Sant Cugat del Vallès

Les JERC i ERC-MES lamenten la manca de compromís del govern amb l’espai polivalent amb sala de concerts

Èric Gómez i Mireia Ingla, en una roda de premsa
Les JERC constaten que l’equip de govern no es creu el projecte de l’espai polivalent amb sala de concerts. Així ho evidencien les darreres manifestacions de la tinent d’alcalde de Cultura, Carmela Fortuny, afirmant que el projecte no veurà la llum aquest 2017, i les del tinent d’alcalde d’Economia i Hisenda, Damià Calvet, que en la darrera comissió informativa va explicar que la partida pressupostària d’aquest projecte es reduïa a la meitat aquest any.

‘Aquestes novetats evidencien que no s’han cregut mai el projecte, tampoc quan van subscriure un acord d’estabilitat pressupostària amb nosaltres que posteriorment van trencar’, valora el regidor d’ERC-MES i les JERC, Èric Gómez. El també secretari de Política Municipal de les JERC ha lamentat que no s’hagi constituït encara cap comissió de gestió amb el teixit associatiu per abordar l’execució del projecte. ‘Portem 12 anys esperant, des del Primer Pla Local de Joventut, i amb l’estafa de la Sala Hoboken entremig’, ha recordat Gómez.

En una entrevista recent, Fortuny ha anunciat que el projecte té la intenció de veure la llum aquest mandat, però no al 2017, tal com s’havia compromès inicialment. De la seva banda, Calvet ha anunciat a la darrera comissió informativa d’Economia i Hisenda que la meitat de la partida de la sala, 500.000 euros, es destinarà a fer un avançament de diners per engegar la construcció de la 12a escola, que ha d’anar a càrrec de la Generalitat.

‘No qüestionem la necessitat de la 12a escola, però és molt greu que aquest avançament s’hagi de fer en detriment de l’espai polivalent, i que s’hagide retallar un 50% la partida d’un equipament que fa 12 anys que espera, i a sobre sense buscar el consens. Les coses no es fan així’, ha lamentat Gómez.

Al centre de la ciutat
Les JERC reiteren, una vegada més, la seva aposta per un espai polivalent, amb sala de concerts inclosa i bucs d’assaig, en què hi hagi una gestió amb la participació de les entitats i bandes locals des del primer moment de redactar el projecte.

L’agrupació juvenil subratlla també la importància d’ubicar la sala al centre de la ciutat. ‘Nosaltres havíem arribat a l’acord amb el govern d’ubicar-la al Teatre-Auditori perquè creiem que és una bona manera d’alliberar altres espais del centre, que ja compten amb moltes activitats’, ha explicat Gómez. ‘Les declaracions de Fortuny també indiquen que podrien desdir-se d’aquest compromís’, ha sentenciat.