Sant Cugat del Vallès

ERC-MES denuncia la inacció del govern en matèria LGTBI

Ple municipal
Cartell sobre els drets LGTBI de les JERC
El grup municipal d'Esquerra Republicana-Moviment d'Esquerres (ERC-MES) presentarà al proper ple de novembre una moció per tal de reclamar al govern més compromís amb les polítiques LGTBI. El text reclama posar fil a l'agulla a la diagnosi de la realitat de les persones LGTBI a la ciutat, així com desenvolupar les accions necessàries per tal que Sant Cugat passi a formar part de la Xarxa de Municipis LGTBI de Catalunya. 'En un any i pocs mesos no han complert els compromisos a què es van comprometre amb les mocions que hem presentat sobre la matèria en aquests anys', ha lamentat el regidor d'ERC-MES i les JERC, Èric Gómez.

La moció també busca elaborar un Pla Municipal, abans de finalitzar el 2018, que englobi totes les accions i polítiques per promoure i garantir els drets d'aquestes persones. Així mateix, el text també recull la necessitat d'incorporar una partida al pressupost municipal per a l'any 2018 per tal de poder desenvolupar el projecte.

Els republicans subratllen que després d’un any i mig d’haver-s'hi compromès, el govern municipal no ha fet cap la sol·licitud a la Diputació de Barcelona per encarregar l’esmentada diagnosi i que tot just aquest mes s'ha iniciat el procés d'elaboració de la diagnosi, al marge de l'acordat pel Ple Municipal, amb el suport tècnic de la Fundació Surt. A més, ha afegit Gómez, no s’ha organitzat cap esdeveniment per donar visibilitat a la lluita LGTBI durant les dates assenyalades: 28 de juny del 2016 i 2017 (Dia de l'Orgull LGTBI) i 17 de maig del 2017 (Dia contra l'LGTBIfòbia).

De fet, el text recorda que la Generalitat ofereix ajuda a les administracions locals per tal d'ajudar-los a desplegar la Llei 11/2014 per garantir els drets de les lesbianes, gais, bisexuals, transgèneres i intersexuals. En aquest sentit, ERC-MES critica que no s'hagi signat cap acord amb la Direcció General d’Igualtat per tal d’implementar un Servei d’Atenció Integral al municipi, i que el Servei d'Atenció Integral LGTBI que s'ha posat en funcionament aquest mes de novembre no formi part de la Xarxa del Servei d'Atenció Integral.

Mots clau
: LGTBI