Sant Cugat del Vallès

El Govern de Sant Cugat reivindica l’objectiu aconseguit amb l’AMB sobre el càlcul a la baixa del tribut metropolità

Ple municipal
Ple Ordinari novembre 2019
El Govern ha rebutjat la proposta de Junts per Sant Cugat respecte la interposició del recurs contenciós-administratiu en relació amb el tribut metropolità. Ho argumenta davant l’acord que ha aconseguit el Govern amb l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) negociant una rebaixa de 2,7 milions d’euros respecte l’import inicial que calia pagar. Tot i així, el Govern alerta que poden haver-hi errors en els càlculs i convida la ciutadania a adreçar-se a l’AMB per aclarir els possibles dubtes sobre el tribut.

El ple ha fet una vegada més homenatge al ‘Dia internacional per a l’eliminació de la violència envers les dones’. Una dona de cada formació política ha llegit un fragment del manifest denunciant l’opressió que pateixen les dones en aquesta societat patriarcal que silencia, mata i persisteix en situar les dones en una posició de desigualtat. Encara avui, s’ha de fer molta feina per eradicar les violències masclistes patides en qualsevol àmbit i també tot aquell masclisme encobert i quotidià que es manifesta de manera subtil basat en comportaments i comentaris contra les dones sovint normalitzats o invisibilitats socialment (el micro-masclisme).

La regidora d’ERC-MES Gemma Aristoy ha reivindicat que ‘els moviments feministes han fet saber que el consentiment és reversible i que cal renovar-lo, que només un sí és sí i que tot això és innegociable’.

A més, el Consistori s’ha adherit al Manifest pels drets dels infants i els adolescents, que ha estat llegit per una representant del Consell de Joves i una altra representant del Consell d’Infants. També, el ple ha fet una declaració institucional de suport a les víctimes de les riades del mes d’octubre a diferents zones del territori català.

D’altra banda, el ple s’ha compromès a treballar per la defensa de la igualtat de tracte entre les parelles de fet i els matrimonis en l’accés a la pensió de viduïtat, així com pel reconeixement, ajuts i benestar social de les persones afectades per la malaltia celíaca, dues propostes presentades per C’s.