Sant Cebrià de Vallalta

Totes les notícies

Lluís Companys

Enguany es commemora el 78è aniversari del seu assassinat

La secció local d'Esquerra de Sant Cebrià de Vallalta commemora el proper 15 d'octubre de 2018, un homenatge al President Lluís Companys, assassinat enguany fa 78 anys. L'acte se celebrarà a 2/4 de 9 del vespre davant el monument situat a l’Avda. Maresme, (Davant del Restaurant Martri). El 15 d'octubre de 1940 va ser afusellat a dos quarts de set de la matinada, al fossar de Santa Eulàlia del castell de Montjuïc. Tenia 58 anys. L'últim que va cridar va ser "Per Catalunya!" La trobada de la gent d'ERC és a les 8 del vespre, davant el cartell del primer local de la secció local d’ERC (costat Sala K&V), per anar fins al monument fer l'ofrena i l'homenatge. Us animem a acompanyar-nos-hi!

Un record a l´U d´octubre del 2017

El passat diumenge dia 30, Sant Cebrià va viure una jornada de record i emoció, es van rememorar els fets de l’u d’octubre. Orgull, valentia, esforç, dedicació, companyerisme, agermanament, són alguns dels sentiments que es van poder respirar en l’ambient.   La diada va començar amb un “mur del record” on cada un dels assistents va poder plasmar les seves sensacions viscudes aquell dia, una recull de fotografies ens van fer reviure emocions molt diverses. Les mares de l’u d’octubre van fer el que de ben segur ja serà una tradició de cada commemoració, la deliciosa xocolata. Tot seguit ja es van posar les urnes, les nostres urnes, les que no van trobar. I la gent va poder començar a votar. El moment clau de la jornada va ser l’arribada del MOTARDS INDEPENDENTISTES més de 250 motoristes van venir al nostre poble a agrair l’actuació heroica de les cebrienenques i cebrianencs el passat 1 d’octubre. Cap a les 12:00h el carrer on vam rebre la repressió de l’estat estava ple de gent, ple d’estelades, i molts sentiments a flor de pell que es van ajuntar amb crits de llibertat. Tot seguit una arrosada popular, una actuació musical i un monòleg feien finalitzar l’acte.   S’ha d’agrair l’esforç i entrega de l’organització d’aquests acte, l’ANC, els CDR juntament amb una pluralitat d’ habitants del poble van ser els encarregats de coordinar aquell meravellós acte.   “Som gent pacífica, només volem votar” va ser la frase més repetida aquell 1o del 2017, finalment simbòlic o no, aquest passat diumenge els habitants de Sant Cebrià de Vallalta vam poder votar. La democràcia sempre guanya, i la llibertat que desitgem també guanyarà.   El dia 1 d’octubre del 2017 Sant Cebrià va estar a l’alçada de les necessitats del País i sobretot va quedar palès que el nostre petit poble és majoritàriament republicà i que la República només s’aconseguirà amb la unió de totes les forces. Donem les gràcies al nostre poble agermanat, Sant Cebrià de Rosselló, que ens va acompanyar una vegada més en un dia tan important pel poble.

Portada cartell festa major 2018

Bona Festa Major!

Demà dijous donàrem el tret de sortida de la Festa Major de Sant Cosme i Sant Damià. És per aquest motiu que la secció local d'Esquerra de Sant Cebrià de Vallalta us desitja que gaudiu al màxim aquests dies. Bona Festa Major! Us adjuntem el programa de festa major.

NO ÉS NO

Campanya de prevenció de la violència sexista coincidint amb la Festa Major de Sant Cebrià de Vallalta, en honor als Sants Metges

L'Albert Pla, president de la secció local conjuntament amb tota la militancia presenta la campanya informativa i de prevenció de les agressions sexuals en els esdeveniments d’oci nocturn amb afluència de públic. ERC a ha editat uns mini cartells amb missatges difonen la necessitat de garantir el consentiment mutu en les relacions sexuals i el fet de no mantenir conductes masclistes que vulnerin les opinions o els desitjos de les dones. Al mateix temps es remarca que cal empoderar l’entorn social i fer veure que tothom és corresponsable que aquestes actituds i comportaments s’acabin. Si la conducta observada va més enllà de l’assetjament i pot ser considerada agressió cal sempre posar-se en contacte directament amb el 112 o la Guàrdia Urbana 092.

