de l’assetjament i pot ser considerada agressió cal sempre posar-se en contacte directament amb el 112 o la Guàrdia Urbana 092.