Sant Cugat del Vallès

Aprovem de manera inicial el pressupost municipal per a l’exercici de l’any 2021

Govern republicà
El passat dilluns 22 de març aprovàvem uns pressupostos, els segons que portàvem a aprovació des d’aquest govern del canvi. Uns pressupostos que no són exactament els que haguéssim volgut aprovar farà ja 21 mesos des de que vam constituir aquest ajuntament perquè han estat marcats per la pandèmia provocada per la COVID19.

Aprovem uns pressupostos enfocats, en primer lloc, a corregir els efectes negatius que la pandèmia de la COVID19 ha generat com són la crisi social, econòmica, associativa i ciutadana. Són una eina per ajudar a superar la crisi econòmica ocasionada pel confinament de la població i l’aturada de l’activitat econòmica que pateixen les persones, les famílies, les entitats i associacions, i els comerços, els autònoms i les empreses.

Parlem d’uns pressupostos expansius, de més de 152 milions d’euros. Amb un creixement del 2,3% respecte el del 2020. Són els pressupostos més grans de la història de l’Ajuntament de Sant Cugat.

Pel que fa a les inversions, pugen fins els 22 milions d’euros, també la xifra més alta de la història, on cal sumar-hi els diners destinats a la compra de Torre Negra.

Des d’Esquerra Republicana entenem que en moment de crisi com el que estem vivint el que toca fer és injectar diners per dinamitzar la vida econòmica i social i ajudar les persones. Perquè la nostra prioritat sempre és i ha estat, ser al costat de la gent.

Cal dir també que aquestes xifres no són les úniques amb les que comptarem per implementar el nostre Pla d’Actuació Municipal.

A aquests 152 milions d’euros, hem de sumar-hi 17,5 milions d’euros del romanent del 2020 que es destinaran exclusivament a lluitar contra els efectes de la COVID19. També mitigarem els efectes de la pandèmia amb les ajudes directes que rebrem d’altes organismes supramunicipals com la Diputació de Barcelona o l’AMB.

Destaquem l’esforç pressupostari que es realitza en àrees tant sensibles com l’emergència social, l’habitatge i l’emergència climàtica, que la trobem repartida adequadament de manera transversal i més en concret en mobilitat, amb una aposta clara per l’increment de transport públic.

També destacar l’increment del Capítol I, que a part de la pujada del 0’9% del sou del personal marcada per l’Estat, es destinaran també a assumir despeses de contractacions específiques vinculades a programes destinats a millorar el departament de contractació i els programes per fer front a les conseqüències de la COVID19.

En definitiva i per resumir: pressupost de creixement, de manera molt especial en les inversions, de compliment del PAM i de conformitat amb les prioritats estratègiques d’aquest ajuntament i pensat prioritàriament per resoldre les necessitats de les persones, de la ciutadania, de les associacions i del teixit econòmic i social afectat per la pandèmia.