Sant Cugat del Vallès

ERC-MES i les JERC exigeixen a l’equip de govern que compleixi els compromisos adquirits envers la lluita contra la sida

Ple municipal
Esquerra Republicana-Moviment d’Esquerres (ERC-MES) i les JERC denuncien que l’equip de govern no ha  complert el seu compromís d’estudiar la possibilitat d’instal·lar màquines expenedores de preservatius als centres educatius, tal com es va comprometre arran d’una moció del grup municipal republicà al novembre del 2016. De la mateixa manera, ambdues formacions lamenten que tampoc s’hagi penjat el llaç vermell a la façana de l’Ajuntament, amb motiu del Dia Internacional de la Sida.

Un any després de l’aprovació de la moció proposada per ERC-MES, els republicans expliquen que el govern no ha anunciat ni comunicat cap avenç en l’estudi per plantejar l’opció d’instal·lar màquines de condons als centres educatius.

De la mateixa manera, tampoc tenen constància que l’Ajuntament hagi impulsat mesures en àmbit local per tal de complir els objectius 90/90/90, fixats per al 2020 i encaminats a posar fi a l’epidèmia al 2030. Aquests projectes han de fer especial èmfasi en la lluita contra la discriminació que pateixen les persones amb VIH i l’adopció de mesures per evitar l’exclusió en l’accés al sistema sanitari públic.

Repartiment de condons
Com a mesura de protesta per la inacció del govern, les JERC han dut a terme una repartida de condons a les portes dels instituts públics de la ciutat aquest mateix divendres 1 de desembre, Dia Mundial Contra la Sida. Amb aquesta acció, l’agrupació juvenil també vol conscienciar el jovent de la importància de tenir relacions sexuals segures i de no estigmatitzar les persones afectades.

Mots clau
: Sida