Sant Cugat del Vallès

ERC clama a Valldoreix no tenir por i anar a votar massivament diumenge

Els ponents, just després d'acabar l'acte
Esquerra Republicana ha fet una crida al poble de Valldoreix i Sant Cugat d'anar a votar pacíficament i amb serenitat l'1 d'octubre. 'Si estem als carrers units, gent de totes les edats i pacíficmanet, no hi haurà Tribunal Constitucional ni Guàrdia Civil que ens aturi', ha explicat la diputada de Junts pel Sí i secretària primera del Parlament, Anna Simó. L'acte, que ha tingut lloc a la plaça del Casal de Cultura de Valldoreix i ha aplegat més de 150 persones, també ha comptat amb la participació dels diputats Roger Torrent i Marc Sanglas, a més de l'eurodiputat republicà Josep-Maria Terricabras.

'Que no ens flaquegi el coratge ni la voluntat d'arribar fins aquí. El referèndum és l'objectiu a preservar. Davant de cada obstacle el Govern de la Generalitat hi posarà imaginació', ha sentenciat Simó. De la seva banda, Terricabras ha explicat que 'el problema de la llei és que hi ha al darrere. En una societat democràtica qui aguanta la llei és la voluntat del poble. La Llei no s'aguanta sola, i menys encara amb aquesta Constitució Espanyola'. 'Les institucions europees són extraordinàriament conservadores, es protegeixen entre elles. Una vegada guanyes, això sí, t'acullen amb els braços oberts', ha afegit.

La portaveu d'ERC-MES a l'Ajuntament, Mireia Ingla, que va ser l'encarregada de conduir l'acte, va posar l'accent local fent referències a l'habitatge: 'Som una ciutat amb unes necessitats urgents en matèria d'habitatge, i per això ens calen més recursos. Recursos que l'Estat espanyol no dóna a les administracions locals'. La portaveu republicana va recordar la majoria independentista institucional i social de la ciutat: 'Aquest diumenge ho tornarem a demostrar'.

L'apunt jove el va posar el portaveu de les JERC Sant Cugat, Lluc Cahís, i també secretari de Política Institucional de l'organització en l'àmbit dels Països Catalans: 'El jovent som la punta de llança d'aquesta revolució'. 'No podran fer res davant un poble unit, alegre i combatiu!', va sentenciar, en referència a uns versos del grup Obrint Pas.

De la seva banda, el diputat de Junts pel Sí Roger Torrent ha explicat 'passi el que passi d'ara fins diumenge això no ho para ningú. Votarem, i serà un gest poderós, el més poderós que farem en les últimes dècades. Això ja no va només de votar independència Sí o No, va de democràcia', ha explicat. En aquest sentit, el diputat comarcal, Marc Sanglas, ha afegit que 'ens estem jugant els drets civils. Tanquen 140 webs, confisquen paperetes... Qualsevol cosa que faci olor a procés els fa mania. Per tant, guanyem-los a les urnes!'

Es trata del segon acte de la secció local d'ERC sobre el referèndum, després del de La República de les Dones, celebrat fa dues setmanes al Celler Cooperatiu, i de la tradicional enganxada de cartells.

Mots clau
: Referèndum