Sant Cugat del Vallès

L'escenari de l'homenatge

Esquerra Republicana reivindica la memòria de Companys en el 78è aniversari de la seva mort

Esquerra Republicana ha reivindicat aquest dilluns al vespre la memòria i el llegat de Lluís Companys, l'únic president europeu democràticament elegit assassinat pel feixisme, ara fa 78 anys. 'Enguany, el record i la memòria del President Companys prenen un caire excepcionalment proper. Recordem que ,va ser, amb el seu govern, empresonat i condemnat per Rebel·lió a 30 anys de presó per haver declarat l’Estat Català. Avui dia, tenim companys i companyes a la presó i l'exili per haver complès la voluntat popular de deixar votar', ha explicat el president de la secció local, Oriol Cisteró. La trobada, com cada any, ha tingut lloc a la muralla del Monestir, a la plaça d'Octavià, on han acudit prop d'una trentena de persones. Cisteró també ha recordat que a Catalunya un 80% de la població demana un referèndum, el mateix percentatge que rebutja la monarquia. 'Tenim un objectiu i estem determinats', ha sentenciat.

Ingla, Gómez i Villaseñor, en una imatge d'arxiu

ERC-MES s'absté 'per responsabilitat' en l'aprovació inicial del pressupost 2019

El grup municipal d'Esquerra Republicana-Moviment d'Esquerres (ERC-MES) ha optat per una abstenció responsable perquè es pugui tramitar l'aprovació inicial dels pressupostos per al 2019. 'No ens enganyem. Parlem d'uns comptes que tindran una vigència política de 6 mesos perquè al maig tenim eleccions', ha puntualitzat Ferran Villaseñor. El regidor republicà ha assenyalat que pa prioritat per ERC-MES continua sent el compliment dels acords a què es va arribar amb el govern abans que aquest trenqués el pacte d'estabilitat pressupostària. Així, el grup municipal posa l'accent en la cobertura de la piscina del Parc Central, la continuïtat del Pla de Millora del barri del Monestir-Sant Francesc i el projecte de la Unió Santcugatenca, la realització de la sala polivalent/de concerts al 2019 i una política valenta i decidida per fer front al problema de l'habitatge. 'Les opcions del govern són o tornar a incomplir els acords establerts o tirar-los endavant d'una vegada', ha conclòs Villaseñor. D'altra banda, la sessió plenària també ha servit per aprovar per àmplia majoria les 3 propostes que ERC-MES ha portat a votació. D'una banda, el projecte per impulsar els patits oberts a les escoles i instituts, tal com ha explicat Èric Gómez: 'És una oportunitat de facilitar sentiments de comunitat i esperit solidari entre la ciutadania de Sant Cugat'. La moci´po ha tirat endavant amb el suport de totes les forces polítiques menys de C's (en contra) i el PP (abstenció). A més, els republicans també han presentat una moció per crear la història social i clínica compartida per tal d'agilitzar els tràmits per poder ajudar les persones ateses per l'administració local. La portaveu del grup municipal, Mireia Ingla, ha defensat que 'la salut va estretament lligada a les classes socials i també és un símptoma de les desigualtats vigents'. En aquesta ocasió tots els grups polítics han votat a favor menys el PP, que s'ha abstingut. Finalment, la sessió plenària també ha servit per aprovar una moció de commemoració i reivindicació del primer aniversari de l'U d'Octubre: 'Va ser la màxima expressió de la voluntat d'un poble de voler-se expressar, però també de la repressió de l'Estat', ha explicat Ingla, que també ha aprofitat l'ocasió per recordar que aquest dilluns feia 78 anys de l'assassinat del president Companys: 'Va ser un episode indigne però avui dia, lamentablement, amb els nostres companys i companyes empresonades a l'exili i a la presó, tenim nous exemples d'aquesta mena d'episodis', ha sentenciat la portaveu.

Foto: Cugat.cat

ERC-MES reclama establir un projecte de patis oberts per a la ciutadania

El grup municipal d'Esquerra Republicana-Moviment d'Esquerres (ERC-MES) proposarà al ple de l'Ajuntament impulsar un projecte de patits oberts per tal que aquests recintes d'escoles i instituts puguin romandre oberts fora de l'horari lectiu. A més, els republicans demanen que la iniciativa es desenvolupi de la mà dels equips directius dels centre, sense oblidar les AFA, el Consell de Joves 13-16 i la resta del teixit associatiu santcugatenc. ERC-MES ressalta que les transformacions en l’estructura social i urbanística han suposat canvis importants que afecten directament els espais de què disposen els nens i nenes per jugar, ja que en molts municipis hi ha carrers i places hi ha restriccions que ho impedeixen. La moció que presenten també ressalta que 'els patis de les escoles i instituts poden oferir moltes coses més fora de l’horari lectiu. Són espais que, sota un bon projecte, poden optimitzar el seu ús i obrir-se a la ciutadania com a recurs de dinamització social i territorial'. En definitiva, és 'una oportunitat per dotar el territori de nous espais, noves places, per a un ús comunitari i de lliure accés'.

