Sant Cebrià de Vallalta

No veiem possible de moment, des d’ ERC, un pacte de govern per fer una moció de censura

PLE DEL 22 DE MARÇ DE 2018
S´han mantingut converses amb els partits Republicans, l’Alcaldessa i els quatre regidors de l’Agrupació de Veïns de Sant Cebrià. S’ha conclòs que, atesos el curt període de temps que resta per finalitzar el mandat i el malestar que s´ha generat entre l´ Alcaldessa i els exmembres de l’equip de Govern Municipal, no veiem possible un pacte de govern. A més, pensem que han actuat sovint de manera poc transparent i improvisada. Per a nosaltres és vital l’actuació que es faci en aquest any que queda de mandat si volem que la situació canviï per millorar. Vist tot plegat, no entenem una moció de censura, almenys immediata, perquè tampoc tenim plena confiança en els altres membres d’AVSC.

Després de 3 anys de govern s’adonen que no s’avenien?

A dia d’avui i després dels 3 anys de govern, l’AVSC no ha sabut canalitzar la confiança que molts cebrianencs i cebrianenques els van donar, creiem que en gran part per la manca d’entesa interna ja que han demostrat que no han aconseguit treballar en equip. El resultat ha estat l’expulsió del Govern de quatre dels seus cinc membres, per part de l’Alcaldessa. La màxima responsabilitat d’aquesta deriva recau en la persona que va ser escollida per portar l’Alcaldia. Tot i així, tal com hem dit a l’inici, no creiem de moment que la solució sigui una imminent moció de censura.

En major o menor mesura, fem responsable de la situació caòtica que vivim en aquests moments a tot el grup anomenat Agrupació de Veïns de Sant Cebrià (AVSC).De moment no donem suport a la moció de censura, però tampoc veiem que sigui beneficiós per al poble facilitar l’Alcaldia a quatre regidors cessats que no han sabut fer la feina, no han estat a l’alçada. No hem de ser els salvadors de tres anys de deficient gestió i improvisacions. Ara com ara ens costa molt fer aquest pas de donar suport a aquests quatre regidors, si no és que la situació esdevé insostenible.

Quina és la nostra proposta?

El mandat actual s’acaba d’aquí a un any. Serà aleshores quan se celebraran noves eleccions. És cert que a dia d’avui Sant Cebrià pateix una situació política anòmala de desgovern, però creiem que cal esperar un temps prudencial i observar amb responsabilitat des de l’oposició. L’objectiu és quedar-nos a una banda, però no al marge. Ajudarem i col·laborarem en tot el que es consideri necessari i en el moment oportú. Estenem el nostre braç i oferim la nostra experiència.

En aquests moments l’Alcaldessa ha fet un pas que considerem de gran irresponsabilitat i sense precedents ja que pretén governar ella sola, centralitzant en la seva persona totes les regidories.

Amb un any i escaig que falta per a les properes eleccions municipals fent una oposició activa, directa i transcendent és possible controlar la gestió del consistori municipal i evitar la paralització del poble.
Sense obviar que l’eina de la moció de censura sempre és sobre la taula i que si la situació s’enterboleix podem fer-ne ús.

Sant Cebrià de Vallalta, a 14 d’abril de 2018