Sant Cugat del Vallès

Vistiplau del ple al protocol contra les agressions masclistes i sexuals durant les Festes Majors

Mireia Ingla, Ferran Villaseñor, ocupació, ERC-MES, Sant Cugat del Vallès, Esquerra Republicana
Els regidors republicans, en una imatge d'arxiu
El ple d'aquest dilluns ha donat llum verda a la creació d'un protocol per tal de prevenir i combatres les agressions masclistes i sexuals durant grans esdeveniments locals, com per exemple la Festa Major. 'Les dones patim una violència exclusiva pel simple fet de ser dones, a causa de la societat heteropatriarcal', ha remarcat Mireia Ingla. La portaveu d'ERC-MES ha posat èmfasi en la necessitat de detectar els micromasclismes que poden passar per alt en esdeveniments com aquests, i ha reclamat que el protocol es dugui a terme de la mà de les entitats que organitzen la Festa Major. 'Elles coneixen molt bé la realitat de la festa i per tant són imprescindibles perquè el protocol tingui èxit'. La proposta ha rebut el suport íntegre de totes les formacions polítiques tret del PP, que ha votat en contra d'un dels acords.

En una línia semblant, el consistori també ha aprovat la proposta per condemnar la violència i les agressions que pateixen les persones LGTBI a Txetxènia, represaliades per la seva condició sexual pel mateix govern regional. En aquesta línia, el ple demanarà a les instàncies pertinents internacionals que actuïn davant d'aquests fets reclamarà a l'Estat espanyol que activi els mecanismes per poder acollir persones refugiades en cas que sigui necessari.

Finalment, davant el que sembla un imminent canvi del nomenclàtor franquista dels carrers de Sant Cugat, ERC-MES ha retirat la moció sobre el nomenclàtor i la retirada de les plaques franquistes. 'Bé està el que bé acaba, tot i que lamentem que hagi calgut presentar de nou una moció sobre aquest tema perquè la comissió de nomenclàtor s'hagi reunit, després d'un any aturada', ha explicat el regidor d'ERC-MES i les JERC, Èric Gómez. A partir de la darrera trobada de l'òrgan es va decidir retirar els noms de doctor Villar i doctor Modrego a dos carrers de la Floresta i les Planes pel seu vincle franquista.