Foto: Ara.cat

ERC-MES vol implantar la història social i clínica compartida a l'Ajuntament

ERC-MES demanarà al consistori realitzar un estudi sobre la viabilitat de desenvolupar un projecte d'històrica social i clínica compartida, que englobi en un mateix expedient les àrees de salut, serveis socials, educació, etc d'una persona. Es tracta d'un model de gestió descentralitzada que permetria, expliquen els republicans, que els professionals sanitaris i de serveis socials poguessin accedir a tota la informació actualitzada de les persones ateses. L'objectiu de la moció també és cercar la col·laboració amb altres agents del tercer sector i entitats municipals, i presentar els resultats abans del 2019 per valorar la possible implantació del projecte en els mesos posteriors. Els republicans subratllen que el sistema de salut de Catalunya està constituït per més de 160 proveïdors diferents, molts amb els seus sistemes d'informació propis, i cal per tant expedients comuns i unificats per agilitzar les tasques d'ajut a cada persona.

El procés s'ha presentat a la premsa aquest dimarts

Esquerra Republicana posa en marxa el procés participatiu per elaborar el programa electoral de les Municipals 2019

Esquerra Republicana ha presentat aquest dimarts el procés participatiu amb què vol obrir la redacció del programa electoral a la ciutadania de Sant Cugat. Aquesta vegada, el procés girarà al voltant de dos eixos: d'una banda, les trobades temàtiques amb la militància, entitats, persones expertes sobre una temàtica i santcugatencs i santcugatenques que hi vulguin participar; i de l'altra, un canal online, Idees per a Sant Cugat, que serveixi de fòrum 2.0 perquè els usuaris proposin i interactuïn entre ells sobre els reptes i problemes de la ciutat. 'Volem que aquest projecte abasti el màxim de persones possible. Per això, aquesta vegada també obrirem vies de participació 2.0 per tal que qualsevol persona pugui dir-nos la seva, encara que no pugui participar a les trobades físiques que farem', ha explicat la candidata a l'alcaldia, Mireia Ingla. 'Són dos processos que convergeixen. El repte serà com canalitzar i treballar les propostes per després plasmar-les al programa', ha comentat la secretària d'Imatge i Comunicació, Esther Madrona. 'Es tracta de donar-los un full en blanc i omplir-lo plegats', ha afegit. Tant la part de trobades com la online s'articularan al voltant d'eixos temàtiques que coincideixen amb qüestions importants per a la ciutadania i temes que Esquerra ha tractat i vol potenciar de cara a les municipals: habitatge, mobilitat, polítiques de barris, educació, esports, etc. El procés també es donarà a conèixer durant la presentació de la candidatura de Mireia Ingla a l'alcaldia, que tindrà lloc el dimarts 9 d'octubre. Tot i que la web ja està operativa, les trobades temàtiques no començaran fins a finals d'octubre.

Mireia Ingla

Esquerra Republicana presenta la candidatura de Mireia Ingla a l'alcaldia

Esquerra Republicana de Sant Cugat del Vallès presentarà la candidatura a l'alcaldia de Mireia Ingla el dimarts 9 d'octubre. La trobada, que comptarà amb la participació del president del Parlament, Roger Torrent, començarà a partir de dos quarts de vuit del vespre a la plaça Barcelona. L'acte el completarà Alba Gordó, del Jovent Republicà, i Raül Romeva, que enviarà una carta de suport. L'acte arrencarà amb una breu estona de música i posarà el punt final amb un aperitiu. En cas de pluja, es traslladarà al Celler Cooperatiu.

Gómez, Ingla i Villaseñor, d'esquerra a dreta

Esquerra reivindica al ple 'canviar de paradigma' per fer front al problema de l'habitatge

Esquerra Republicana-Moviment d'Esquerres (ERC-MES) ha reclamat a l'Ajuntament fer un canvi d'estratègia i implicar també els promotors privats en la lluita per un habitatge digne per a tots els santcugatencs i santcugatenques. 'Durant molts anys l'habitatge ha estat objecte d'especulació. És hora que els agents que s'han lucrat amb la compravenda també contribueixin a augmentar el parc d'habitatge públic', ha explicat la portaveu republicana, Mireia Ingla. El grup municipal ha presentat una moció encaminada a tal efecte, per tal de modificar el PGM per tal que el 30% dels habitatges de nova construcció o rehabilitats es destinin a protecció oficial, preferiblement de lloguer. Davant el compromís del govern de convocar una reunió a tal efecte per impulsar un projecte d'unes característiques semblants, els republicans han decidit retirar la moció. A més, Ingla també ha reclamat que l'Oficina Local de l'Habitatge potenciï el seu servei d'intermediació amb la ciutadania, en referència a una moció de la CUP-PC. Paral·lelament, el ple municipal també ha donat llum verda a realitzar un estudi per tal d'avaluar la viabilitat d'estudiar càmeres OCR, encaminades a llegir les matrícules dels vehicles. 'Volem reivindicar un model de seguretat de consens i que fugi de la demagògia. Aquest model també s'ha de basar en la proximitat, fomentat la policia verda i de barri', ha comentat el regidor Ferran Villaseñor. En aquesta línia, ha destacat que 'aquestes càmeres només visualitzen matrícules de vehicles. Són eines reactives i de previsió', ha afegit.  D'altra banda, la sessió també ha servit per tirar endavant una moció coimpulsada per ERC i el PSC per demanar a la Generalitat que impulsi una llei de memòria democràtica de Catalunya que permeti al govern català retirar la simbologia franquista. 'En una democràcia normal no podem tolerar un monument que exalta el franquisme i fa burla de bàndol perdedor', ha explicat el regidor d'ERC-MES i el Jovent Republicà, Èric Gómez.

