Sant Cugat del Vallès

Sant Cugat treballarà per no acollir empreses vinculades a la indústria militar

Ple municipal
Gómez, Ingla i Villaseñor, al ple
El ple municipal d'aquest dilluns ha aprovat per àmplia majoria la proposta del Centre Delàs d'Estudis per la Pau per introduir clàusules en els criteris de contractació que evitin que empreses amb vincles armamentístics s'hi puguin presentar. 'La crisi migratòria té a veure amb el tràfic i la compravenda d'armes, és indubtable', ha explicat el membre de l'entitat Jordi Calvo, que ha intervingut al ple. 'L'Estat espanyol és un dels grans exportadors d'armes a la resta del món; no ho oblidem', ha afegit el regidor Èric Gómez. La proposta, presentada per ERC-MES, ICV-EUiA i CUP-PC, ha comptat amb el suport també de PDeCAT-Demòcrates i PSC, mentre que C's i PP hi han votat en contra.

Paral·lelament, els republicans també han carregat contra C's i PP per la seva proposta de rebutjar el referèndum. 'Ja era hora que almenys els regidors i regidora de Ciutadans es quedessin al ple per debatre la qüestió', ha explicat Ferran Villaseñor en relació amb la freqüent l'absència dels taronges a l'hora de debatre aquestes qüestions. 'Mentre que nosaltres volem votar i debatre sobre la Seguretat Social i altres qüestions sobre la independència, l'Estat es tanca en banda i no ho permet', ha lamentat el regidor, que també ha explicat que 'ningú va dir que seria fàcil, però posarem totes les garanties per als funcionaris', en relació amb la moció del PSC per 'protegir' l'Ajuntament davant l'1O. 'És una llàstima que una part del govern presenti una moció així. Sap molt de greu'.

Paral·lelament, la portaveu republicana, Mireia Ingla, ha manifestat el suport d'ERC-MES al manifest en favor de millores en l'atenció primària de salut, una proposta portada al ple per ICV-EUiA. 'Som conscients que qui menys recursos té, menys salut té; per això la conselleria està duent a terme un Pla de Xoc en aquest sentit', ha explicat Ingla, que també ha recordat la famosa frase de Daniel Alfonso amb l'exministre Fernández Díaz: 'Nos hemos cargado su sistema sanitario'. La republicana també ha defensat que el pregoner de la Festa Major s'elegeixi amb criteris semblants als de fins ara, prioritzant entitats amb una tasca remarcable en el teixit associatiu de la ciutat.