Sant Cugat del Vallès

ERC-MES aposta per un salari màxim mensual que no sobrepassi el que guanya un altre treballador en tot un any

• Façana de l'ajuntament
El grup municipal d'Esquerra Republicana-Moviment d'Esquerres (ERC-MES) demanarà que Sant Cugat es posicioni a favor del sostre salarial brut màxim vinculat al salari més baix en relació 1:12. És a dir, els republicans aposten perquè una persona no pugui guanyar en un mes més del que guanya un altre treballador en tot un any. La moció d'ERC-MES pretén instar la Generalitat i el seu govern a establir aquest concepte a la futura legislació laboral catalana i, mentre s'hagi culminat el procés cap a la República Catalana, instar el Govern espanyol a impulsar les reformes legislatives oportunes amb la finalitat d'establir aquest sostre salarial màxim.

A Suïssa va néixer la proposta 1:12, segons la qual es pretén limitar constitucionalment que una persona pugui guanyar en un mes més del que un treballador de la mateixa empresa guanya en un any. Cal esmentar que algunes empreses, com el banc ètic Triodos, ja estableix aquesta tipologia de limitació salarial.