Esquerra Republicana i el Jovent Republicà reivindiquen el dret a fer la República i la llibertat de les persones empresonades i exiliades

Esquerra Republicana ha fet una crida aquest dimarts a continuar sumant gent per construir la República, i ha recordat que en la commemoració d'enguany no hi som ni tots ni totes, perquè ens falten aquells represaliats per l'Estat espanyol, ja sigui a la presó o l'exili. 'Això no va ni d'identitats, ni d'odi ni d'exloure ningú. Ben al contrari, va d'adhesió a la democràcia, de llibertat i d'esperança cap al futur', ha explicat el president de la secció local, Oriol Cisteró. Cisteró ha continuat explicant que 'els republicans lluitem per construir un futur d’igualtat, llibertat i fraternitat. Per una educació de qualitat; per garantir unes pensions dignes; per l’apoderament de la dona; per a disposar d’atenció sanitària per a tothom sense excepció; per acollir sense por o per garantir el dret a l’habitatge'. Esquerra ha estat acompanyada en l'ofrena per Moviment d'Esquerres, company de coalició a l'Ajuntament, i per les Joventuts d'Esquerra Republicana. Precisament, la portaveu del Jovent Republicà, Ainhoa Miró, ha reivindicat la llibertat d'expressió, molt malmesa en els últims temps. 'Antisistema és un sistema que condemna cantats i defensa a assassins d’elefants. Li diuen democràcia, però no ho és', ha subratllat. Miró també ha recordat els més 60 feminicidis que s'han produït aquest 2018. 'No podrem estar satisfetes fins que aquesta xifra sigui 0'. Prop d'una vintena de militants de la secció locals han participat en l'ofrena d'enguany. Al cap d'una estona, s'han retrobat a l'estació d'FGC per baixar plegats a l'avinguda Diagonal de Barcelona per participar a la manifestació multitudinària.

Gómez, Ingla i Villaseñor, d'esquerra a dreta

ERC-MES vol destinar a protecció oficial el 30% dels habitatges privats de nova creació

Esquerra Republicana-Moviment d'Esquerres (ERC-MES) s'ha marcat amb l'inici del nou curs polític la fita de promoure els habitatges de protecció oficial entre els promotors privats que edifiquin a Sant Cugat. En concret, els republicans volen que a partir d'ara el 30% del sostre dels edificis de nova construcció i els sotmesos a rehabilitació integral es destini a habitatges de protecció oficial prioritàriament de lloguer. Per portar-ho a terme, plantegen una modificació del Pla General Metropolità (PGM) relativa al habitatge plurifamiliar en sol urbà no consolidat i el consolidat. Aquest proposta es portarà a votació al ple de setembre, a través d'una moció presentada pel grup municipal d'ERC-MES. 'Vivim en una ciutat que ara ja no expulsa no només jovent, sinó també famílies que es veuen incapaces de fer front a l'augment dels preus del lloguer', ha explicat la portaveu republicana, Mireia Ingla, que també ha remarcat que la proposta és viable jurídicament, ja que hi ha una llei (18/2007) que permet posar aquesta condició a l'hora d'atorgar llicències urbanístiques d'edificació. 'És una llei que no s'ha aprofitat prou', ha lamentat. Tanmateix, ha matitzat que 'el primer que cal veure és si és viable econòmicament'. De fet, el primer acord de la moció reclama un estudi, abans de 3 mesos, per analitzar l'impacte econòmic de la mesura. 'Una de les nostres línies vermelles és que el govern no allargui els terminis perquè sí, com ens té acostumats amb altres qüestions', ha advertit el regidor Ferran Villaseñor. De la seva banda, el regidor d'ERC-MES i també del Jovent Republicà, Èric Gómez, ha subratllat la transcendència de la proposta. 'No oblidem que els promotors privats mercadegen amb un dret fonamental, el de l'habitatge. Els hem de fer corresponsables de la promoció dels habitatges de protecció oficial'. Així mateix, la moció contempla establir possibles vies per tal que sigui l'Ajuntament i entitats del tercer sector que puguin gestionar aquesta partida d'habitatges, així com el dret preferent per part de l'administració de comprar-los per destinar-los al lloguer social.