Albert Pla, escollit cap de llista d´ERC a Sant Cebrià de Vallalta

La secció local de Sant Cebrià de Vallalta ha escollit Albert Pla i Besolí alcaldable d’ERC a Sant Cebrià de Vallalta per a les pròximes eleccions municipals del maig de 2019. L’assemblea celebrada aquest vespre ha comptat amb dues candidatures, la d’Albert Pla proposada per l’Executiva local i la de l’Eloi Coll per presentació d’avals. El resultat de les votacions ha estat de 50% vots a favor de la candidatura de Pla i de 38% vots per la Candidatura de Coll, més un vot en blanc. La secció local d’ERC ha considerat Albert Pla un gran candidat per a les municipals ja que tot i la seva joventut, és una persona molt responsable, professional, dinàmica i enèrgica. Una persona amb moltes ganes de treballar per el poble i que sent una gran estima per Sant Cebrià. En el seu discurs Pla ha agraït la confiança que la secció local d’ERC de Sant Cebrià li ha brindat i ha afegit que no li fa por assumir aquesta responsabilitat, ja que està acompanyat d´un gran equip. Sobre la situació actual Pla ha citat ‘Estem patint una situació surrealista al poble, des de ERC treballarem per poder trobar la millor solució aquesta situació, aquest consistori ha de recuperar el seny. Liderar un Ajuntament mai pot ser cosa d’una sola persona, l’equip que t’acompanya és primordial. Sense equip no hi ha lideratge’.  Pla ha posat especial èmfasi en els habitants del poble ‘Sant Cebrià té un potencial increïble, començant per la seva gent. Hem d’incentivar els nostres ciutadans, motivar la seva empenta i la seva creativitat. Estar al costat de les associacions és fonamental’ El cap de llista per Sant Cebrià ha ressaltat la importància d’escoltar tothom, avaluar les possibilitats de resposta i actuar per resoldre els problemes que afecten a la vida de les persones.  Albert Pla ha manifestat ‘volem que l'Ajuntament sigui més eficaç en la resolució dels problemes en els quals l'Ajuntament ha de donar una solució i una resposta ràpida’.

Els dos candidats a la passada conferència nacional

Finalitzem el procés de primàries per a l'elecció del cap de llista

Arran dels acords presos en l'Assemblea General d'Esquerra Republicana de Sant Cebrià, s'ha iniciat el procés de primàries entre els diferents membres de la secció local per a l'elecció de la/el cap de llista i candidat a l'alcaldia per a les properes eleccions municipals de 2019. Per una banda, es va procedir a l'elecció de la Comissió Electoral Local, l'òrgan que s'encarregarà de garantir l'organització i tot el procés de primàries. I, per una altra, es van fixar les dates d'aquest procés. On avui dia 10 de juliol de 2018 es realitzarà la votació, elecció i proclamació del candidat a l'alcaldia i cap de llista per Esquerra Republicana. Així doncs, expressem de nou la voluntat de treballar des del municipalisme amb vocació de servei a la ciutadania. I ho fem des de la participació de la nostra gent i des de la transparència de cara a les veïnes i veïns de Sant Cebrià de Vallalta SOM-HI!

Esquerra Sant Cebrià fa primàries per elegir cap de llista pel 2019

Esquerra Republicana a Sant Cebrià celebrarà eleccions primàries per elegir el seu candidat per a les eleccions municipals del 26 de maig de 2019. El partit ha oficialitzat el proper dijous 28 de juny la seva decisió en assemblea. AQUESTA DATA S'HA VIST MODIFICADA DEGUT AL PLE Tancat el període de presentació d’avals hi ha dos candidats, un cop s’hagin confirmat que els avals son correctes per la comissió organitzadora, es procedirà a dir els noms dels dos candidats que hi ha. Esquerra Republicana Sant Cebrià ha aprovat la convocatòria d'eleccions primàries per decidir qui serà el número 1 del partit a Sant Cebrià a les properes eleccions muncipals del 2019. EN BREU INFORMAREM DE LA NOVA DATA DE LES PRIMARIES

Contenidors tapant el monument a Lluís Companys

ERC Sant Cebrià presenta instància per retirar els contenidors de davant del monument a Lluís Companys

La instància presentada per el nostre portaveu vol transmetre que no és el lloc més indicat per a posar uns contenidors. S'han col·locat uns contenidors de recollida selectiva just al davant del monument a Lluís Companys i les escales que pugen de l’ambulatori i del col·legi. I aquests no s'han retirat, ni s'han tret de la seva inoportuna ubicació. Veiem que la intenció és mantenir-los al mateix lloc, i no treure'ls del lloc emblemàtic. El nostre portaveu i regidor desitja que es precedeixi, el més aviat possible, a la retirada d’aquests contenidors perquè estan  situats en un lloc de pas i davant d’un monument. Ja és prou estrany i incomprensible que a algú se li acudís de col·locar-los allà on són ara.